תקשורת ומדיה

נתניהו יוותר על תיק התקשורת? הנגבי ורגב מחכים

עיתון ידיעות אחרונות מפרסם הבוקר כי נתניהו יודיע בקרוב כי הוא מוותר על תיק התקשורת שבו הוא מחזיק מאז נובמבר 2014. הטריגר שהוביל לכך הוא העתירה שהוגשה לבג"צ על ידי יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ועל ידי התנועה לאיכות השלטון
משה בנימין | 
בנימין נתניהו (צילום אורי פורת)
עיתון ידיעות אחרונות מפרסם הבוקר (יום ג') כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יודיע בקרוב כי הוא מוותר על תיק התקשורת שבו הוא מחזיק מאז נובמבר 2014, אז עבר השר הקודם גלעד ארדן לתפקיד שר הפנים. בעיתון מדווחים עוד כי על פי ההערכות, 2 המועמדים המובילים לקבל לידיהם את תיק התקשורת במידה ואכן נתניהו יפרוש ממנו הם השר צחי הנגבי או שרת התרבות מירי רגב.
לאחר ששימר בידיו כוח רב באמצעות משרד התקשורת, נתניהו ייאלץ לוותר על התיק לאור החשדות נגדו בתיקים הנחקרים בימים אלו, הן בעניין המתנות שלכאורה קיבל מאיש העסקין ארנון מילצ'ן המחזיק במניות בערוץ 10 והן בעניין שיחותיו עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. עם זאת, הטריגר שהוביל את נתניהו להחלטה המסתמנת הוא העתירה שהוגשה לבג"צ על ידי יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ועל ידי התנועה לאיכות השלטון.
בתחילת החודש הורתה נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור להוציא צו על תנאי המחייב את נתניהו להסביר עד ה-20 בפברואר את סיבת הישארותו כשר התקשורת, במקביל לדרישתה מהיועץ המשפטי עו"ד אביחי מנדלבליט להסביר מדוע לא הורה זה על השעייתו של נתניהו מתפקידיו כשר החוץ ושר התקשורת לאור הפרשיות השונות. וויתור של נתניהו על תיק התקשורת יאפשר לו לדלג על שלב ההסברים לבג"צ. 
סיכוייו של הנגבי לרשת את תיק התקשורת גבוהים, שכן מעורבותו במשרד כבר בעיצומה לאחר שקיבל לידיו את הטיפול בבזק, וזאת מכיוון שנתניהו אינו יכול לעסוק בענייני החברה שעם בעליה שאול אלוביץ' הוא נמצא בקשרי חברות. מי שעוקבים בציפייה דרוכה על המתרחש הם קברניטי תאגיד השידור הישראלי החדש 'כאן'. במידה ורגב תקבל לידיה את תיק התקשורת הקלפים ייטרפו מחדש ושרת התרבות שכבר הבהירה את עמדתה כנגד התאגיד עשויה ליזום מהלכים שימנעו את הקמתו הצפויה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה