תקשורת ומדיה

התחליף לקוקר: 'אקטואליק' יתחרה בכיכר השבת ובבחדרי?

בהשקעה של כ-100 אלף ש', הושק האתר החרדי אקטואליק שמגיע על השלד של קוקר שנרכש השנה ע"י בעלי קול ברמה. בתכנית: חדשות ביקורתיות, תמונות נשים ותחרות לגדולים
אלכסנדר כץ |  2
אתר אקטואליק (צילום מסך)
אחרי מספר חודשים של עבודה, הושק ביום חמישי האחרון אתר אקטואליק, על השלד של אתר קוקר. המהלך אמור להוביל לחימום גזרת האתרים החרדיים - שנשלטת בצורה כמעט מוחלטת על ידי כיכר השבת ובחדרי חרדים, ועם אתר שלישי צנוע יותר מבחינת כניסות - חרדים 10.
כזכור, בתחילת השנה רכשה קבוצה בראשה עומד צבי עמר, מבעלי רדיו קול ברמה, את אתר קוקר בקצת פחות ממיליון שקלים. המוכרים הם אורי לנדאו, שהקים והחזיק ב-50% מהאתר, חיים בנדיקט עם 15%, ושאר 35% שהוחזקו על ידי משקיע חרדי סודי. קוקר היה אתר חרדי עצמאי שזכה ל-15 אלף יוניקים ביום ו-280 אלף בחודש, נתונים שהתקשו להציב תחרות לגדולים. המטרה של קבוצת הרוכשים החדשה, שחלק מחבריה שומרים את זהותם חסויה, היא להגדיל בצורה משמעותית את מספר הכניסות.
בחודשים האחרונים הושקעו על פי הערכות כ-100 אלף שקלים בבניית האתר החדש אקטואליק, שאמור לעשות שימוש בכל הנכסים הדיגיטליים של קוקר, למרות הבעיה שהאתר החדש נתקל בשינוי של העמוד המסחרי של קוקר בפייסבוק לשמו של אקטואליק. במהלך השבוע צפויה לעלות אפליקציה חדשה לאתר.
העורך הראשי הוא אקטואליק הוא ישראל קליין, ובשלב הראשון הוא יעסיק כ-10 עובדים, בהם עורכים וכתבים בתחומים המדיני, צבא ועוד. יש גם שיתופי פעולה עם הטאלנט הגדול של קול חי, מנחם טוקר, וגם עם הזכיינית רשת למשל. נחתמו גם הסכמים עם 2 משרדי פרסום - אחד במגזר הכללי והשני בחרדי. לאתר אין מנכ"ל, אולם הוא מנוהל על ידי נציג של עמר.
לקראת השקת האתר, החל קמפיין טיזרי בקבוצות וואטסאפ חרדיות - כוח שיווקי ופרסומי ענק במגזר. באתר גם משקיעים בזירה הדיגיטלית כדי להגיע לקהלים חדשים – ומתכוונים לשים דגש על טוויטר. קמפיין פרסומי קלאסי לא מתוכנן בשלב זה.
 הקמפיין הטיזרי של האתר החדש
כבר בזמנו נמסר מרוכשי קוקר כי "האתר יתמקד בסיקור מעמיד של סדר היום בנוגע לחברה החרדית, לצד כתבות צבע ומעטפת כוללת של תחומי עניין נוספים דוגמת חינוך, מוזיקה, עיצוב, מתחם מיוחד לנשים ועוד". כעת אומר גורם כי המערכת צפויה להיות ביקורתית - והמטרה להשפיע על החברה החרדית. 
האתר לא יפעיל פיקוח רוחני על תכניו, אבל ינהג על פי הנוהג במגזר החרדי. מהלך כזה מצביע על ליברליות יחסית, שתוביל גם לכך שתמונות של נשים יופיעו באתר, בניגוד למשל מהעיתונים החרדיים המסורתיים, ואפילו אתר בחדרי חרדים. תמונות נשים יופיעו כשהן לבושות בצניעות, ופי שאמר גורם לאייס, "אם צריך, תהיה תמונה של אישה, בדרך כזו שתעבור את העין החרדית".
ביום הראשון להפעלת האתר, בין חמישי לשישי האחרון, הוא רשם כ-20 אלף כניסות ייחודיות – גידול של כשליש ביחס ליום רגיל אתר קוקר. מדובר עדיין במספרים נמוכים משמעותית מאלה של 2 הכוחות החזקים במגזר - כיכר ובחדרי, אבל גורם המקורב לאתר אמר לאייס כי "המטרה בתוך שנה להיות שחקן שלישי – לנענע את השוק הזה ולשבור הביצה אותה לא הצליחו לפצח בשנים האחרונות". 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעשה
    חולין 06/2017/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סיפור אמיתי שהיה: ויהי ביום השישי ויבוא החרדק השפל ליפמאן לשוק מאה שערים. ויבקש לקנות ספר בחנות עין יעקב. ויראו אותו סיקריקים ויפיצו קול שמועה במחנה. ויתגודדו סיקריקים על פתח החנות ויבקשו לשבור הדלת. ויאמרו למוכר שמעון גוטפרב הוציא אלינו את האיש החרדק ונדעה אותו. וימאן גוטפרב. וימלט את החרדק מן הפתח האחורי ויברח לרחוב מאה שערים. והסיקריקים הוכו בסנוורים. ויבואו סיקריקים אחרים לרחוב מאה שערים. ויבקשו לדעת את ליפמן. ויבואו רבי אהרלך שהם בעד חרדקים וימלטוהו ממאה שערים. ויבואו הרוצחים קלגסי הציונים וירביצו מכות נמרצות בכל חובש כובע שחור נמוך ותרב התאניה.
    סגור
  • 1.
    בקיצור...
    נטע (גבר) 06/2017/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המטרה שלהם לשנות את פני הציבור החרדי...ואגב סתם שתדעו גם באתר בחדרי חרדים מופיעים תמונות של נשים ייתכן שזה רק במדור המיועד לנשים אבל אף אחד לא יכול לדעת אם אתה גבר ברגע שהינך מצהיר בכניסה למדור שהינך אשה...
    סגור