תקשורת ומדיה

smart במו"מ עם גופי ספורט - אבל לא תשדר כרגע כדורגל

שירות ה-TV החדש של טריפל סי יתחרה ב-HOT, yes וסלקום TV. בכירי החברה מספרים על המו"מ של הבשיל לשידור ערוצי הספורט, קהל היעד, והבשורה - שירות זול ב-50 ש' לחודש
אלכסנדר כץ |  1
רמי נחום, מנכ"ל טריפל סי (צילום דן נחום)
בעוד שבוע יושק שירות הטלוויזיה smart של חברת טריפל סי, במה שאמור להדליק עוד את שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. החברה תציע חבילת ערוצים ישראלים, כולל זרים ושירות VOD ב-50 שקלים, מחצית מהסכום אותו גובה סלקום TV.
בחודשים האחרונים התקיימו מגעים בין smart לבין גופי שידור הספורט – ערוץ הספורט של RGE, ערוץ ONE וצ'רלטון, לגבי שילובם בפלטפורמת השידורים החדש, ואולם הפערים הכספיים הגדולים הותירו את smart ללא היצע של ספורט ישראלי, ללא כדורגל, ועם ערוצי ספורט זניחים מחו"ל, בין היתר ערוץ של ספורט מוטורי  וערוץ לתחרויות שייט.
בשיחה עם אייס, אומר רמי נחום, מנכ"ל ומייסד טריפל סי, כי "גופי הספורט דיברו איתנו כאילו אנחנו HOT או yes, ודרשו סכומים שלא יכולנו לשלם. אם היינו הולכים על ההצעות שלהם, לא היינו יכולים לעמוד בדמי מנוי של 50 שקלים לחודש. אנחנו רואים שונה את הגישה לתוכן ולמחיר - והמחיר צריך להיות סביר. מי שחולה על כדורגל, אין לנו מה להציע לו".
אי-שידור תכני ספורט הוא מגבלה עבור לא מעט לקוחות, שישקלו האם לעבור מחברה אחת לאחרת, גם במחיר חיסכון משמעותי בדמי מנוי. ההסכם מלפני שנה של סלקום TV עם RGE לשידור ערוץ הספורט על שלל אפיקיו, שחרר את הפלומבה ולקוחות של 2 הפלטפורמות הוותיקות, HOT ו-yes, יכלו לבחון את האפשרות לעבור לפלטפורמה החדשה. הסכם נוסף עם צ'רלטון לשידורי ספורט פיי-פר-ויו, הוסיף עוד כוח לסלקום TV מול השחקנים הוותיקים. גם נחום יודע את זה, אולם בשלב זה הוא טוען כי "יש שוק גדול של חבר'ה שלא רוצים ספורט, ורוצים שירות בזול", ואליהם הוא פונה.
"אני חושב שאני צריך זמן כדי לקנות את הקהל", אומר נחום. "נמשיך את המגעים עם גופי שידור הספורט, ונילחם גם על הקהל הזה".
סוגיה מעניינת נוספת הנוגעת ל-smart, היא שמעבר לחבילת הבסיס ב-50 שקלים, אפשר יהיה לשכור או לרכוש סרטים שרק ירדו כמה חודשים לפני כן מההקרנים, בסכומי כסף. "ה-VOD שלנו שמורכב מ-2 חלקים – סרטים רגילים, ושירות פרימיום".
הסכם התוכן של smart  הוא עם וונטייז המפתחת פלטפורמות VOD וטלוויזיה אינטרנטית למגוון מכשירים חכמים, ומנהלת שירותי תוכן חכמים במדינות רבות בעולם. וונטייז מפתחת את הטכנולוגיה העומדת מאחורי שירותי התוכן כולל מערכות ניהול תוכן, אפליקציות למכשירי קצה, מערכות הפעלה לממירים, מערכות בינה עסקית ואנליטיקס וידאו, בילינג וסליקה בינ"ל ועוד, וכן מחזיקה זכויות לאלפי כותרי תוכן מהאולפנים הגדולים בעולם כגון דיסני, וורנר, סוני, פוקס, יוניברסל ועוד.
ספריית הערוצים של smart תכלול בין היתר 4 ערוצים לייף סטייל - ערוץ אוכל, אופנה, סרטים בוליוודים, וערוץ הטיולים טרוול XP - עליו מתכוונים בחברה לבדוק בתקופה הקרובה שידור של 4K. כמו כן ישודרו 3 ערוצי מוסיקה, אחד מהם בהפקתה של smart, 3 ערוצי ילדים – אחד מהם גם כן בהפקה של החברה ושניים קרוניים, וגם 2 ערוצי ספורט נישתיים. בשלב הבא ישווקו גם חבילות ברוסית וערבית.
בניגוד לסלקום TV, ב-smart כבר קיימו פגישות ראשוניות עם חברות ואולפני הפקה, כדי לחוש את הקרקע לקראת אפשרות להתחיל להפיק תכנים מקוריים, אולם בשנה הראשונה החברה לא תפיק כאלה. מנהל פרויקט הטלוויזיה בחברה, דן נחום, אומר לאייס כי "בשנה הקרובה אנחנו לא ניכנס להפקות מקור, אבל זה יקרה בעתיד, וכבר היו פגישות בנושא". 
-אז מי קהל היעד שלכם בתכלס?
משפחות צעירות - כי תוכן הילדים שלנו הולך להיות מאד חזק, אנשים שיש להם טלוויזיה אחת או 2 וקשה להם להתחבר מבחינת מחיר לפלטפורמות הוותיקות והיקרות, והמגזרים הערבי והרוסי, שנגיש לו בשלב מאוחר יותר תוכן ייעודי. 
לצד המחיר הזול, ב-smart בונים גם על הטכנולוגיה ככלי למשוך לקוחות. הממיר של smart אינו מקליט, אולם אפליקציית השידור בענן מקליטה לטווחים של שבוע עד שבועיים את כל התכנים, כך שפונקציה זו מיותרת לקהל שאינו מחפש "לאגור תכנים".
הממיר תומך בטכנולוגיית 4K, שיטה שנכנסה לאחרונה גם ל-yes, אולם יש לציין כי רוב רובם של הערוצים אינם משדרים עדיין בפורמט זה. וגם, בעלי טלוויזיות חכמות אינם צריכים בכלל ממיר, ויכולים להתבסס על אפליקציה אותה יורידו למכשיר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האמת קצת פחות ורודה:
    אבי וייס 04/2017/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש פחות, כאוס בהתגלמותו (על חשבון הכיס שלנו): http://bit.ly/2ov4q2i
    סגור