תקשורת ומדיה

סערה בשוק הפרסום: ynet חותך את ארטימדיה לטובת גוגל

בשורה התחתונה המשמעות היא פגיעה קשה בארטימדיה שעלולה לדחוף אתרים נוספים למעבר לגוגל. ארטימדיה: "גוגל שמה לה כמטרה לפרק כל פיסה של תחרות בשוק ולרסק את אתרי התוכן הישראלים"
משה בנימין |  17
אבי בן טל. ynet (צילום יח"צ)
לאחר שנתיים עם ארטימדיה - חברת הגשת הפרסום הפרוגרמטי בוידאו, ynet מסיים את ההתקשרות בסערה וחוזר למערכת ההגשה של גוגל. ynet יעבור לשווק את תכני הווידאו באופן עצמאי דרך מערכת  DBM של גוגל.
בשורה התחתונה המשמעות היא פגיעה קשה בארטימדיה, הן תדמיתית והן מבחינת המחזור הכספי ונתח השוק של החברה, ומנגד ניצחון גדול של גוגל בזירה המקומית. הנתק מאחורי הקלעים בין ynet, אחד משני האתרים הגדולים בישראל (לצד וואלה!) לארטימדיה נמשך מזה זמן רב ולמעשה מאז הרומן שהחל לפני שנתיים, אז ynet נתנה רוח גבית לארטימדיה, האתר הביע אי שביעות רצון בפני חברת ההגשה הפרוגרמטית לאחר שלטענתו ההתקשרות לא הצליחה להניב הכנסות נוספות עבור ynet שנותר לדברי גורמים באתר באותה הנקודה שבה החל שיתוף הפעולה.
יתרה מכך, גורמים בשוק מספרים כי ההתנהלות של ארטימדיה יצרה ל-ynet משברים עם לקוחות ומשרדי פרסום, לאחר שאלו לא הגיעו להבנות עם חברת הגשת הפרסומות בוידאו, מה שהוביל למנוף ששימש להקטנת הפעילות הפרסומית עם ynet וחייב את התערבות האתר בשיחות עם משרדי פרסום ומפרסמים. עוד נטען כי אי שביעות הרצון נבעה מבאגים טכנולוגיים שגרמו לשידור סרטים לא רלוונטיים ללקוחות ו/או פרסומות מידרול באמצע תכנים שפגעו בחוויית הצפייה של הגולשים. 
הערכות ראשוניות בשוק המדיה הן שהמהלך של ynet יכשיר את הקרקע עבור אתרי התוכן המרכזיים כגון וואלה, mako, רשת, גלובס וכו' לנהל מגעים עם גוגל כדי לבדוק היתכנות של מעבר דומה, ומנגד יפתחו בשיחות עם ארטימדיה כדי לשפר את ההסכם המסחרי.  החשש של ארטימדיה יהיה מטבע הדברים, אפקט דומינו שיוביל את שאר "הרגליים החזקות" שעליהן ניצבת החברה בשוק הישראלי להיפרד ממנה. 
בחזרה לגוגל, המהלך של ynet מאפשר לכל מפרסם להעלות את קמפיין הפרסום שלו דרך המערכת בצורה עצמאית, תוך שליטה בתקציבים, ניראות וכו. מ-ynet נמסר: "אנו מודים לחברת ארטימדיה על שנתיים של עבודה משותפת ומאחלים לה בהצלחה".
ארטימדיה: גוגל מרסקת את אתרי התוכן הישראליים
מארטימידה נמסר בתגובה: ""הידיעה על  זהותו של הגורם העומד מאחורי פרישתו של אתר ynet  מרשת ארטימדיה אינה מפתיעה אותנו. גוגל שמה לה כמטרה לפרק כל פיסה של תחרות בשוק ולרסק את אתרי התוכן הישראלים. ההסכם המדובר, אם אכן יתממש לאור הספק הגדול אם הוא עומד במבחן התחרות של הרשות להגבלים עסקיים, מעיד יותר מכל על ההכרה מצד גוגל בעליונותם של התכנים המקומיים ועל רצונם לערבב את תכני הפרימיום של אתרי התוכן עם תוכן הגולשים, זאת לאור התחזקות המגמה מצד המפרסמים שמצביעים ברגליים ומתרחקים מהתכנים הבעייתיים של יוטיוב.
רק לפני מספר שנים, טרם המהפכה שעשתה ארטימדיה בשוק הפרסום בוידאו, אתרי התוכן הישראלים דיממו והיו במצב קריטי מבחינת הכנסות מפרסום בוידאו. כיום, בזכות הבידול של תכני הפרימיום לעומת יתר התכנים, שינוי שהביאה ארטימדיה, הם זוכים לשגשוג ופריחה . המהלך האחרון צריך להדליק נורה אדומה בקרב כל הגורמים שתעשיית התוכן המקומית חשובה להם והרגולטור בראשם".
אנו רואים ב-ynet שותף לדרכנו, וצר לנו על בחירתו לעבוד עם גוגל אנו מצידנו, נמשיך לעבוד ולצמוח בצוותא עם שאר אתרי התוכן הישראלים במטרה האחת שאנו רואים כמרכזית לנגד עינינו - להמשיך את תהליך השגשוג של אתרים אלו".

