תקשורת ומדיה

דני אדינו אבבה עוזב את ידיעות – לטובת שליחות בחו"ל

אחרי 15 שנה בידיעות אחרונות, ולאחר שהיה הפה של קהילת יוצאי אתיופיה, אדינו אבבה עוזב את ידיעות. כתב לחבריו: "יצאתי לחפש אהבה באפריקה תיכף אשוב"
אלכסנדר כץ |  5
דני אדינו אבבה (צילום מתוך דף הפייסבוק של דני אדינו אבבה)
דני אדינו אבבה, כתב ידיעות אחרונות, עוזב את העיתון - כך נודע לאייס. אדינו אבבה הודיע לאחרונה על כך למנהליו, ובשבוע האחרון הם ניסו להניא אותו מההחלטה. ואולם לדברי גורמים בעיתון, אדינו אבבה נחוש בהחלטתו והודיע הבוקר (יום א') לעורך הראשי של ידיעות, רון ירון, כי הוא מסיים את תפקידו.
הסיבה לפרישתו של אדינו אבבה היא תפקיד שליחות שקיבל בדרום אפריקה ולא יכול היה לסרב לו.
אבבה (41) החל את הקריירה המקצועית שלו בגל"צ, ככתב ועורך. בהמשך הצטרף לידיעות אחרונות ככתב לענייני תפוצות, בית הנשיא, הסוכנות היהודית, וירושלים. הוא גם עוסק רבות בבעיות העדה האתיופית וביוצאי אתיופיה, מדינה ממנה עלה בגיל 9. לפני 5 שנים פרסם התחזה למסתנן אריתראי וחי שבוע במתחם לוינסקי בדרום תל אביב – כתבה שהובילה לדיון ציבורי רב.
במכתב ששלח לחבריו בעיתון, והגיע לידי אייס, נכתב: "יצאתי לחפש אהבה באפריקה תיכף אשוב. אני לא יודע להיפרד. אני חלש בפרידות, אבל את הפרידה הזו צריך לעשות. הגיע הזמן והגיעה העת להגיד תודה ושלום עד שניפגש שוב... הסיבה שאני חוזר לאפריקה נעוצה דווקא בהחלטתו של עורך ידיעות אחרונות, רון ירון. במשך שנים הפך עבורי רון לסוג של אב רוחני בעיתון. כן, הוא גונן עלי מכל רע ושמר עלי מכל משמר כמעט בכל התחומים. אני באתי אל משרדו מתי שחפצתי. התקשרתי אליו  מתי שהתחשק לי והרגשתי לא פעם שהוא רואה בי אחד מילדיו, אני ממש לא מגזים. לפני כשנה וחצי החליט רון לשלוח אותי עם 3 ילדי הקטנים ורעייתי, שתחיה, למסע שורשים למחוז ילדותי. המסע הזה שינה את חיי מקצה אל הקצה. זה היה מסע מטלטל, כאוב, עמוס ברגשות של עבר והווה ועתיד לוט בערפל. הכתבה שהתפרסמה ב'שבעה ימים' נגעה בנימות הכי אישיות של חיי ומאז הרבה השתנה אצלי.
"עכשיו, אני לוקח פסק זמן ויוצא למסע אל תוך אפריקה. אני יודע שזה יהיה קשה. אני יודע שזה יהיה מורכב. אני יודע גם שאני שוב עומד לנדוד כמהגר תמידי. אני יודע שילדיי החמודים ירגשו זרים בארץ לא להם, אבל אנחנו יוצאים בראש מורם כישראלים גאים. אנחנו יוצאים אל המסע כישראלים יפי בלורית מקורזלת ואנחנו שמחים לייצג את מדינת ישראל בגאווה גדולה באמצעות הגופים שאותם אנחנו נייצג. אנחנו נשקף את ישראל המורכבת בכל הבחינות. אני יוצא אל המסע הזה כאיש ידיעות אחרונות  ובן לקהילה האתיופית".
במכתב ציין עוד: "עכשיו לבני הקהילה. בעל כורחי הייתי הנציג שלכם בעיתון. אף פעם לא רציתי להיות נציג, אבל למציאות הישראלית יש דרישות משל עצמה. היא מכתיבה את הקצב, את הייצוג המגזרי לפי המציאות. עברנו שנים קשות, שנים מכוננות, עברנו גילויי גזענות מחרידים והתגברנו עליהם. הדרך עוד ארוכה עד שכולנו נחוש חלק מהבית, בבית שלנו. אבל אני יכול להגיד לכם, מאז שהתחלתי לכתוב ועד היום, עברנו כברת דרך. מחאות, הפגנות, גילויי הגזענות שהתפרסמו חדשות לבקרים, עיצבו את חיינו כישראלים שונים, אך בסך הכל שווים. הייתי אתכם בכל אלה. כתבתי עליכם ועלינו. הרבה פעמים לא אהבתם את מה שאני כותב וזה היה נפלא מבחינתי, אבל מתוך חוסר ההסכמה שבינינו נולדה גם הערכה גדולה".
דני אדינו אבבה אישר את הפרטים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בהצלחה
    צגה 09/2017/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מחבב את דני מאוד אבל הוציא הרבה כביסה מלוכלכת בשם חופש העיתונות ולא בטוח שהוא מאמין בזה. "אז איך אתה ישן בלילה עיתונאי קטן שלי"
    סגור
  • 4.
    ידיעות אחרונות
    יחיי 05/2017/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם בושה למדינה שלכם
    סגור
  • 3.
    אדנו אבבה
    צאלה 05/2017/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יקירי מאחל הצלחה בהמשך , כל אדם שיעשה מה שהתפקיד דורש ,זהו המפתח להצלחה . לכן כעיתונאי עשית את תפקידך כנ"ל גם בתפקידך החדש תעשה אותו על הצד הטוב ביותר ותייצג את את כל עם ישראל.
    סגור
  • 2.
    עייף, שחוק עצלן
    ירושלמי 05/2017/28
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אופי סבבה
    סגור
  • 1.
    העיתון לא ישרוד בלעדיו (ל"ת)
    רינה 05/2017/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור