תקשורת ומדיה

תביעת ענק נגד בחדרי חרדים: 3 מיליון ש' פיצוי על לשון הרע

סדרת כתבות באתר הפופולארי הובילה עו"ד ו-2 יזמי נדל"ן להגיש תביעה בטענה כי הפרסומים על כך ש-1,500 רוכשי דירות נמצאים בסכנה, אינן נכונות, "משמיצות ופוגעניות"
אלכסנדר כץ |  11
מתוך תחקיר 'בחדרי חרדים', שהוביל לתביעת נגד של 3 מיליון שקל (צילום מסך: בחדרי חרדים)
אחת מתביעות לשון הרע הגדולות של השנים האחרונות בישראל, הוגשה לפני 3 שבועות לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד אתר בחדרי חרדים. בתביעה דורשים 3 התובעים, עו"ד משה גליק, אהרון טולנפלד וחיים בוים, פיצוי בסך 3 מיליון שקלים, פרסום התנצלות והסרת סדרת כתבות שפורסמו באתר החרדי הפופולארי.
בתביעה שהוגשה על ידי עו"ד סיני אליאס בסוף חודש מארס, טוענים השלושה כי 'בחדרי חרדים' פרסו סדרה של כתבות "משמיצות ופוגעניות" כחלק "ממסע הכפשה ארסי ומתוכנן המתנהל כנגד התובעים". לדברי התובעים, "מסע הסתה זה הוביל באופן ישיר לנזקים רבים, קשים ומשמעותיים לשם הטוב של התובעים, משפחותיהם ועסקיהם בקרב הציבור הרחב והציבור החרדי בפרט". התביעה מגיעה לאחר שלפני מספר חודשים פנו השלושה במכתב התראה נגד האתר.
עו"ד גליק, התובע מספר 1, משמש כבא כוחן של 2 חברות בעלות קרקעות למכירה במודיעין עלית. טולנפלד ובוים, תובעים 2 ו-3, עוסקים בארגון קבוצות רכישה. בספטמבר שנה שעברה פורסם תחקיר ב'בחדרי חרדים' שכלל גם כתבת וידאו, על 1,500 רוכשים שנפגעו לכאורה כתוצאה מהשתתפותם בקבוצת רכישה במודיעין עלית. בהמשך פרסם האתר עוד 10 כתבות, וזכה גם לפולו-אפ בגל"צ.
רצף הכתבות ב'בחדרי' זכה לעיצוב גרפי מיוחד תחת הכותרת "פרשת טולנפלד & גליק: והיא תוארה כפרשה חמורה אף יותר מזו של ענבל אור וחברת אדמה. "עיון ניטרלי בכתבות מותיר את הרושם כי התובעים שמו להם למטרה לעשוק ולהונות רוכשים תמימים", נכתב בכתב התביעה. "כתבות אלו משחירות את פניהם של התובעים בחוסר תום לב הזועק לשמיים, תוך השמטת פעילותם המקצועית והברוכה של עו"ד גליק כמיופה כוח של החברות מוכרות הקרקע, וכן של התובעים טולנפלד ובוים כמארגני קבוצות הרכישה, אשר מסרו עד כה כ-372 דירות לרוכשים וצפויים להמשיך במסירות בהתאם להתקדמות הפרויקטים". בתביעה טוענים התובעים כי הפרויקטים אינם תקועים מבחינה תכנונית ובנייה, כי שנטען בסדרת הכתבות.  
באחת הכתבות צוין למשל כי גליק הוא "גם העד, גם השופט וגם התליין – או בלשום התלמוד – הוא השטן, הוא יצר הרע, הוא מלאך המוות", כפי שציין כתב 'בחדרי' אהרן רביונוביץ', נמצא אף הוא ברשימת הנתבעים.
עוד נטען בכתב התביעה כי טענת 'בחדרי' בסדרת הפרסומים כי תגובת התובעים לא נמסרה, הינה שקר ביסודה. "לא ניתן לתאר על הכתב את חוסר תום ליבם של הנתבעים בכתיבה שורה בודדת זו", נכתב בכתב התביעה, בו מצוין כי אף "התקיימה פגישה בין תובעים 2 ו-3 לבין הכתב רבינוביץ' במהלכה הבהירו לו כי הטענות שהועלו על ידי גורמים כאלה ואחרים בעלי אינטרסים הינן חסרות שחר, תוך שהוצגו בפני מר רבינוביץ' תשובות והבהרות המלמדות על הניהול התקין והמסודר של התובעים 2-3".
מאתר 'בחדרי חרדים' נמסר כי "עוד לא קיבלנו את כתב התביעה - כשנקבל, נגיב. ברמת העיקרון אנו מסרבים להתרגש מתביעות סרק שכל מטרתן לנסות ולהלך עלינו איימים. טובת הגולשים שלנו וזכותם לדעת - תמשיך לעמוד לנגד עינינו גם בעתיד".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אתר בחדרי חרדים
    יעקב 08/2017/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתר בחדרי חרדים אינו מסנן כתבות הוא כמו כל אתר או עיתון חילוני יש הרבה רכילות לשון הרע והוצאת שם רע.ואסור בתכלית האיסור לעיין באתר זה .השומר נפשו ירחק מהם!!!!!!!!
    סגור
  • 6.
    תביעה
    משה 07/2017/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מגיע לכם אתר שרק עושה מחלוקת ונגד השלום הספרדי
    סגור
  • 5.
    האברכים שילמו לדירות שלא קיבלו ויש תביעת דיבה (ל"ת)
    עצוב-עולם הפוך 04/2017/26
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 4.
    יחזור לגליק כמו לנשיא קצב - האמת תצא לאור (ל"ת)
    גליק תיזהר 04/2017/26
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 3.
    יחזור לגליק כמו לנשיא קצב - האמת תצא לאור (ל"ת)
    גליק תיזהר 04/2017/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • טען עוד
  • 2.
    גליק & טולנפלד
    נו נו.. 04/2017/19
    הגב לתגובה זו
    2 5
    צמד שקרנים ונוכלים שניצלו את תמימותם של אברכים מסכנים, חפשו "משה גליק-טולנפלד-מודיעין עילית" ותבינו במי מדובר...
    סגור
  • 1.
    מגיע לבחדרי חרדים
    אלמוני 04/2017/18
    הגב לתגובה זו
    12 5
    מגיע לבחדרי חרדים שתובעים אותם סתם האתר והכתב השמיצו שמות של אנשים שלא עשו שום דבר רע וכתבו עליהם דברים לא נכונים בעליל
    סגור
  • מגיע לכם עונש משמים על שמחתכם הנפשעת לעצורי עולם התורה (ל"ת)
    אלמוני 04/2017/18
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • בחדרי חרדים
    יוסי 08/2017/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    להחרים את האתר הזה.כתבות שאסור להביט בהם.!
    סגור
  • עצורי עולם האילת והטיולים לצפון (ל"ת)
    ריאלי 08/2017/14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • מגיע לכם עונש משמים על שמחתכם הנפשעת לעצורי עולם התורה (ל"ת)
    בני רבינוביץ 04/2017/18
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור