תקשורת ומדיה

פיצול החדשות מ'כאן': הממשלה אישרה, הכנסת תדון מחר

הממשלה אישרה בהליך בזק את הפיצול והכנסת תצביע מחר על כך, מה שעשוי להוביל בסופו של דבר לפרישתם של אלדד קובלנץ וגיל עומר. האופוזיציה החליטה להחרים את הדיון
אלכסנדר כץ | 
גיל עומר ואלדד קובלנץ, מראשי תאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן (צילום איציק הררי, דוברות הכנסת)
הממשלה אישרה היום (יום ד') בהליך בזק את התיקון לחוק השידור הציבורי על פיו חטיבת החדשות של תאגיד כאן תופרד לתאגיד חדשות ואקטואליה נפרד, שיכלול את עובדי ערוץ 1, רשת ב' והמגויסים לחדשות כאן. מחר אמורה הכנסת להצביע בקריאה ראשונה בישיבה שלא מן המניין על התיקון, כדי לאפשר לפיצול הזה לצאת לפועל עם השקת התאגיד ב-15 במאי, כפי שנחקק בשבוע שעבר הכנסת בהליך בזק. האופוזיציה הודיעה כי תחרים את הדיון בתיקון להצעת החוק.
אם ההצעה תעבור, יפוצל התאגיד ל-2 גופים - חדשות ואקטואליה, והתאגיד הרגיל בראשו עומדים המנכ"ל אלדד קובלנץ והיו"ר גיל עומר. גורמים מעריכים כי השניים צפויים לפרוש מהתאגיד במידה ובית המשפט יחליט שלא להתערב בהחלטת הממשלה לפצל את התאגיד לשניים, מה שגורם לפגיעה קשה בסמכות הניהולית שלהם, ובהדרתם מניהול החדשות - אחת הזרועות החשובות בשידור הציבורי. 
יו"ר סיעת העבודה ח"כ מרב מיכאלי הודיעה כי "הקואליציה, בגיבוי יו"ר הכנסת, בחרה להעביר את החוק המשפיע על מאות משפחות ועל מהות השידור הציבורי בישראל באמצעות מחטף. חובתנו כאופוזיציה לא לתת יד למהלך הפגום והלא ראוי מבחינה דמוקרטית, ולכן לא ניקח חלק בדיון מחר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה