תקשורת ומדיה

הופשטיין פוטר מגל"צ: "הנהלת התחנה הושחתה עד עצם"

ראש דסק התחקירים פוטר חודשיים לאחר שזומן לשימוע, ופרסם פוסט ארוך נגד המפקד ירון דקל, שזוכה לאורך השנים לביקורת על התנהלותו. גל"צ: "דקל גייס אותו, אין שופטים אדם בשעת צערו"
אלכסנדר כץ |  3
אבנר הופשטיין וירון דקל (צילום אלדד רפאלי, גדי דגון)
יותר מחודשיים לאחר שזומן להליך שימוע, ראש דסק התחקירים של גל"צ, אבנר הופשטיין פוטר. הופשטיין הודיע על כך בפוסט ארוך שפרסם הלילה בפייסבוק. זימונו לשימוע בסוף מארס השנה היו חלק ממה שמכנים גורמים בתחנה כ"התנהלות דורסנית" של מפקד גל"צ ירון דקל. מאידך, גל"צ טוענת כי מדובר בפיטורים על רקע הליך התייעלות בתחנה.
אבל הופשטיין מפנה את החיצים נגד דקל, שבקיץ חותם קדנציה של 5 שנים בתחנה הצבאית, ובמהלכם עלו לאורך השנים טענות רבות, בעיקר על ניסיונות לכאורה לרצות פוליטיקאים, התנכלויות לכאורה למגישים ותיקים, יחסים עכורים בין עובדי וחיילי התחנה לבכיריה, וביטול והסרת תחקירים. אחד כזה היה תחקיר של הופשטיין על רומן בין פרופ' מאוניברסיטת בר אילן שקידם עובדת עמה היה לו רומן, שהוסר מאתר גל"צ - על פי פרסום ב- TheMarker מתחילת השנה.
בפוסט שפרסם, כתב הופשטיין: "זה אף פעם לא נעים להיות מפוטר, אבל אני חייב להגיד שאין דבר שגורם לי יותר גאווה מלהיות מפוטר בגלל שעמדתי על העקרונות שלי. אין דבר יותר מתגמל מלדעת שמחר בבוקר אוכל להסתכל במראה ולהגיד 'לא מכרתי את נשמתי תמורת עבודה, תמורת פרנסה, תמורת נתח במיקרופון'. זה כאילו לא ממש נשמע כמו דילמה, נכון? בין פרנסה ליושרה, הלב אומר לנו שצריך תמיד לבחור ביושרה. אבל בתכל'ס, זה קל יותר לומר מלעשות. ובאמת, במהלך השנה האחרונה, כשנתקלתי בתופעות מעוררות בחילה, קבס והשתאות בהתנהגותה של הנהלת גלי צה"ל - זאת שכולם יודעים שהושחתה עד העצם - שאלתי את עצמי אם אפשר לשתוק לפעמים. פעם אחת לשתוק. לשבת בשקט והתשובה היא כמובן 'לא'. 'ראש דסק תחקירים' לא יכול לשתוק. זה מנוגד לדי.אנ.איי של התפקיד".
לדבריו, "מה שראיתי בחודשים האחרונים מפחיד אותי. לא פחות. קיבלתי שיעור ביכולת ההשחתה של בני אדם. בשם ההישרדות והקרבה לצלחת. אני לא יודע מיהו האיש שיושב היום בלשכת מפקד גלי צה"ל. אני מכיר אותו כמעט 20 שנה, ומרגיש שאני לא מכיר אותו בכלל".
 

"זה בסדר גמור לפטר אותי", המשיך הופשטיין, "אני לא כזה חשוב. יש לי כבר עבודות אחרות ואני לא מתקשה בפרנסה. הכל סבבה אגוזים. מי שעוקב אחרי הפוסטים שלי יודע שהמשכורת בגלי צה"ל לא הייתה גליק גדול (בעבר חשף בפייסבוק כי הוא מרוויח 7,000 שקלים על חצי משרה, א"כ). אחיה היטב גם בלעדיה. נכון, הטייטל 'ראש דסק תחקירים' עושה נעים בגב. אז במקום זה אזמין מסאז'ים. אבל לתת יד לרדיפה מכוערת של עובדים, להתעמרות בחיילים, להשתקת תחקירים, לרמיסה של עקרונות אתיקה בסיסיים, לפלישת פוליטיקאים אל השידור הציבורי, לחדירה של אינטרסים זרים למיקרופון, ולאמירת שקרים לציבור - זה כבר לא בסדר. בכלל לא בסדר".
"אינני יודע מה מנחה את ירון דקל בשלהי כהונתו כמפקד גלי צה"ל. האם הובטח לו דבר מה? האם מחזיקים בו כבן ערובה בתפקיד? חלק מחבריו המתקרנפים נמנעים מלבקר אותו בפומבי, בזמן שמאחורי הקלעים הם סופקים כפיים ומטנפים עליו חופשי. כל מי שדם עיתונאי זורם בעורקיו המום לחלוטין", המשיך הופשטיין. "אני רוצה לקוות שהאנשים הטובים שפוקדים את התחנה הזאת - וחלקם אוכלים חרא בחודשים האחרונים במנות לא נורמליות - יחזיקו מעמד. ושיגיע מפקד שיחזיר להם את גאוות היחידה שאבדה והסיפוק המקצועי שנעלם אי שם בין הקירות המתפוררים ביפו (בקיץ ימונה מפקד חדש, ועל פי הערכות מדובר בשמעון אלקבץ, א"כ).
מגל"צ נמסר: "אין שופטים אדם בצערו. יחד עם זאת, היינו מצפים להוגנות בסיסית מעיתונאי שיכתוב את סיבת פיטוריו האמיתית. ההחלטה לצאת לתהליך הקשה והכואב של קיצוץ כח אדם באזרחים ואנשי קבע בתחנה היא מחוייבת המציאות לאור תהליך הקיצוצים שעובר צה"ל. כך נדרשנו וכך נעשה. גל"צ תמשיך להיות תחנת הרדיו הרלוונטית ביותר בישראל ותמשיך לעשות עבודה עיתונאית חוקרת ואמיצה. ראוי לזכור שהעיתונאי גוייס בתקופתו של ירון דקל, לאחר 65 שנה בהם לא היה דסק תחקירים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יורים בנגמ"ש...הלבנבנים סמולנים אגזוזנים מכרסמים את עצמם (ל"ת)
    סלף פאק 07/2017/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לסגור את התחנה הזו
    צל"ג 06/2017/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא משנה אם הופשטיין הוא מהטובים או הרעים העיקר שפוטר משם מישהו. כאזרח, צר לי על הבנאדם אך מעניין שרק פיטוריו חשפו לעיני הציבור את המצב העגום בתחנה בתחנה המזיקה הזו.
    סגור
  • 1.
    מה שקורה עכשיו...
    יוסי 06/2017/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    http://cafe.themarker.com/post/3334784/ מאמר על הרס המותג "גלי צה"ל"
    סגור