תקשורת ומדיה

מסתמן: הזכייניות המסחריות יהיו באפיקים 12-16

בתום שימוע שהתקיים היום, עולה כי החוק הקיים ימשיך - ובקרוב תערוך הרשות השנייה מכרז בין הזכייניות לגבי האפיקים שכל אחת תקבל
אלכסנדר כץ | 
נראה כי הערוצים המסחריים יתמקמו להם באפיקים 12 עד 16 - כך עולה בתום השימוע שערכו היום (יום ב') מועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין בנושא זה. הסוגיה נמצאת על הפרק בשל פיצול ערוץ 2 בנובמבר השנה, וההחלטה כי אפיקים 22 ו-10 לא יהיו בשימוש מספר שנים. 
החוק הקיים קובע כי הערוצים המסחריים הצפויים, רשת, קשת וערוץ 10, ואולי גם נוספים, ימוקמו באפקים 12 עד 16, מיד לאחר אפיק 11 של רשות השידור, ובעתיד של תאגיד השידור הציבורי. למרות זאת, בערוצים המסחריים רוצים אפיקים אטרקטיביים יותר, כגון 2 והלאה. ואולם ברצף זה, האטרקטיבי מאד, ממוקמים ערוצי HOT ו-yes, שיסרבו לוותר עליהם, וכבר היו מוכנות בעבר לוותר על הרצף בעשירייה השנייה, שגם בו ממוקמים ערוצי הסדרות והסרטים של כל אחת מהן. השימוע הנוכחי נערך בשל פנייה של מנכ"ל רשת, אבי צבי, בבקשה לבחון מחדש את החוק.
גם ערוץ 20 רוצה להיכלל ברצף האפיקים הללו, כך שיעמוד שווה בשווה עם הערוצים הארציים, ואולם בשלב זה מדובר בערוץ נישה שפועל כחלק ממערך הערוצים הייעודיים.  
החוק קובע כי ההחלטה לגבי הערוצים צריכה להקבל עד 30 באפריל השנה, וזאת כדי לאפשר לגופי השידור להתחיל להיערך בחצי השנה הנותרת מבחינה מיתוגית. לגבי המספרים עצמם, הדבר יקבע באמצעות מכרז שתערוך הרשות השנייה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה