תקשורת ומדיה

פרחי דורש מכאן 50 א' שקל לחודש עבור מערכת הפרסום

במאי ויוני רשות השידור הייתה מכניסה מפרסום ברדיו כ-10 מיליון ש'. התאגיד רושם כבר על הנייר הפסד הכנסה של מיליונים ובכל זאת סירב להצעת פרחי שבשוק מגדירים כ"הוגנת"
משה בנימין |  5
'שלושה שיודעים' - תכנית הבוקר של 'כאן' עם דודו ארז בעריכת נתיב רובינזון (צילום רפי דלויה)
חודש לאחר עלייתו לאוויר, תאגיד השידור הישראלי כאן יכול לסכם את 30 הימים החולפים עם ציון נכשל בגזרת הרדיו. בימים האחרונים נשמע ששיבוץ הפרסומות ב-8 תחנות הרדיו של התאגיד ובראשם כאן ב',  כאן ג' וכאן 88FM עובד בצורה חלקה יותר לעומת התקלות ב-3 השבועות הראשונים אך עדיין אי אפשר לברך על המוגמר, שכן עדיין מדובר במערכת שנוטה ליפול ונמצאת עוד תחת תקופת ניסיון, כשאנשי התאגיד וטרגט טרם מרגישים בטוחים ומסופקים מביצועיה.
תקציר האירועים הקודמים: התאגיד לא יכול להתלונן שלא היה לו זמן להיערך ולמעשה בדיוק ההיפך, הדחיות האינסופיות עוד הוסיפו חול לשעונו. מנגד, נציגיו, דרשו והכריזו מעל כל במה ותחת כל מיקרופון רענן כי הם ערוכים, מוכנים ויכולים לעלות לאוויר במועד המקורי שנקבע. הצהרות לחוד ומעשים לחוד - מערכת שיבוץ הפרסומות (ותמחורן) שהתאגיד הוא אחראי לה כשהוא גם מכתיב לזכיין הפרסום טרגט ספיריט להשתמש בה לא מצליחה להתמודד עם המשימה שלשמה הובאה ותוכננה.

כזכור, באייס נחשף כי בין התאגיד, טרגט ספיריט ושפ"מ התנהלו מגעים שלא צלחו על רכישת תכנת שיבוץ הפרסומות מאג'יק הייעודית לרדיו שאותה פיתחה שפ"מ בבעלות אברהם פרחי. כעת אנו חושפים על פי מקורות בתחום המדיה, כי המחיר שדרש פרחי, בעל התכנה, שלו סירב התאגיד עמד על כ-50 אלף שקלים לחודש עבודה עם המערכת. משמע, מחיר שנתי שעומד על כ-600 אלף שקל בלבד.

כזכור, כפי שכבר פורסם, ההפסד היומי של התאגיד מיום שידור ב-8 תחנות הרדיו ללא פרסום נאמד בכ-250-300 אלף שקלים ויש מעריכים כי אף יותר מכך. בשוק המדיה מציינים כי חודשים מאי יוני (התאגיד עלה לשידור באמצע מאי) הם חודשים מוצלחים שבהם בממוצע ההכנסה מפרסום ברדיו בתקופת רשות השידור עמדה על כ-9-10 מיליון שקלים.

לא צריך להיות בעל חוש עסקים מפותח כדי להבין את גודל הפספוס והמחדל. בעוד שהתאגיד מאבד הכנסה של כ-10 מיליון שקל מפרסום יושבת על שולחנו הצעה לתכנה שעובדת במחיר חודשי של כמה עשרות אלפי שקלים ופחות ממיליון לשנה. לזאת יש להוסיף את העובדה כי במידה והתאגיד יחליט לוותר סופית על המערכת הלא יציבה שאיתה הוא פועל כיום, עלות התכנון, הפיתוח וההקמה של תכנה חדשה תעלה לו מיליונים לכל הפחות. 

בתאגיד טרם ניאותו להסביר מה עומד מאחורי הפתיחה הכושלת בגזרת הרדיו ומדוע מבחני המערכת שנעשו, אם נעשו, לא אותתו מראש על הכשלים הטכנולוגיים הצפויים. יש בשוק מי שטוען כי למרות הזמן הרב שהיה בידיו בתאגיד לא ערכו מספיק ניסיונות "רטובים" וציפו שמערכת שלא יועדה לרדיו תדע לעשות את העבודה, והיא לא.

בכירים בשוק המדיה הישראלי מגדירים את הסיטואציה שנוצרה כ"מביכה, חובבנית ומתסכלת". יש מי שטוען שהבחירה של התאגיד שלא לשלם את המחיר "ההוגן" לדבריהם על שימוש חודשי היא לא יותר מ"אגו מנופח שיעלה לנו הציבור בהפסד של 20 מיליון שקלים". כך או כך, בשורה התחתונה, משרדי הפרסום נפגעים, המפרסמים נפגעים ויחד איתם הציבור שהתאגיד שהוקם עבורו במקום רשות השידור אמור לממן את עצמו מפרסומות ולא ממקורות אחרים.

מחברת שפ"מ ואברהם פרחי לא נמסרה תגובה. מטרגט ספיריט לא נמסרה תגובה ומתאגיד השידור לא נמסרה תגובה לידיעה. 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מהדורות נוראיות, גם ההגשה של אבן הפתיעה לרעה- אגרסיבית ועצבנית
    נעם 06/2017/18
    הגב לתגובה זו
    0 2
    וגם מצעד הכתבים נותר בינוני כשהיה.
    סגור
  • 3.
    אפשר לסגור-שוב מגרדים את ה 2% רייטינג (ל"ת)
    דנה 06/2017/16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 2.
    אגו חירב מוצר מובחר (ל"ת)
    מבפנים 06/2017/16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    של אלדד קובלנץ וגיל עומר
    האגו 06/2017/15
    הגב לתגובה זו
    0 3
    נראה שקבלת ההחלטות של הצמד הזה לא משהו. לדעתי כדאי לשקול לנכות את הסכומים האלה משכרם.
    סגור
  • האגו, תודה על פנייתך להנהלת התאגיד --)
    הנהלת הצאגיד 06/2017/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החלטנו לא לאמץ את הצעתך ובמקום זה אנו מוותרים עליך כצופה/מאזין. אנו מאחלים לך הצלחה רבה בהמשך דרכך וצום קל!
    סגור