תקשורת ומדיה

מהלך מפתיע: גוגל עובדת על ad blocker משלה למובייל

גוגל הבינה שחוסמי הפרסומות אינם צפוים להיעלם, אלא להפך, והיעד הבא הוא מנגנון חסימת פרסומות בשליטתה שיסופק לגולשים המשתמשים בכרום במובייל, כך על פי הוול סטריט ג'ורנל
משה בנימין | 
"אם אתה לא יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם". האם זה הרעיון הבסיסי שעומד מאחורי התכנון של גוגל להשיק מערכת ad blocker משלה עבור גוגל כרום? על פי דיווחים בעולם, שמקורם בעיתון וול סטריט ג'ורנל, ענקית האינטרנט שבעצמה משמשת כחברת מדיה שבערוציה עובר רוב הפרסום הדיגיטלי בעולם, מפתחת מנגנון סינון וחסימת פרסומות עבור גרסת המובייל החדשה של גוגל כרום.
אמנם גוגל לא הובסה על ידי מערכות ה-ad blocker אך השימוש הגובר של מאות מיליונים מסביב לעולם במערכות חוסמות פרסום, לרבות פרסומות גוגל באתרים היא נושא שכל אתר תוכן מוביל בעולם נותן עליו את הדעת, יחד עם הפרטנרית המובילה של כל האתרים הללו - גוגל.
בשנים האחרונות המגמה בעולם אתרי התוכן התאפיינה בסוג של שקיפות עם תוקפנות - מסבירים לגולש שאתרי תוכן שמספקים תוכן בחינם, מתבססים כלכלית על פרסומות ולמעשה, חוסמי פרסומות, "הורגים" את המודל - מצב שלא יכול להימשך מבחינת הפאבלישרים. הפתרון המוצע הוא תוכן בתשלום במסגרת של מנוי חודשי או פר כתבות או הכנסת האתר לרשימה לבנה - Whitelist - מין הסכם בין הגולש לאתר שבמסגרתו הגולש מוכן לצפות בפרסומות באתר זה ללא חסימה בתמורה לתוכן.
כעת נראה שגוגל הבינה שחוסמי הפרסומות אינם צפוים להיעלם, אלא להפך, והיעד הבא הוא מנגנון חסימת פרסומות בשליטתה שיסופק לגולשים המשתמשים בכרום במובייל. המטרה של גוגל ברורה, כמו גם היתרונות הרבים שיש למהלך שכזה. בראש ובראשונה היא תוכל לחסום את זרימת הגולשים לחוסמי פרסומות שאינם בשליטתה ומנגד תוכל לשלוט בזרם הפרסומות שיופנו לגולשים וכך לחזק את כוחה מול האתרים - כוח, כוח ועוד כוח, וכסף, הרבה כסף. 
תגיות גוגל | פרסום
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה