תקשורת ומדיה

לידיעת ביטן: גל גבאי תנחה תכנית מורשת שבועית ב'כאן'

בעיצומו של הליך חקיקה שידחה בשבועיים את ההשקה, ובשיא תהליך הדה-לגיטימציה סביב התאגיד, נודע לאייס כי גל גבאי תגיש תכנית שבועית סביב פרשת השבוע
אלכסנדר כץ |  5
גל גבאי (צילום באדיבות חינוכית 23)
תאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן, ממשיך לעבוד על לוח שידורים חדש, במקביל לדיונים בכנסת על העיכוב בעלייתו לאוויר ל-15 במאי, וביטול חטיבת החדשות והקמת תאגיד חדשות נפרד. לאייס נודע כי העיתונאית גל גבאי תגיש בערוץ כאן 11 תכנית על מורשת שתיקרא 'פרשת דרכים'. את התכנית יפיק יואב לשם, והעורכת תהיה רותי יובל, מי שהייתה בעבר עורכת ראשית משותפת של מעריב, ועורכת התכנית שישי בערוץ 10.
התכנית שתשודר מדי מוצ"ש ב-22:00, תעסוק בנושאים ואירועים אקטואליים סביב פרשת והפטרת השבוע, שתשלב בין פאנל באולפן בהשתתפות אנשי תרבות ורוח, רבנים מכל גווני הקשת, כתבות שטח והופעה של זמרים מוכרים המבצעים שיר או פיוט מסורתי בגרסה חדשה. 
גל גבאי מסרה לאייס כי "זאת פרשת דרכים, ממש כפי שהחברה הישראלית-יהודית נמצאת בפרשת דרכים. עכשיו אנחנו צריכים לשחרר את התפישה של רוב עם תודעת מיעוט ולהחליט מה אנחנו? זו התחלה של מסע מבחינתי , גם שלי וכשיוצאים למסע מתחילים בשורשים. כדי שנוכל לדעת ולהתכתב עם השורשים, יש להכיר את העבר, להבין את ההווה ולהחליט על העתיד. בתכנית אנחנו שואפים לנהל דיאלוג בין תפישות ישראליות שונות, זה לא נוגע רק ליהודים, אלא גם למיעוטים ולגרים החיים בתוכנו". 
גורמים פוליטיים דאגו בחודשים האחרונים ליצור את הרושם סביב התאגיד כי מדובר בגוף שמאלני, חילוני ותל אביבי המנותק מהציבוריות הישראלית, ואינו מייצג את הציבור הרחב.  בין אותם גורמים שדאגו לתדלק את האווירה היו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התרבות מירי רגב, ויו"ר הקואליציה דוד ביטן.
בתאגיד ניסו לייצר את הרושם ההפוך, וגייסו עובדים ממגזרים שקשה היה לראות אותם בגופי שידור יהודים חילוניים אחרים, כגון חרדים וערבים, וגם חובשי כיפות סרוגות המזוהים לכאורה עם עמדות הימין. גם תכנית מסוג זו אמורה לאותת לקברניטים ש'כאן' פונה לכלל המגזרים, עם תכנית שעוסקת גם במורשת ישראל.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    גל גבאי במקום דב אלבוים
    יוחאי שלם 05/2017/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פרשת השבוע המוגשת על ידי גל גבאי במקום התכנית הותיקה שהוגשה על ידי דב אלבויים זה כמו לעבור מנסיעה במרצדס לרכיבה על חמור זקן.
    סגור
  • 4.
    בקיצר, היא תמשיך את שעשתה ברשת ב (ל"ת)
    סתם אחד 05/2017/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    האישה הכי מעורערת בתעשייה, מי עוד רוצה לעבוד איתה? (ל"ת)
    קובי 04/2017/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תכנית בדיחה (ל"ת)
    סדר יום 04/2017/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    גלית גבאי אישה לא אמינה, מאוד בעייתית. ראו הוזהרתם (ל"ת)
    דואק 04/2017/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור