תקשורת ומדיה

מאבטחים של I24news מנעו קיום אסיפת עובדים בניוז-רום

ארגון העיתונאים קיים את האסיפה בלובי הערוץ משום שהנהלה סירבה לקיימו בניוז-רום. הארגון מתכוון לעתור לביה"ד על "פגיעה בעבודה המאורגנת". ההנהלה: "פרובוקציה"
אלכסנדר כץ |  1
ערוץ i24news (צילום אלכסנדר כץ)
חילוקי דעות בין הנהלת הערוץ הבינ"ל I24news לעובדים לגבי מיקומה של אסיפת עובדים, הובילה לסדרת האשמות בין הצדדים. ארגון העיתונאים טוען מצד אחד כי מאבטחים ניסו היום (יום ב') למנוע כניסתם של נציגים מהארגון שאמורים היו לקחת חלק באסיפת העובדים, ואילו בערוץ אומרים כי סירבו שכינוס העובדים יתקיים בניוז-רום בו ממוקמים האולפנים - משום שהדבר נקלט בשידורים. בסופו של דבר התקיימה האסיפה בלובי הערוץ.
בארגון העיתונאים אומרים כי I24news שכר במיוחד מאבטחים כדי למנוע את קיומה של אסיפת העובדים עליה הודיעו נציגי העובדים מבעוד מועד, שאמורה הייתה להתכנס לדון בנושא ההסכם הקיבוצי בין ההנהלה לבין העובדים. בעקבות כך מתכוונים בארגון לפנות לבית הדין לעבודה בשל הניסיונות לכאורה לפגיעה בעבודה המאורגנת ואיומים על עובדים, ש"זכו" לדברי הארגון לאיומים מההנהלה כי קידומם ייפגע על רקע ההתאגדות וחברותם בארגון. היום ב-16:00 תתקיים אסיפה נוספת.
 
לפני כשנתיים הכריז ארגון העיתונאים על נציגות ב-I24news - המעסיק כ-370 עובדים מהם כ-280 עיתונאים, ומאז התנהל משא ומתן בין הצדדים כאשר ההנהלה מסרבת למסור נתונים ומונעת את קידום החתימה על ההסכם. לפני כשבועיים הוכרז על סכסוך עבודה, לטענת ארגון העיתונאים, בגלל הפגיעה לכאורה בהתארגנות, איומים על עיתונאים, סחבת במשא ומתן וביצוע צעדים חד-צדדיים על ידי ההנהלה. 
באסיפה נאמר כי ״אנחנו כבר שנתיים פועלים למען הסכם קיבוצי שייטיב גם איתנו, העובדים, וגם עם החברה. עכשיו שההנהלה רואה שלא נסכים יותר לגרירת הרגליים במו"מ, היא מתחילה להשתמש באיומים על עובדים ובאלימות כלפי הנציגים שלהם. אנחנו נאבק בהשתקה, בפגיעה בהתארגנות, וגם למען הסכם קיבוצי שיגן על זכויותינו״
איילה חננאל, רכזת איגוד מקצועי בארגון העיתונאים, מסרה: "ההנהלה פועלת בניגוד לחוק ובאלימות כלפי העובדים והארגון ואנחנו נפעל בהתאם. ההנהלה מבזה את העובדים שלה, שבחרו להתאגד לפני שנתיים בארגון העיתונאים. זה חמור ביותר, זו פגיעה בזכות ההתארגנות של העובדים ואנחנו לא נעבור לסדר היום". 
מהנהלת I24news נמסר: "מזה מספר ימים שהנהלת החברה הבהירה שאין אפשרות טכנית לבצע כל אסיפה בניוז רום, לאור העובדה שהחלל משתקף ברקע בשידור חי. ההנהלה הציעה מספר חלופות אשר חלקם נידחו וחלקם כלל לא נענו משיקולים לא ענייניים. יתרה מזאת, אנשי ההסתדרות על דעת עצמם באו הבוקר במטרה ליצור פרובוקציה וניסו לפרוץ באלימות לאולפני הערוץ בעודו מעביר שידורים לכל רחבי העולם. למרות זאת, עם הגעתם ובניסיון להראות אחריות ונכונות, הציעה ההנהלה חלופות אשר גם הן נדחו על הסף. ההנהלה איפשרה לנציגת הארגון להיכנס לערוץ ולפעול בהתאם לדרישותיה. בסופו של דבר התנהל כינוס העובדים במתחם הערוץ, באזור בו אין כל הפרעה לשידורים השוטפים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האם אנחנו באמת מופתעים?
    oferdesade 07/2017/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ה רי כל הפיל הלבן הזה שנקרא I24 בחיים לא ירוויח את לחמו. אז למה בכלל לשלם שם משכורות? שהעובדים יעבדו למען התהילה. הם מקבלים פלטפורמה להתפרסם. שהם ישלמו לדרחי!!
    סגור