תקשורת ומדיה

תקלה בהשקה: כאן לא משדר פרסומות ברדיו ומפסיד הכנסות

תקלה טכנית מונעת מהתאגיד לשדר מהבוקר פרסומות בתחנות הרדיו, והפרסומאים זועמים. "קמפיינים של המשרד נעצרו לחלוטין. יש שם כאוס". הערכות: הפסד של 250 אלף ש' ביום
משה בנימין |  4
אסף ליברמן וקלמן ליבסקינג בתכנית הראשונה שלהם בכאן ב' (צילום רפי דלויה)
כל ההתחלות קשות, את זה כבר יודעים אנשי התאגיד לאחר הסאגה הארוכה שקדמה לעלייתם לאוויר, וגם יום השידורים הראשון של תחנות הרדיו בתאגיד אינו חף מתקלות. שמחת היציאה המיוחלת לדרך נמהלה הבוקר בכשלים טכניים שמנעו מהתאגיד לשדר פרסומות בכל תחנות הרדיו הפועלות תחתיו. לאייס נודע עוד, כי ככל הנראה התקלה אינה קרובה לפתרון ביממה הקרובה.
כזכור, וגם לאחר סאגה לא קלה, הזוכה במכרז הפרסום של התאגיד שאחראי על מכירת זמן האוויר לפרסומות ברדיו ובטלוויזיה היא חברת טרגט ספיריט שבראשה עומד אורי נצר. בתגובה לאייס אמר נצר, כי "אנחנו נמצאים בתהליך של בחינת מערכות. העלינו לאוויר 8 תחנות רדיו עם מערכות ותשתיות חדשות ולכן מדובר בין היתר באתגר טכנולוגי".
עם תחילת השידורים, תחנות הרדיו היו אמורות לשדר פרסומות מתוקף עסקאות שנחתמו עוד מתקופת שפ"מ ורצות באופן שוטף - פרסומות שעד אתמול עוד שודרו במהלך התכניות. למרות בדיקות שנעשו בחודשים האחרונים, אנשי התאגיד מגלים כי הפן הטכנולוגי מורכב יותר מכפי שהוא נראה. מנגד גורמים בתאגיד אומרים לאייס כי רק הבוקר התאגיד קיבל למעשה הזדמנות ראשונה לבחון את המערכות ביחד, בזמן אמת.   
כאמור, ייתכן וגם מחר הבעיה הטכנית לא תתוקן והתאגיד ירשום יום נוסף ללא פרסומות, מה שוודאי יעשה טוב למאזינים אך יבוא לידי ביטוי גם בהכנסות. לפי הערכות של גורם משוק הפרסום המעורה בפרטים, ההפסד היומי מיום שידורים שלם ללא פרסום עשוי להגיע למאות אלפי שקלים. איש מדיה נוסף אומר לאייס כי להערכתו מדובר "בהפסד של כ-250 אלף שקל ליום". 
"כאוס שאי אפשר לתאר"
בירור בענף הפרסום מעלה שיש לא מעט משרדי פרסום שנפגעו מהתקלה, לאחר שקמפיינים של לקוחותיהם שהיו אמורים להיות באוויר לא שודרו. אחר מהם אומר לאייס שלא לייחוס: "קמפיינים של המשרד נעצרו לחלוטין. יש שם כאוס ברמה שאי אפשר לתאר. יש מערכת מורכבת של התאגיד שאמורה להגיש פרסומות אבל לא מגישה כלום". 
מכיוון שבענף הפרסום אין ואקום והמפרסמים שנמצאים בעיצומו של גל פרסום נדרשים להישאר באוויר כדי לא לפגוע בקמפיין המתמשך, לתקלה בתחנות הרדיו של כאן יש השפעה ישירה על הנעשה מסביב, בתחנות הרדיו האזורי ואפילו בטלוויזיה. גורם בענף הפרסום אומר לאייס כי "ברדיו האזורי יש ביקוש כתוצאה ממה שקורה בתאגיד ברמות מטורפות. בטלוויזיה יש מהיום 30 דקות פרסומות שלא נכנסות לברייק כתוצאה מעודף ביקושים".
מתאגיד השידור נמסר: "עלינו עם שידורים בהרצה, תוך קליטת 450 עובדים בשלושה ימים ואחרי חבלי לידה קשים. 8 תחנות רדיו ושני ערוצי טלוויזיה עלו לאוויר ואנו גאים בכל העובדים על ההצלחה. החודשים הקרובים של שידורי ההרצה יהיו מורכבים, נשתפר תוך כדי תנועה ונביא לישראל שידור ציבור איכותי מגוון ויעיל".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    התירוצים החלו ! (ל"ת)
    מוכנים לשידור...פחחח 05/2017/15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    התאגיד
    דוד ביתן 05/2017/15
    הגב לתגובה זו
    0 3
    דרכאגב זה פשוט בושה
    סגור
  • דרכאגב- בפחות מ-24 שעות...
    david bitan 05/2017/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הם העלו יותר תוכן אקטואלי ומעניין מאשר ברשות השידור בעשור
    סגור
  • איזה תוכן אקטואלי בדיוק, קשקשן עלוב? (ל"ת)
    ערן 05/2017/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור