תקשורת ומדיה

לא רק ליהודים ואוונגליסטים: i24news מכוונת לאמריקאים

בעיצומו של גל ביקורת על התקשורת האמריקאית, i24news משיק את שידוריו מאולפן בטיימס סקוור. ביקרנו שם ובדקנו האם מתחילה תחרות ל-CNN ופוקס ניוז 
i24news. דייויד שוסטר ומישל מקורי (צילום יח"צ)
עם 4.7 מיליון בתי אב כעת, ופוטנציאל של 85 מיליון צופים אוונגליסטים ויהודים, החלו השבוע השידורים של ערוץ i24news מניו יורק. הערוץ שהחל לשדר לעולם לפני 3 שנים מנמל יפו, ב-3 שפות שונות: אנגלית, צרפתית וערבית, מתפרס לטריטוריות חדשות, ואחרי האולפן שפתח בפריז, עשה את הצעד הגדול מבחינתו, עם חנוכת אולפן בטיימס סקוור בלב מנהטן.
מדי יום מעביר הערוץ באנגלית של i24news מארה״ב 4 שעות שידור בפריים-טיים של מזרח ארה״ב - בין 18:00 ל-22:00. השידורים מארה״ב מגיעים במקביל לחתימה על הסכמי שידור עם חברות כבלים בניו יורק ובטקסס, ש״מנחית״ את ערוץ החדשות הבינ״ל על המסך של יותר מ-4.5 מיליון בתי אב.
בשלב זה קשה לדעת מה היו נתוני הצפייה בימים הראשונים, אבל הערכות גורסות כי לא מדובר בנתונים גבוהים מדי, גם בגלל שמדובר עדיין בערוץ אנונימי יחסית לציבור האמריקאי, וגם מפני ששידורי חדשות בארה״ב אמנם יוצרים הרבה דיבור ושיח סביבם (בעיקר בעידן טראמפ), אבל בטבלאות הרייטינג הם לא מתחרים בערוצי הבידור והסדרות.
ביקרנו השבוע באולפני i24news בבניין של רוייטרס בשדרות ברודוויי, ובעיקר התרשמנו מההתרגשות של יצירת מוצר חדש על המדף. פרנק מלול, מנכ״ל ומייסד i24news, מסתובב באולפנים בהתרגשות, מארח אורחים ומעניק להם כובעים עם לוגו הערוץ, שמעסיק כ-15 עובדים במשרה מלאה במשרדים בניו יורק ובוושינגטון, ובסך הכל כ-50 איש סביב ״הפרוייקט האמריקאי״. 
ביום הראשון הגיע להתראיין באולפן ג׳ו ליברמן, שהיה מועמד לתפקיד סגן נשיא ארה״ב כשהתמודד כסגנו של אל גור בבחירות 2000. השבוע הגיעו לאולפן הצנוע גם סנטורים ומושלים, לראיונות ב-4 שעות השידור שמועברות ישירות מהחוף המזרחי. 
עניין של טיימינג? 
״הטיימינג שלנו נהדר״, אומר מלול לאייס. ״השקנו את השידורים בזמן שלציבור האמריקני יש הרבה ביקורת על המדיה, שהוא לא מאמין לתקשורת, בעיקר עם סיקור מערכת הבחירות בארה״ב״. לדברי מלול, ״אנשים מחפשים חדשות בצורה שונה עכשיו, וננסה לתת להם את זה״. מה זאת אומרת שונה? מלול מסביר שהערוץ אינו נוטה לאף כיוון, לא תומך ברפובליקאים ולא בדמוקרטיים, ומנסה לצייר את המציאות בצורה האוביקטיבית ביותר שאפשר.
זה בדיוק מה שמצהירה גם מישל מקורי, אחת מצמד המגישים הראשיים של i24news בארה״ב. ״אנחנו לא שידור ציבורי או מפלגתי, אנחנו חברה פרטית בלי אג׳נדה, וזה ישתקף בשידור״, היא אומרת לאייס בעברית טובה, כבת לישראלים וכמי שנולדה בארץ, חיה בה עד גיל שנתיים ומגיע אליה לעתים, כדי לבקר את אחיה ומשפחתו. 
״נציג את הסיפור בכללותו״
מקורי, שעבדה בבלומברג, ב-CNN, והובילה את השידורים של הערוץ הממשלתי הסיני הבינ״ל באנגלית CCTV, קיבלה טלפון מפרנק מלול בספטמבר האחרון, עם הצעה להשתלב בשידורים החדשים מארה״ב. ״לא התלבטתי בכלל, למרות שהיתה לי משרה בכירה עם מסלול התפתחות טוב״, היא אומרת לאייס. ״עניתי לו כן, נפגשנו וסגרנו״.
מקורי תגיש מדי ערב תכנית אישית בת שעה, לצד שעתיים משותפות עם דיוויד שוסטר, שגם לו תהיה שעה אישית. היא נלהבת מהאפשרות להציג את ישראל והמזרח התיכון, בעיניים שונות מהדרך בה מסוקר האזור כעת בידי תאגידי השידור הבינ״ל, כמו CNN, ביתה המקצועי לשעבר, BBC או FRANCE24. ״נסקר למשל את מותו של הפלסטינאי, אבל נספר -בניגוד לאחרים - שהוא נורה אחרי שתקף וניסה לדקור. נציג את הסיפור בכללותו, דבר שנעדר כרגע מהסיקור החדשותי״.


i24news הוא חלק מקבוצת אטלנטיס של פטריק דרהי, המיליארדר היהודי-צרפתי שמחזיק בחברת הכבלים הגדולה בצרפת, וגם ב-HOT. המהלך הנוכחי היא גם כניסה של אטלנטיס לשוק האמריקאי, כלומר דריסת רגל בטריטוריה חדשה וענקית. בימים אלו מתנהלים מגעים להרחבת השידורים למדינות וערים נוספות בארה״ב, ומלול מקווה ש״הסיפתח״ בניו יורק ובטקסס, יאיץ מגעים אלו. 
-מי קהל היעד שלכם?
מלול: ״כולם, כל מאוכזבי CNN והאחרים. יש 87 מיליון אוונגליסטים ויהודים בארה״ב, והם קהל יעד למשל. התחרות הישירה היא למשל אלג׳זירה, בגלל סיקור המזרח התיכון. יש גם מיליונים אחרים, לאו דווקא יהודים, שימצאו אצלנו בית. תראה, יש בצרפת פחות מחצי מיליון יהודים, אבל אנחנו זוכים שם ל-2 מיליון צופים, כלומר גם קהלים אחרים מגיעים אחינו. גם בניגריה למשל יש לנו קהל צופים נאמן, וכך גם במדינות אפריקה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה