תקשורת ומדיה

גלובס: דוידוביץ' פונה לעובדים, למדן פורש מקבוצת בר און

דוידוביץ' הצהיר במכתב לעובדים  כי הוא "מחויב לדאוג להמשך העסקת העובדים ולהבטיח חופש עיתונות מלא". חן למדן רצה שליטה בעיתון, אלונה בר און סירבה, ומחפשת שותפים חדשים
אלכסנדר כץ |  1
בניין גלובס בראשון לציון (צילום מערכת אייס)
האוליגרך דוד דוידוביץ' רוצה את עובדי גלובס לצידו במאבק המשפטי על היומון הכלכלי, לאחר הגשת הערעור לבית המשפט העליון על החלטת המחוזי לקבל את הצעתה של אלונה בר און לרכישת היומון הכלכלי. בתוך כך בר און נתקלת בקשיים לאחר שחן למדן, המשקיע המשמעותי בקבוצה אותה היא גיבשה, החליט לפרוש ממנה.
דוידוביץ' כתב ביום חמישי בלילה לעובדים, כי הגיש את הערעור "על מנת לתקן טעויות יסודיות וקשות שנפלו לטעמי באופן ניהול הליך מכירת המניות ובניגוד לדין, להיגיון ולמקובל. אבקש להדגיש", הוסיף דוידוביץ' במכתב שהגיע לידי אייס, "כי לא זו בלבד שהצעתי הייתה גבוהה ב-40% מהצעת אילקורפ (בשל אירועי מס) ועמדה על כ-110 מיליון שקל לעומת 75 מיליון שקל (לאחר אירועי מס) של אילקורפ, היא גם מאפשרת את המשך פעילותו של העיתון".
לדבריו, "ייתכן שמשמעותן של 2 ההצעות לגבי עתיד העיתון לא הובהרו כראוי ואני רוצה לחדד את הנקודה הזו. בהצעתי, אני משלם במזומן ובאופן מידי את המחיר המלא לכונסים ובעקבות זאת כל הכסף אשר נמצא בקופת מוניטין (כ-23 מיליון שקל) יושקע בפיתוח העיתון. כמו כן, כל הכסף שיתקבל לאחר מכירת  הנכסים הנוספים של מוניטין (כ-50 מיליון שקל) וכן החוב של  חברת אילקורפ (20 מיליון שקל) למוניטין יושקעו גם הם בפיתוחו של העיתון. לעומת זאת, הצעתה של אילקורפ מייעדת את כל הכספים לתשלום לנושים - דבר שירוקן את קופת מוניטין וישאיר את העיתון ללא מימון להמשך פעילותו".
"לא פחות חשוב מההצעה הכספית, היא המחויבות המלאה שלי לדאוג להמשך העסקתם של עובדי העיתון ולהבטיח לחברי המערכת חופש עיתונות מלא ועצמאות מוחלטת בכל הקשור למילוי תפקידם. וזאת, בדומה למחויבות של חברת אילקורפ", הדגיש האוליגרך, בניסיון להרגיע את העובדים גם בנושא זה.
אתמול פרסם אתר כלכליסט כי חן למדן נסוג מעסקת כלכליסט, ולכן בר און פועלת לרכישה של המניות עם משפחתה, והיא עשויה לצרף שותפים נוספים בשלב מאוחר יותר. בכלכליסט מציינים כי בעקבות פרישתו של למדן, יורדת גם המועמדות של מודי פרידמן ליו"ר משותף בעיתון.
המחלוקת בין הצדדים היא על מספר המניות שיחזיק כל אחד מהם מגלובס, כאשר למדן רצה להיות בעל השליטה, בעוד שבר און רצה שותפות בה לאף אחד מהחברים אין יותר מ-50%. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם כך אני עם האוליגרך
    רני 04/2017/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אלונה מהמרת על משרותינו
    סגור