תקשורת ומדיה

דוחות HOT ל-2016: החברה איבדה 13 אלף לקוחות TV

לחברה 811 אלף מנויים לשירות הטלוויזיה שלה. ה-EBITDA ירדה ב-40 מיליון ש', בעיקר בגלל עליית מחירי התוכן ועלייה חסרת תקדים במחירי זכויות השידור בספורט
אלכסנדר כץ | 
yes, HOT וסלקום TV (צילום לוגו)
מספר מנויי הטלוויזיה של HOT עמד בסוף 2016 על 811 אלף, ירידה של 13 אלף בשנה - כך עולה מדוחות חברת הכבלים שמפורסמים הבוקר (יום ה'). דוחות yes (באמצעות בזק) וסלקום TV (באמצעות סלקום) טרם פורסמו, אבל על פי הדוחות האחרונים שפורסמו (סיכום רבעון שלישי), yes עומדת על 618 אלף מנויים, ירידה של 17 אלף ב-3 הרבעונים הראשונים של 2016.
2016 הייתה השנה של סלקום TV, שעברה את רף 100 אלף הלקוחות, בעיקר בזכות החתימה על הסכמים עם ערוץ הספורט לשידור ערוציו. בתחילת 2017 חתמה החברה על הסכם גם עם צ'רלטון, שלא זוכה עדיין לביטוי בדוחות 2016.
ב-HOT מציינים כי ה-EBITDA הסתכמה בכ-1.645 מיליארד שקלים, ירידה של 40 מיליון שקלים הנובעת בעיקרה מעליית מחירי התוכן ועלייה חסרת תקדים במחירי זכויות השידור בספורט.
לצד הירידה במספר המנויים, ב-HOT דווקא מרוצים מהתוצאות של כלל הקבוצה.  הכנסות הקבוצה ב-2016 הסתכמו בכ-4.05 מיליארד שקל, גידול של כ-2% בהכנסות לעומת השנה המקבילה אשתקד. הרווח השנתי הנקי הסתכם ב-42 מיליון שקלים, זינוק מ-7 מיליון שקלים שנרשמו ב-2015.
מנכ"לית HOT, טל גרנות-גולדשטיין, מסרה כי HOT" חותמת את 2016 עם אמירה ברורה של היפוך מגמה בקבוצה, המתבטא בשיפור בנתונים הכספיים ובעיקר בהבעת האמון של לקוחות החברה, עם ירידה שנתית חדה של כ-73% בשיעורי הנטישה של הלקוחות, נתון המהווה נקודת מפנה משמעותית המבטאת את השלמת המהפכה שעשינו השנה. הנתונים השתפרו למרות הגידול משמעותי  בהשקעה בתכנים חדשים, והתייקרות חסרת תקדים בעלויות זכויות השידור של תכני הספורט שנרשמה השנה".
לדבריה, "HOT השלימה השנה מהפכה בחוויית הלקוח,  המציבה את החברה בין נותני השירות המובילים במשק עם זמני מענה קצרים ביותר. HOT הובילה מהפכה בתוכן עם חתימת ההסכם עם HBO ועם השנה החזקה ביותר בתחום הדרמות והדוקו-ריאליטי הבאה לידי ביטוי בנתוני הצפייה שלנו. ובעולם החדשנות והטכנולוגיה - מוצר המיני פייבר והשלמת חוויית המולטי, המספקים ללקוחותינו חווית צפייה אולטימטיבית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה