תקשורת ומדיה

HOT ו-yes מאבדות לקוחות? סלקום TV צמחה ב-13 אלף

בתוך שנה ורבע צרב שירות הטלוויזיה של סלקום כבר 124 אלף לקוחות. ברבעון האחרון ירד מספר בתי האב המחוברים ל-2 החברות המתחרות HOT ו-yes ב-12 אלף
אלכסנדר כץ | 
מנכ"ל סלקום ניר שטרן (צילום אלכסנדר כץ)
13 אלף לקוחות הצטרפו ברבעון הראשון של 2017 לשירות סלקום TV - כך עולה מדוחות החברה שפורסמו הבוקר (יום ד'). כעת מספר מנויי החברה עומד על 124 אלף, גידול של יותר מ-10% ביחס לרבעון האחרון של 2016. ובכלל, מדובר על נתון נאה עבור חברה שסוגרת כעת 9 רבעונים (הושקה בסוף 2014). 
הגידול שלה מגיע על רקע המשך איבוד הלקוחות אצל 2 המתחרות הגדולות והוותיקות - HOT ו-yes. על פי דוחות 2 החברות, מספר מנויי HOT בתום הרבעון ירד ב-6,000 ל-805 אלף בתי אב, וגם yes איבדה 6,000 מנויים וירדה ל-608 אלף בתי אב מחוברים. 2 החברות הרב-ערוציות איבדו בשנה האחרונה 38 אלף מנויים (21 אלף ל-yes, 17 אלף ל-HOT). אל השוק הצטרפה לאחרונה חברת טריפל סי עם המותג smart, ובקרוב תשיק גם פרטנר את שירות הטלוויזיה שלה. 
לצד ההצלחה בשירותי הטלוויזיה, רשמה סלקום רבעון לא הכי טוב מבחינתה. החברה רשמה ירידה דרמטית בשורת הרווח הנקי שהסתכמה ב-26 מיליון שקל בלבד המשקף צניחה של כ-56% לעומת רווח נקי של 59 מיליון שקל בתקופה המקבילה אתשקד. במקביל רשמה החברה היחלשות בכל הפרמטרים התפעוליים המהותיים. המניה מגיבה הבור בירידות חדות. 
חברת הסלולר דיווחה כי הכנסותייה לרבעון הראשון של 2017 הסתכמו ב-959 מיליון שקל, המשקף ירידה של קצת מעל ל-6% בהשוואה לסך הכנסות של כמיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נרשמת גם בעקבות היחלשות ניכרת בשירותים במגזר הנייד שהסתכמו בהכנסות בסך של כ-509 מיליון שקל, ירידה של 8.9% בהשוואה ל-559 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. היחלשות  זו נבעה בעיקרה מירידה בהכנסות משירותי סלולר וכן מהשחיקה המתמשכת במחירי שירותים אלה ונטישה של לקוחות לאור התחרות העזה בשוק הסלולר. 
בהתייחס לתוצאות הרבעון הראשון של 2017 ציין מנכ"ל קבוצת סלקום ניר שטרן כי "הכנסות הרבעון הראשון של 2017 הושפעו מהמשך התחרות ושחיקת מחירים בהכנסות משירותים במגזר הנייד ומירידה בהכנסות מנדידה פנים ארצית בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות משירותים במגזר הנייד קוזזה באופן חלקי מצמיחה בהכנסות משירותים במגזר הנייח בגין שירותי הטלויזיה ושוק סיטונאי. ברבעון הראשון של השנה חלה גם ירידה בהכנסות ציוד קצה שנובעת מדחייה בהשקות טלפונים חדשים. ברבעון השני של השנה ניכרת עליה בפעילות ציוד הקצה במגזר הנייד עם ביטול מס הקניה על ציוד זה והשקה מוצלחת של הגלקסי S8" .
"גם ברבעון הראשון של 2017 ניכרת השפעת התחרות העזה על תוצאות החברה. ברבעון זה קיבלנו את כל האישורים הנדרשים להסכמי שיתוף הרשתות וביניהם הסכם השיתוף עם גולן שנכנס לתוקף ומבטיח לנו תמורה מצטברת של כ-2 מיליארד שקלים לעשור הקרוב. זהו הישג משמעותי לחברה בשוק התחרותי שבו היא פעילה. השפעת הסכם השיתוף החדש עם גולן תבוא לידי ביטוי החל מהרבעון השני בצורה מדורגת לאורך תקופת ההסכם".
"אנחנו ממשיכים במגמת הגידול הרבעונית של מנויי סלקום TV וברבעון הראשון הצטרפו לשירות כ-13 אלף בתי אב שבחרו בטלויזיה הטובה בישראל. גם בתחום תשתית האינטרנט שמרנו על מעמדנו כמגייסים משמעותיים בשוק עם הצטרפות של 17 אלף בתי אב חדשים. אני גאה במעמדנו בשוק הטלויזיה כחברה חדשנית ואיכותית שמעניקה ערך ללקוח. בשבועות האחרונים הודענו על כך שתכני HBO יתווספו לסלקום TV ללא עלות נוספת. בנוסף הודענו על אפשרות צפייה והקלטות מכל מסך smart TV ו-Android TV  והשקנו את ה'קוואטרו' הראשון בישראל - כל שירותי התקשורת בחבילה אחת הכוללת טלוויזיה, 3 קווי סלולר, אינטרנט (ספק ותשתית) וטלפון ביתי במחיר משתלם ואטרקטיבי ללקוח. מהלך זה, הינו צעד נוסף באסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו כקבוצת תקשורת שמעניקה שירות כולל ללקוחותיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה