תקשורת ומדיה

ynet עובד על מגזין אקטואלי יומי שיגדיל את היצע הווידאו באתר

האתר לא מנצל את מלוא הפוטנציאל שלו מבחינת מספר הסרטונים שהוא משדר, בטח בהשוואה לוואלה ו-mako, והכנסותיו מפרסום בווידאו נפגעות. המגזין במשך שעה ישודר ב-10 בבוקר
אלכסנדר כץ |  7
אולפן ynet בראשון לציון (צילום יח"צ)
היכונו לעוד אקטואליה באינטרנט. לאייס נודע כי ב-ynet עובדים בימים אלו על מגזין אקטואליה חדשותי וגורמים באתר מספרים לאייס כי הוא צפוי להיות משודר בשידור חי ב-10:00, בהגשה לסירוגין של אטילה שומפלבי ואלכסנדרה לוקש.
המהלך של ynet שיעשה שימוש באולפנים המפוארים של האתר בבית ידיעות אחרונות בראשון לציון, מגיע 3 חודשים לאחר השקת מהדורת החדשות של וואלה, שמשודרת מדי יום ב-14:00 בהגשתו של יעקב אילון.
בשבוע האחרון צולמו כמה פיילוטים ובאתר מבית ידיעות אחרונות ירצו להשיק את המגזין כמה שיותר מהר, לאחר הגיבוש הסופי של הקונספט שלו. הכוונה היא שב-ynet מתכוונים ליצור למעשה תכנית יומית בת כשעה שכוללת רצף ראיונות אולפן, ללא שידורי חוץ אבל עם שימוש בכתבי האתר,  ולאחר שידורה החי - לחתוך את הראיונות לכמה שיותר סרטוני וידאו שיפורסמו בהמשך כאייטמים בודדים ול-VOD. מבחינת תוכן המטרה של המהלך ליצור כמה שיותר כותרות, ולדברי גורם - "לקבוע סדר יום כבר בשעות הבוקר".
הטריגר להחלטה ללכת למהדורה שיוצרת מספר רב של אייטמים, הוא המספר הנמוך של סרטוני וידאו שיוצר ynet. בעידן שבו סגמנט הפרסום בווידאו צומח והנתח שהוא מניב מכלל ההכנסות מפרסום הולך וגדל בצורה משמעותית, ההכנסות של האתר מבית ידיעות אחרונות מפרסומות פרירולים (פרסומות לפני סרטון וידאו) ומידרול (פרסומות באמצע סרטון וידאו), היו מצומצמות יחסית.
בשוק התקשורת מעריכים כי ynet יצר בממוצע בחודש כ-10-12 מיליון הזדמנויות הגשת פרסום בווידאו, מול כ-30 מיליון באתר וואלה וכ-25 מיליון ב-mako. כדי להמחיש כמה ynet רחוק מניצול הפוטנציאל שלו – כאתר החזק בישראל – באתר ONE, אתר נישתי יחסית, מספר ההגשות לפרסום בווידאו עומד על כ-5 מיליון.
ב-ynet הבינו שחייבים כמה שיותר סרטונים, שיניבו כמה שיותר פרסומות פרירול ומידרול. אגב, נתון זה היה אחד מנקודות המחלוקת בין ynet לחברת הגשת הפרסום הפרוגרמטי בוידאו ארטימדיה, שבסופו של דבר סיימו את ההתקשרות ביניהם.
ב-ynet לא הגיבו לדברים. 
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    נראה רע ומביך
    תוהה בספקטרום 06/2017/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשדר הנסיוני שלהם כרגע נראה רע ומביך. עדיף לא לעלות לאוויר עם מוצר כזה... אותו אות גרפי מכוער שמשמש אותם כבר שנתיים, אותם פנים. אין להם שידורי חוץ. אין מצלמת רחף. אין פתיח. כותרות כעורות שמשתבשות על המסך. תקלות בלי סוף בשידור. בוואלה ומאקו זה לא היה עובר מסך. ייאמר לזכותם שהצוות בקונטרול עושה את הלא ייאמן: 3-4 אנשים מתפעלים את המשדר הזה (בוואלה לשם השוואה, על המשדר אחראים כ-15 איש). אבל כשלשלמוניה לא מזיז, וכשמרנדה כרגיל ממשיך בהרס האתר ואחראי לירידה ברייטינג, ומוזס עסוק בעייני החקירה והרצון למכור דחוף את משפחת ידיעות אחרונות - כך זה נראה.
    סגור
  • 5.
    חיסלו את האתר עם מינוי שרון ש
    מודאג 06/2017/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגרו את חדשות ווינט בוידאו לפני כשנתיים כאשר שרון ש. יצאה בהפגנתיות נגד צלמי החדשות ודאגה שישארו רק הכלבלבים שלה... כיום עובדים בשקל וזה התוצאות... חבל שאתר כל כך מצליח קורס בשנתיים וחצי האחרונות ומוכר לציבור תוכן ממומן בלי לידיע את הציבור
    סגור
  • 4.
    הצצתי בקונטרול שלהם
    עיתוניש 06/2017/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצצתי בקונטרול שלהם בקומה 2 בנוח מוזס, סתם נראה כמו עוד אייטם ששומפלבון/אלכסנדרובה מצלמים. לא עשו שום גרפיקה מיוחדת. סתם כמו עוד שידור רגיל, עם קירות מסכי הוידאו הרגילים האדומים המכוערים. נראה אותו דבר. אפילו לא עשו פתיח מיוחד. Same shit, - differrent name
    סגור
  • 3.
    נראה רע
    אחד מבפנים 06/2017/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפיילוטים נראים במקרה הטוב - מביכים. מסכים עם מגיבה 2.
    סגור
  • 2.
    ראיתי את הפיילוטים-
    טמקאית 06/2017/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראיתי את הפיילוטים שהם מצלמים כל יום- לוואלה אין מה לדאוג. זה נראה רע עם מלא פאשלות בעיקר בשל מחסור בציוד ובאנשי צוות. הם לא יעזו לעלות במתכונת הנוכחית עם אפס תקציב שמוזס מאפשר.
    סגור
  • 1.
    מה עוד אפשר להגיד על אבי וברק
    מנכ''ל 06/2017/14
    הגב לתגובה זו
    1 3
    חדים, חריפים ומאוד טובים במה שהם עושים. אם רק אנשי המדיה בישראל היו יודעים ללמוד ממה שטוב מצבם היה כמו של שני אלה.
    סגור
  • העתיקו את המהדורה היומית שרצה בוואלה עם יעקב אילון (ל"ת)
    ומעתיקנים 06/2017/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור