תקשורת ומדיה

סערת ארטימדיה: וואלה ישתלט על "הנדל"ן" שמשאיר ynet

החלל שהותיר מאחוריו ynet נופל כפרי בשל לידי וואלה. האתרים גם ממתינים לראות כיצד ארטימדיה תנסה לשמור אותם מפני נטישה. ארטימדיה צפויה לממונה על ההגבלים העסקיים
משה בנימין |  22
גל תורג'מן (צילום יח"צ)
תמונת שוק המדיה ביום שאחרי הפרידה של ynet מארטימדיה אינה מלמדת, נכון לעכשיו, על אפקט דומינו שיכול לאיים על עתידה של חברת הגשות הפרסום הפרוגרמטי בווידאו. מנגד, החלל שהותיר מאחוריו ynet, נופל כפרי בשל דווקא לידיים של המתחרה הגדול וואלה, שגורמים בשוק התקשורת אומרים בשיחות עם אייס כי הוא צפוי לנצל זאת לטובתו באמצעות הגברת ייצור תכני הווידאו.
גרסת ארטימדיה לפירוק ההתקשרות עם ynet היא הקו אליו נצמדים שאר האתרים בישראל. שלא לייחוס אומרים בכירים בשוק כי למרות גודלו ומעמדו של ynet בישראל, לא נחשב לשחקן משמעותי מאד בצפיות וידאו, כך שלפרידה שלו מארטימדיה אין השפעה קריטית עבורה. בשוק מסבירים כי למפרסם, בשורה התחתונה, זה ממש לא חשוב איפה הוא יפגוש את הקהל שלו, בוואלה או ב-mako או רשת שמחזיקים יחד כ-80% מהשוק הישראלי. "המאסה הקריטית שיצרה ארטימדיה גדולה מדי מכדי שיציאה של ynet מהתמונה תורגש", אומר אחד מהם.
"יתרה מכך", מסביר גורם בשוק, "אפילו אם וואלה היה עוזב את ארטימדיה, זה לא היה דרמה גדולה מדי עבורה". ובמקביל, לאייס נודע כי וואלה לא מתכוון להתמהמה והתגובה הראשונית ביום שאחרי ynet היא הגדלה באופן מיידי של נדל"ן הווידאו של וואלה, זאת כדי להרוויח מהמצב שנוצר והשתלט על הנדל"ן הפנוי.
על רקע המעבר של ynet לגוגל, אמר מנכ"ל ארטימדיה גל תורג'מן כי "הידיעה על זהותו של הגורם העומד מאחורי פרישתו של אתר ynet מרשת ארטימדיה אינה מפתיעה אותנו. גוגל שמה לה כמטרה לפרק כל פיסה של תחרות בשוק ולרסק את אתרי התוכן הישראלים".
בבדיקה רוחבית מול אתרי התוכן הגדולים בישראל החברים בארטימידה, עולה כי תורג'מן אינו מפתח פרנויות שאינן מבוססות. לדברי בכיר בשוק, "גוגל מנסה לפנות אלינו כל הזמן. הם מציעים הצעות מפתות והם גם פנו לאחרים עם הצעות מפתות". על החיבור ל-ynet אמר אותו גורם כי "זה חשוב וקריטי שיהיו כמה הצעות ולא רק של גוגל. היום היא נותנת ל-ynet תנאים טובים ומחר לך תדע אם היא לא תזרוק אותו".
בימים הקרובים "הפרנויה" של ארטימדיה ותורג'מן תתורגם לפנייה רשמית לממונה על ההגבלים העסקיים כדי שזה יבחן את החיבור בין גוגל ל-ynet. ארטימדיה, שקיבלה פטור מהסדר כובל בטרם יצאה לדרך, וחתמה על שיתופי פעולה עם האתרים הגדולים בישראל, צפויה לפנות לממונה כדי שזה יבחן האם חיבור בין ענקית האינטרנט הגדולה בעולם למה שהממונה הגדיר כתוכן פרימיום המשויך לאתרים המקומיים, כשוק נפרד, הוא מבחינתו ערבוב שעלול להוביל להשתלטות של גוגל על השוק. ממשרד הממונה על ההגבלים נמסר כי לא התחילה בדיקה עצמאית בנושא.
גם בקרב האתרים הבינוניים, טרם נרשמה תנועה חדה כלשהי בעקבות המהלך של ynet. למרות שגם הם מחוזרים על ידי גוגל, נכון לעכשיו נראה שהם אפילו לא בשלב "הישיבה על הגדר" אלא ממשיכים כרגיל. "כולם מקבלים הצעות מגוגל וגם אנחנו קיבלנו", אומר לאייס בכיר מאד באחד האתרים. "בסופו של דבר כשיש מלחמה, תחרות ואלטרנטיבות זה טוב ונכון לנו".
בקרב האתרים יש גם מי שמתכוננים כעת לאפקט "שימור הלקוחות" של ארטימדיה. כשהם קוראים את המפה, הם מבינים את הרגישות שיש כיום לארטימדיה, שלמרות שאינה מרגישה מאוימת מצד הפרטנרים המרכזיים שלה: וואלה, mako, רשת ועוד, אלו מקבלים לידיהם מנוף שיכול להיטיב את התנאים המסחריים שלהם מתוך החשש של ארטימדיה שאתרים נוספים יצטרפו לגוגל.
עם זאת, איך שלא הופכים את זה, כניסת ארטימדיה שינתה את השוק לחלוטין. במהלך של שנתיים, הצליחה החברה להביא את גוגל למצב שהיא מחזרת אחרת האתרים בישראל ומציעה להם הצעות חדירה לשוק מפתות. אם בעבר כל האתרים היו מוכרים את נדל"ן הווידאו שלהם בעסקאות ישירות מול מפרסמים ובאמצעות מערכות פנימיות, כיום כל האתרים עובדים דרך צד ג' בצורה כזו אן אחרת - אם באמצעות גוגל ואם באמצעות ארטימדיה.
תגובות לכתבה(22):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    תוכן פרימיום הוא שיקבע
    מכלוף 06/2017/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדומה לחסמי המעבר הקיימים בעולמות הטלויזיה התחרותית, גם בדיגיטל אלו המחזיקים בזכויות השידור של תכני הספורט והילדים ייקבעו כיצד תיראה מפת המפרסמים בארטימדיה או בגוגל או בהולי או בפייד פייפר או בכל פלטפורמה שפסיכופט יקום בבוקר ויחליט להקים. קבוצה שתחזיק בתכני פרימיום מסוגים אלו תחזיק את כולם בביצים. סלמאת חברים.
    סגור
  • 16.
    ארטי מדיה = קרטיב מדיה ( נעלם עם הזמן ) . (ל"ת)
    עובד ממורמר 06/2017/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 15.
    סוף עידן ארטי מדיה קרב!
    עובד ארטי 06/2017/14
    הגב לתגובה זו
    6 1
    חברים ברור מעבר לכל ספק שהטכנולוגיה של ארטי היא שנכשלה , גרמה להרבה צרות לאתרים רבים , לקחה את השליטה לחלוטין באך שנגנים מתנהגים באתרים גדולים , לא כך מוצרים של גוגל וכמותם עובדים , בקיצור מאחלים לעובדי ארטי בהצלחה למציאת דבר הבא . סאייונארא....
    סגור
  • 14.
    לא רק ווינט עוזבים
    ארטי(ק)מדיה 06/2017/13
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מדובר בכל אתרי קבוצת ידיעות, ויש הרבה כאלה. כולם מפסיקים לעבוד עם ארטי(ק)מדיה
    סגור
  • 13.
    ומה עם יאסמין? (ל"ת)
    Jeramy 06/2017/13
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    מיותר
    ארטימדיה בלוף 06/2017/13
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בכל שלב שבו יש וואקום של חוסר ידע לקוחות קונים שטויות שמוכרים להם שרלטנים בשוק ....
    סגור
  • התכוונת שרלטניות... עם מחשופים (ל"ת)
    מבפנים 06/2017/13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 11.
    ככה זה מתחיל...
    אילן 06/2017/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3611083
    סגור
  • 10.
    הנה זה בא
    שלום 06/2017/12
    הגב לתגובה זו
    10 0
    יתר האתרים בדרכם החוצה ובוחנים מודלים אחרים.
    סגור
  • איזה תגובה של דביל , שיהוווו (ל"ת)
    מבחוץ 06/2017/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 9.
    כמה קנאה יש כאן
    צופה 06/2017/12
    הגב לתגובה זו
    0 7
    מה נסגר עם כול המתוסכלים כאן ובעיתון בכלל , כול כתבה על חברה שמצליחה , והקנאה מבעבעת ...... אז הצליחו , מה קרה מה ?????
    סגור
  • מצליחה או הצליחה?
    טלי 06/2017/13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ארטמדיה וחטא היהירות נפגשו והמשחק נגמר. הם מתפוררים אחרי שהתבססו על הסכמי ענק שקורסים. וואלה לבד זה כלום, בלי המייל שלהם שהולך ונעלם הם לא יהיו רלוונטים עבור שוק הפרסום
    סגור
  • 8.
    אפילו תוכן שיווקי הם לא יודעים לעשות (ל"ת)
    מפרסם 06/2017/12
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 7.
    מספיק למכור לנו תורגמן
    סמנכ"ל 06/2017/12
    הגב לתגובה זו
    12 1
    לא מסוגל לראות את הפרצוף הזה יותר עם ההתנשאות שמסתירה כל כך הרבה רמאות
    סגור
  • אל תדאג, העסק שלו גמור
    טלי 06/2017/13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    איבד את רוב השוק ומתנדנד בעוד אגפים. מי שלא יודע מתי למכור לגוגל וחושב שהוא יכול לעמוד מולם, שיבושם לו. ארטמדיה איננה
    סגור
  • 6.
    ארטימדיה ניהול משברים
    לקוח מאוכזב כמו כולם 06/2017/12
    הגב לתגובה זו
    10 2
    ארטימדיה כמו ארטימדיה כרגיל מנהלת את המשבר בצורה הגרועה ביותר, כמו שהם עושים הכל בעצם...
    סגור
  • 5.
    לYNET נמאס מהעמלות שארטימדיה מחלקת
    האיש שבפנים 06/2017/12
    הגב לתגובה זו
    12 0
    ארטימדיה זכתה לחצי הצלחה כי בשלב זה היא נותנת עמלות של 40% ומעלה למשרדים הגדולים, אשכרה שוחד שהם ימכרו ללקוחות שזה שווה משהו. כל החברות שרימו בהיקף גדול התחילו ליפול ככה, גם עליהם היה כתבות עם תמונה של מנכ"ל שמנסה להרגיע. די לכו הביתה ותנו לנו להתמודד עם המונופולים, לפחות הם לא מזכירים בשיטות שלהם משטרים אפלים ולא משקרים על הטכנולוגיה בצורה כל כך כל כך כל כך בוטה
    סגור
  • 4.
    YNET לא חזק בוידאו ווואלה כן ?
    חזק בוידאו 06/2017/12
    הגב לתגובה זו
    11 1
    לצלם חתול ברחוב ל15 שניות ולקרוא לזה תוכן איכותי זה וואלה עם ארטימדיה... בשנה האחרונה זה נראה כאילו ארטימדיה מתייחסים למפרסמים בארץ כאילו הם פגועי ראש עם ריר מהפה. כל זה מחברה לא חכמה ולא טובה
    סגור
  • אין קשר בין איכות התוכן לחוזק האתר בתחום
    טלי 06/2017/13
    הגב לתגובה זו
    4 3
    נראה שאתה לא מבין את העסק. סע לשלום
    סגור
  • 3.
    קצת אמת בבקשה משהו ?
    קניין מדיה 06/2017/12
    הגב לתגובה זו
    10 2
    YNET היה חלק אדיר מהמלאי של ארטימדיה, עכשיו זה כלום. זה מביך שעיתונאים כותבים את זה לתחום של כמה מאות אנשים שיודעים את האמת
    סגור
  • 2.
    שטויות
    מהתחום 06/2017/12
    הגב לתגובה זו
    9 2
    וואלה יגדילו את כמות הנדל"ן ? הרגתם אותי . וואלה לא יכולים להגדיל שום דבר וכלום . לדוגמא העימות של מפלגת העבודה . הם לא קידמו את זה אפילו בפלטפורמה שלהם . וואי נט עשו בשכל ובסופו של דבר ארטימדיה פשוט לא נתנו פתרון טוב ולא שמרו על הלקוחות שלהם - המפרסמים עצמם .
    סגור
  • 1.
    כמה עולב
    תנו לזה למות 06/2017/12
    הגב לתגובה זו
    13 2
    אז קודם ארטימדיה מכרה שיש לה את אתר החדשות הגדול במדינה ועכשיו זה סתם שטויות שהם בכלל הם מעדיפים בלעדיו. יש גבול לכמה אפשר למתוח את האמת.
    סגור