תקשורת ומדיה

הסתיים הכשל הרגולטורי: ערוץ i24News ישודר גם בישראל

הכנסת אישרה היום בקריאות 2 ו-3 את התיקון לחוק שהציע ח"כ נחמן שי, שפותר את הבעיה של HOT בבעלות פטריק דרהי לשדר את ערוץ החדשות הבינ"ל אותו הוא הקים
אלכסנדר כץ | 
פרנק מלול, מנכ"ל i24news (צילום מיכל גורוביץ)
מליאת הכנסת אישרה בשעה האחרונה (יום ב') בקריאה שניה ושלישית את חוק התקשורת (בזק ושירותים) שיזם ח"כ ד"ר נחמן שי, על פיו ערוץ החדשות הבינ"ל i24News ישודר גם בישראל. על-פי החוק, בתוך חודשים בודדים מועצת הכבלים והלוויין תקבע כללים ותעניק רישיון לערוץ שיהיה זמין ונגיש לכלל הצופים בישראל בחברת HOT ובכל פלטפורמה לשידורים שחפצה בכך. עד כה מנעו מגבלות רגולטוריות מערוץ זה לשדר בישראל. 
החוק עבר בתמיכת 22 ח"כים, כך שהערוץ שמשדר באנגלית, ערבית וצרפתית, ישודר גם לאזרחים הישראלים. ח״כ שי מסר כי "סגרנו היום פער שקיפח באופן בולט דוברי שפות זרות בכל הקשור לשידורי טלוויזיה מישראל, העוסקים רובם ככולם בענייני ישראל. ערוץ I24 הוכיח לאורך שנים כי הוא עומד באמות מידה מקצועיות, שירת קהל רחב מחוץ לגבולות ישראל ועתה גם בתוך ישראל״.
עד כה החוק לא איפשר למפיק ערוץ להיות בעלים של פלטפורמת השידור, מה שאומר שבעלי HOT פטריק דרהי לא יכול היה לשדר את הערוץ שלו - i24News. הערוץ שהושק ב-2013 על ידי חברת אטלנטיס שבבעלותו של דרהי, משדר מאולפנים בנמל יפו, ובחודשים האחרונים גם מאולפנים בניו יורק ובוושינגטון, בנוסף לאולפן שפועל בפריז. לצד קהל בינ"ל של מאות מיליונים שיכול להיחשף לערוץ, בישראל שידור 3 האפיקים היה חסום בשל מגבלות החוק, ואפשר היה לצפות בשידורים רק באמצעות רשת האינטרנט. 
פרנק מלול, מנכ"ל i24news, מסר היום: "אישור החוק המתקבל מיד אחרי ההשקה של i24news  בארה"ב, מהווה נקודת ציון בעלת משמעות מאוד גדולה לערוץ. כמו מדינות רבות בעולם, גם ישראל יכולה להתברך היום בערוץ חדשות בינ"ל המעניק לעולם דיווחים ב-3 אפיקים נפרדים. לאור הדגש הניכר הניתן להתרחשויות ולדיווחים מהמזרח התיכון, הערוץ בולט בשל מאפייני התוכן הנבחרים המעניקים לו זהות בלעדית לו שאנו גאים לחשוף לצופים שנמצאים בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה