תקשורת ומדיה

ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה ב-i24news

בימים האחרונים הודיעה ההנהלה כי היא מסרבת לאפשר לארגון ולוועד לקיים אסיפות הסברה. בתום שבועיים מההכרזה על הסכסוך רשאים העיתונאים בערוץ לנקוט בצעדים ארגוניים
משה בנימין |  2
מערכת i24news (צילום: אייסTV) (צילום אייסTV)
ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה ב-i24news "על רקע ניסיונות לפגיעה בהתארגנות, סחבת במשא ומתן וביצוע צעדים חד-צדדיים על ידי ההנהלה" לדבריו. בתום שבועיים מההכרזה על הסכסוך רשאים העיתונאים בערוץ לנקוט בצעדים ארגוניים.
בארגון מסבירים, כי "לפני כשנתיים הכריז ארגון העיתונאים על יציגות ב-I24news ומאז התנהל משא ומתן בין הצדדים כאשר ההנהלה מסרבת למסור נתונים ומונעת את קידום החתימה על ההסכם". 
בימים האחרונים הודיעה ההנהלה כי היא מסרבת לאפשר לארגון ולוועד לקיים אסיפות הסברה. "זהו ניסיון חמור נוסף של ההנהלה לפגוע בהתארגנות העובדים, בזכות הבסיסית שלנו להתאגד ולדרוש יחד את זכויותינו", נכתב בחוזר שהוציא הוועד.
במכתב שנשלח אתמול על ידי היועצים המשפטיים של ארגון העיתונאים, עוה״ד ד״ר מורן סבוראי ואמיר בשה צוין: ״מכתבכם מהווה נדבך נוסף של חוסר תום לב מצד מרשתכם תוך שהיא מעלה טענות סרק ובאמצעותן מציגה את מטרתה הפסולה בגלוי: פגיעה במעמד העבודה המאורגנת במקום העבודה ולהביא למיגורה״. 
בהמשך נכתב: ״בדרך זו גם ראוי ונכון לקרוא את ההתנהלות של החברה בשבועות ובחודשים האחרונים, ובכלל זה: ביטול ישיבות; חזרה בכם מהסכמות; הצהרה כי אין כל דבר סגור ומוסכם עד לחתימה, כדרך עבודה; שינוי חזית והצהרה – גם בישיבה האחרונה ממש (לפני כשבוע ימים) – כי אתם מעוניינים "לנסח הכל מחדש" – למרות שטיוטת ההסכם הקיבוצי כבר מצויה בידי החברה מזה כשנה וחצי; ואף הימנעות מתמשכת ביותר מהעברת נתונים ומידע וכן מהעברת תשובות על נושאים שבמחלוקת, כאמור משך חודשים ארוכים״. 
איילה חננאל, רכזת איגוד מקצועי בארגון העיתונאים: "בחודשים האחרונים ההנהלה פעלה באופן מכוון כדי למשוך זמן וכדי לא להגיע להסכם. בימים האחרונים היא אף הסלימה את הפגיעה בהתארגנות ובעובדים ולכן החליטו הוועד והארגון בגיבוי העובדים להכריז על סכסוך עבודה. אני מקווה שההנהלה תתעשת, תפעל באחריות ותחזור לנהל משא ומתן מתוך כוונה אמיתית להגיע להסכם".
על פי ארגון העיתונאים ב- i24news מועסקים כ-370 עובדים מתוכם כ-280 עיתונאים. i24news נמצאת בבעלותו של פטריק דרהי, הבעלים של חברת HOT, ורק לאחרונה קיבלה היתר לשדר במסגרת הכבלים.
מהנהלת הערוץ נמסר: "I24news הינו ערוץ בינלאומי המתפתח ללא הפסקה בשלוש השנים האחרונות, נותן במה וקידום לעיתונאים רבים, החל לשדר בארה"ב ובחודשים הקרובים אף יחל לשדר בישראל. ההנהלה מאפשרת דיאלוג בונה עם העובדים. ארגון העיתונאים אינו ארגון יציג ואף מסרב באופן שטתי למסור את טפסי ההצטרפות. עם זאת, ההנהלה פתוחה לשיח ותמשיך להתנהל בהגינות תוך דאגה לרווחת עובדיה כפי שעשתה ועושה עד היום".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא הבנתי
    סטודנט מב"ש 06/2017/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך אפשר לפגוע באסיפת הסברה? נפגשים בערב בפאב ועושים אסיפה. או שאולי הם ביקשו אולי לעשות את האסיפה בשעות העבודה? אתם יודעים, במקום לעבוד
    סגור
  • 1.
    and so the leopard shows its spots
    oferdesade 06/2017/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מספיק שמקבל זיכיון לחדות מקומי ללא מכרז, ללא ועדת עורכים, ו(ביננו) ללא זכות כלל (במקומות אחרים היו דורשים לפחות אזרחות מקומית עם כל הכרוך בזה). לא רק אינטרסים צולבים, גם מניאק כלפי עובדיו. בקיצור - אלוביץ הוא לא.
    סגור