תקשורת ומדיה

רוצים קהל דתי: ידיעות מפרסם בשבועון בית כנסת פופולרי

בסוף השבוע תופיע מודעה גדולה ב'מצב הרוח', כחלק מעסקה גדולה יותר בין הצדדים. 'מצב הרוח' מופץ ב-80 אלף עותקים וזוכה לחשיפה של מאות אלפים. שוחחנו עם המו"ל שלו
אלכסנדר כץ |  3
מודעת הפרסומת של ידיעות אחרונות בעיתון מצב הרוח (צילום סריקה)
הציבור החילוני לא מודע כלל לשוק עלוני בתי הכנסת שהתפתח ופורח בשנים האחרונות, ואף לכל כך פופולרי גם בקרב המפרסמים. לצד עלונים רוויי פרסומות מקומיות, ישנם שבועונים עם מערכת עיתונאית ומחלקה מסחרית, המחולקים בעשרות אלפי עותקים מדי שבוע.

תופעה זו לא חמקה מאנשי ידיעות אחרונות, שרכשה לסוף השבוע הנוכחי בשבועון מצב הרוח מודעת פרסומת לכפולת עמודים שמציעה לקוראים לרכוש מנוי, בהצעה בלעדית לקוראי 'מצב הרוח', בדיוק קהל היעד שמחפש ידיעות. במודעה מופיעים חלק מהכותבים המוכרים של ידיעות, בעיקר אלה חובשי הכיפות והמזוהים עם האגף הימני במפה הפוליטית, חוץ אולי מנחום ברנע ומאיר שלו, שזיהויים פחות ימני ופחות דתי משל שאר המוצגים (יפעת ארליךבן דרור ימיני, חנוך דאום, יועז הנדל ועוד).
הפרסום בשבועון הזה הוא חלק מעסקת פרסום נרחבת יותר, במסגרתה גם בעתיד הקרוב יופיעו מודעות המציעות לרכוש מנויים. זו הפעם הראשונה שידיעות מפרסם מודעה מסוג זה ב'מצב הרוח', אבל כבר פרסם בעבר ולא מעט פעמים את הוצאת הספרים שלו. 
 
מצב הרוח, כמו עיתונים רבים מסוגו, לא מוכרים לחילוניים, אבל מדובר בעיתון המופץ ב-80 אלף עותקים בכל שבוע, ונהנה גם מ-126 אלף קוראים רשומים למהדורה הדיגיטלית שלו. תכניו מופצים בפייסבוק וגם בקבוצות וואטסאפ דתיות. מבדיקה שביצעו בעיתון בעבר, עולה הערכה העיתון נהנה מ-300 עד 500 אלף חשיפות מדי שבוע, ובחגים החשיפה אף עולה. 
מו"ל מצב הרוח, אלי עציון, סיפר לאייס כי "התכנית עם ידיעות אחרונות זה שיהיו עוד פרסומים בעתיד. המטרה שלהם היא כנראה לחדור לציבור הדתי לאומי, אחרי שנחלשו בעבר בגלל כניסתו של ישראל היום לשוק".
'מצב הרוח' שייך לקבוצת אשדיר, המחזיקה גם במשרד פרסום הפונה למגזר הדתי-לאומי, ובעוד עיתונים נוספים. לפני 3 שנים הגישה הצעה לרכישת מקור ראשון, אולם בסופו של דבר זכתה הצעתה של קבוצת ישראל היום. המשרדים הממוקמים בפתח תקווה, כוללים את משרד הפרסום, בסמוך לו מערכת 'מצב הרוח', ולידם - מערכת העיתון בשבע של דודו סעדה, גם הוא שבועון חינמון למגזר הדתי לאומי. "אנחנו הקומה השולטת של המגזר", אומר בחיוך עציון. 
-האם פרסום כזה יביא מפרסמים נוספים דומים, כמו עיתונים אחרים - מעריב למשל או הארץ?
"עם מעריב היו לנו שיחות בזמנו לפרסום אצלנו, כאשר הם נרכשו על ידי אלי עזור. ג'רוזלם פוסט פרסם אצלנו. אין לי גם בעיה לפרסם את הארץ, כי הדעות הפוליטיות שלו לגיטמיות מבחינתי. אשמח שכמה שיותר יפרסמו אצלי, אבל לא אאשר פרסומות של גופים לא ציוניים או אנטי-דתיים. גם מתחרים ישירים יכולה להיות לי טיפה בעיה לפרסם, כמו מקור ראשון או בשבע. אבל צריך לזכור, יש לנו משרד פרסום, אז בדרך אחרת אנחנו גם מפרנסים יפה מאד את מקור ראשון ובשבע".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לקח קצת זמן לידיעות להבין
    משה מרגליות 05/2017/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל בסוף, המגזר שימשיך לקרוא פרינט גם שהוא ימות סופית יהיה המגזר הדתי שאוהב לצרוך תוכן ולקרוא, ובשבת הדבר היחיד שיש להם לקרוא בבתי הכנסת אלו עלוני השבת ועיתוני סופ"ש, בעיקר מקור ראשון וישראל היום שקל להם כמגזר להזדהות איתם יותר מהאחרים. המגזר הדתי - על כל קטביו, דתיים יותר ודתיים פחות, ימשיכו לצרוף מדיה מודפסת . דיגיטל קילד דה פרינט סטאר..
    סגור
  • 2.
    מאיפה המספר 80000
    יוסי בן דוד 05/2017/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם לשקר צריך לדעת 45000 עותקים הפכו ל 80000 בכתבה. אם רוצים להיות רציניים צריך לבדוק לפני שכותבים.
    סגור
  • 1.
    הארץ? דעות לגיטמיות???
    עולם קטן 05/2017/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עציון מה נסגר איתך? לא הכל צריך למכור בשביל כסף
    סגור