תקשורת ומדיה

צלם חדשות 2 תושב עג'ר עוכב על ידי אבטחת רה"מ והופשט

עלי ונוס, איש צוות חדשות 2, קיבל לפני כ-3 חודשים את תעודת לשכת העיתונות הממשלתית. חדשות 2: "עיתונאים אינם מעל החוק אך אין כל הצדקה לעכב עיתונאי באופן משפיל ומבזה על רקע שיוכו המגזרי"
משה בנימין |  1
מוגזם או בגדר כורח הנסיבות? עלי ונוס צלם חדשות 2, ישראלי תושב ע'ג'ר, עוכב הבוקר (יום ב') באופן חריג במשך שעתיים על ידי אבטחת רה"מ בכניסה לבית החולים זיו בצפת. בנוסף, הוא אף הופרד מיתר העיתונאים והופשט לתחתוניו.
ונוס שהיה עם כתב חדשות 2 בצפון, גיא ורון, קיבל לפני כ-3 חודשים את תעודת לשכת העיתונות הממשלתית. זאת לאחר תקופה ארוכה, שבמהלכה המתין לקבלה, ולאחר שעבר את בדיקה מקיפה ונדרשת. 
במהלך השעתיים שבהן עוכב והופרד מיתר העיתונאים, נבדק ונוס בחדר צדדי ולאחר מכן גם ציוד חברת החדשות נבדק במשך זמן ארוך. הצלם הופשט למשך כרבע שעה. במהלך האירוע עצמו - עוד בטרם עלה ראש הממשלה נתניהו לשאת דברים - ניגשו אליו פעמיים מאבטחים ושאלו שאלות ואף הפסיקו את עבודתו למספר דקות. 
מחדשות 2 נמסר: "אנו רואים בחומרה את ההתנהלות כלפי עיתונאי חדשות 2. במהלך הבידוק המקיף נוצרה תחושת אפלייה קשה כלפי הצלם רק בשל היותו תושב הכפר ע'ג'ר. עיתונאים אינם מעל החוק אך אין כל הצדקה לעכב עיתונאי באופן משפיל ומבזה כפי שהתרחש הבוקר על רקע שיוכו המגזרי"
מארגון העיתונאים נמסר כי הוא "מגנה את ההתנהגות המבישה של גורמי האבטחה כלפי צלם חדשות 2 עלי ונוס, לפני הופעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבית החולים זיו בצפת. העיתונאי עלי ונוס נושא תעודת עיתונות מטעם לשכת העיתונות הממשלתית אשר הונפקה  לאחר בדיקת העיתונאי על-ידי שירות ביטחון כללי, בדיקה הנעשית על חשבונו של העיתונאי. אחרי שעבר בדיקות מקיפות, ואחרי שהונפקה לו תעודה ממשלתית, לא הייתה כל סיבה לעכב אותו ולהשפיל אותו כפי שנעשה על-ידי מאבטחי ראש הממשלה, מה שמדיף ריח חריף של אפליה פסולה על רקע מגזרי. היותו של העיתונאי תושב הכפר הישראלי רג'ר, על גבול הלבנון, אינה יכולה להוות עילה להתנהגות המבישה כלפיו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם לא טוב בארץ אפשר לעבור לסוריה אצל בשאר אסד העלוואי
    ישראלה 06/2017/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל השמאלנים שמגבים ערבים . לכו לסוריה לכל ארצות ערב ותראו איך מתייחסת סוריה לאזרחיה היהודים ואיך מתייחסים מדינות ערב כמו אירן ואחרות ליהודים המתגוררים שם . היהודים נחשבים סוג ב אם לא סוג זין אין להם זכויות בחירה ואין להם לצאת מגבולות המדינה ואין להם זכות לשריין תפקים ממשלתיים או בבנקים או במשרדים בכירים אפילו להיות עיתונאי יהודי בארצות ערב זה לא קיים . אז תפסיקו תנו לשבכ לכל הגופים האחראים לעשות את עבודתם יישר כוח יבורכו מאל עליון וברכה והצלחה ושמירה על החיילים על השוטרים וכל כוחות הביטחון שלנו . תזכרו אנחנו במזרח התיכון החזק שורד והחלש נמחק . תראו מה קורה באירופה תראו את המוסלמים מה עושים באירופה תראו שהם הורסים כל חלקה טובה בעולם
    סגור