תקשורת ומדיה

ה"מבצע סבתא" של התאגיד: העיתונאי צח שפיצן מצטרף

איש התחקירים הכלכליים של ידיעות, ומי שלעולם יהיה "עידן שגיב" מהסרט 'מבצע סבתא' עובר לדסק הכלכלי של התאגיד. עוד מצטרף: דב גיל-הר, שעוזב את וואלה ויגיש תכנית יומית
אלכסנדר כץ |  2
צח שפיצן בסרט 'מבצע סבתא' (צילום מסך: הסרט מבצע סבתא)
העיתונאי והתחקירן צח שפיצן מצטרף לכאן בהקמה - כך נודע לאייס. הוא יצטרף לדסק הכלכלי של תאגיד השידור הציבורי. 
שפיצן שימש בשנים האחרונות ככתב תחקירים כלכליים בידיעות אחרונות, ובין היתר כתב לממון ולמוספים אחרים בעיתון, כולל לעמודי החדשות. בעבר היה כתב תחקירים בעובדה, ואת הקריירה המקצועית שלו החל ככתב מוניציפאלי במקומון ידיעות תל אביב, ובהמשך ככתב פלילים באתר NRG. הוא מוכר לציבור הרחב בזכות תפקידו בסרט מבצע סבתא שם שיחק את האח הצעיר עידן שגיב. 
בין היתר חשף את קיומו של אסיר X  נוסף באגף 13 של כלא איילון, חשיפת הבונוס השמן של מנהל הדסה לשעבר שלמה מור יוסף. בעבר חשף את את הקשרים בין איש העסקים אמיר ברמלי לבין מיכל אנסקי. תחקיר שלו בעבר הרחוק הביא להתפטרותו של סגן ראש עיריית תל אביב דאז, מיכאל רועה, ולחשיפת חשדות כנגד "מלך החניונים" של תל אביב ראובן גרוס המנוח. 
צח שפיצן אישר את הפרטים לאייס, ומסר: "אני נרגש לעבור לתאגיד השידור הישראלי ולעבוד עם מקצוענים כמו שאול אמסטרדמסקי, ברוך שי ועוד. רוצה להודות לחברים הטובים איתם עבדתי לאורך השנים בידיעות אחרונות".
שאול אמסטרדמסקי, ראש הדסק הכלכלי בתאגיד, הוסיף: "צח שפיצן הוא עיתונאי מנוסה ועתיר זכויות שיודע לספר סיפור בצורה מעניינת ורלוונטית, גם אם הוא מורכב ממספרים משעממים להפליא. צח צפוי להיות חלק חשוב בדסק הכלכלי חברתי של כאן ואני משוכנע שיחד נביא לציבור סיפורים מעולים בצורה הטובה ביותר".
בתוך כך, התאגיד מודיע הבוקר (יום ד') על הצטרפותו של דב גיל-הר, שיגיש תכנית טלוויזיה יומית בערוץ החדש. בכך מסיים גיל-הר קדנציה של כשנתיים בוואלה, שם הגיש את שידורי החדשות. עזיבתו את וואלה גם הייתה צפויה, עם הבאתו של יעקב אילון לוואלה. 
גיל-הר החל את דרכו בתקשורת בגלי צה"ל, היה בצוות ההקמה של חברת החדשות של ערוץ 2 ושימש ככתב הפרלמנטרי הראשון של החברה, והיה האחרון שראיין את יצחק רבין בליל הרצח. בטלעד הגיש את תכנית הבוקר עם ירדנה ארזי, וביים סרטים דוקומנטריים. בהמשך עבר לחברת החדשות של ערוץ 10 שם ייסד את פינת הבירוקרטיה והיה ממגישי לילה כלכלי, וחמש עם
דב גיל הר מסר: "תמיד ייחלתי לשידור ציבורי חזק, בועט, נטול פניות ומשוחרר מלחצים פוליטיים ומסחריים. משוכנע שלשם פניו של התאגיד, מאמין במנהליו, מתרשם מאד מגלריית העיתונאים המגוונת שנקבצה בו, ושמח להתגייס אל האתגרים שהוא מזמן, כאן ועכשיו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המערכת
    אי 04/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהי מדיניות המערכת ??? (-: , כאילו שאיננו מבינים...
    סגור
  • 1.
    שפיצן
    אי 04/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדון שפיצן, למה כואב לך שבעולם מדברים טובות על התנהלות המדינה, בראשות נתניהו. למה כואב לך שהמדינה במקום ראשון נגד הקורונה. תמיד תמצא גאון תורן כדי לטעון נגד... התבייש לך
    סגור