תגיות YNET | ארטימדיה
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    צודקים! הם עוקצים את כולם בעמלות סוף שנה. (ל"ת)
    גיא 06/2017/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 12.
    אין על יאסמין! (ל"ת)
    Jeramy Dick 06/2017/12
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 11.
    יוטיוב מוצר גרוע, הופה המשא ומתן חזר לעולם
    הופה 06/2017/11
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כל מוצר שאינו מחזיר את ההשקעה סופו להיעלם
    סגור
  • 10.
    גוגל לוקח את וואינט, פייסבוק את כל הקקטוס. מרדימים את כולם עם כמה נקניקיות. זהו. כיבוי אורות. (ל"ת)
    חבל על דאבדין. 06/2017/11
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 9.
    מוצר רע לצד חווית גלישה שלילית
    שאאארו 06/2017/11
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מאקו הבאים בתור.
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    ארטי - במקום לבכות כל הזמן, פשוט תביאו מוצר טוב!
    מישהו מבפנים 06/2017/11
    הגב לתגובה זו
    6 0
    יצא לילעבוד עם המערכת של ארטימדיה, לפגוש ולראיין עובדים שלה, שורה תחתונה - המוצר פשוט לא טוב, מבטיח המון ומקיים מעט מאוד, לאט לאט כולם רואים את זה ומחפשים אלטרנטיבה טובה יותר וארטי ממשיכים לבכות לקחו לי שתו לי ושטויות כאלה...
    סגור
  • 7.
    כולם יעזבו אחד אחד המוצר לא טוב בלשון המעטה !
    מוטי 06/2017/11
    הגב לתגובה זו
    13 0
    כולם יעזבו אחד אחד המוצר לא טוב בלשון המעטה ! וזה אומר עובד לשעבר .
    סגור
  • 6.
    השמועות אומרות שטאבולה מאחורי מהלך גדול גם בוידאו... (ל"ת)
    רוני 06/2017/11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 5.
    ותיק בענף
    תורגמן נכשל שוב 06/2017/11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    קודם ועדת המדרוג, עכשיו זה, בהצלחה לאדיוט הבא עם כסף שיחשוב שגל תורגמן יעש טוב לחברה שלו...
    סגור
  • 4.
    לסור לנהל עצמאית
    מהתחום 06/2017/11
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כל האתרים צריכים לחזור לנהל עצמאית את המדיה שלהם ולהוציא את גוגל , ואת ארטימדיה ואת פייסבוק מהמשחק. אבי בנטל גבר רציני לעומת אבי ניר ואילן מוואלה ואבי צבי שצריכים ללמוד ממנו.
    סגור
  • לא מדויק....
    AS 06/2017/11
    הגב לתגובה זו
    2 4
    עם כל הכבוד לאתרי התוכן - חלק אדיר מהטראפיק שלהם מגיע מפייסבוק וגם מגוגל ככה שלנתק אותם הם לא יכולים רק חזקים באמת בתוכן הווידאו יכולים להרשות לעצמם להתנתק מארטימדיה ו-ynet לא מספיק חזקים . תוכן הווידאו שלהם חלש יחסית לוואלה שכבר שנים שמו לעצמם מטרה להתחזק בווידאו והם מצליחים מאד וגם של מאקו שנהנים מתכנים של קשת ( הבאמת מעניינים וטובים) . מהלך שלהם בהחלט יכול ליצור גלים , אבל לא באמת יעזור להם .. גוגל יכולה רק להרוויח מזה
    סגור
  • 3.
    לא מבין בזה בכלל אבל...
    גולש 06/2017/11
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אם ארטימדיה הם האחראים על נגן הוידאו המזעזע של YNET, אז כל מה שאני יכול להגיד זה שהגיע הזמן. בכלל, אתרים ישראלים מסרבים להפנים שנגן וידאו מיושן, שמופעל אוטומטית זה דבר שגורם לגולשים פוטנציאליים להתרחק...
    סגור
  • מוצר בעייתי שאפילו הם לא יודע לתמוך בהם .
    חראה של מוצר הארטי ! 06/2017/11
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כולם עוזבים אחד אחד אתם תיראו !
    סגור
  • אתה באמת לא מבין, הנגן שייך לYNET וגם הניגון האטוטמטי (ל"ת)
    אחד שמבין 06/2017/11
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 2.
    ארטימדיה פוגעים בתוכן
    צעד חכם 06/2017/11
    הגב לתגובה זו
    8 0
    המערכת של ארטימדיה היא זוועה בתור משתמש. מציגה סרטונים כפולים ולא רלוונטיים לגולש. אני מניח שבווינט לא ראו בזה ערך מוסף.. אלא להיפך...
    סגור
  • 1.
    מה לעזאזל הם עושים?
    מה לעזאזל הם עושים? 06/2017/11
    הגב לתגובה זו
    2 7
    איך יכול להיות שממשיכים לתת לגוגל להיכנס עוד ועוד? YNET לא רואים לאיזה מלכודת הם נכנסים ומכניסים את השוק??? על זה אומרים חופרים את הקבר של עצמם ומגיע להם!
    סגור
  • צודק לצערנו
    1A 06/2017/11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    גוגל תגרום לynet ולכל שחקן אחר בשוק להגיע למצב ״גוויה״- גוף שימשיך להביא לגוגל את הכסף ובקושי לקיים את פרפורי הגסיסה שלו ... עצוב
    סגור