תקשורת ומדיה

אלי ציפורי לא יערוך את גלובס; העורך הבא יגיע מחוץ למערכת

בעלי גלובס החדשים נכנסים חזק לתפקיד, ואחרי ההחלטה לעבור לת"א, הם מחפשים עורך חיצוני. ציפורי הודח מתפקיד ראש מערכת חדשות, אבל יוכל לכתוב כ"פרשן בכיר"
אלכסנדר כץ |  6
בניין גלובס בראשון לציון (צילום מערכת אייס)
ראש מערכת החדשות של גלובס אלי ציפורי, ששימש בפועל כעורך היומון הכלכלי מאז פרישתו של חגי גולן לפני כמעט חצי שנה, לא יקבל את המשרה הנחשקת. כך הודיעו הבוקר (יום ד') יו"ר העיתון והמו"ל החדשים, אלונה בר און ויובל סיגלר, במייל ששלחו לעובדים.
"לאחר לימוד ובחינת האפשרות - דירקטוריון החברה החליט כי העורך הראשי הבא של גלובס יאותר מחוץ למערכת", נמסר בהודעה. "אנחנו בוחנים כעת מספר מועמדים לתפקיד - כולם טובים וראויים - ובתוך זמן קצר נודיע בצורה מסודרת על בחירתנו".
עוד נמסר כי הדירקטוריון מבקש להודות לציפורי ששימש כעורך בפועל על עבודתו בתקופה קשה וחסרת ודאות, אבל הוא יפסיק לשמש בתפקידו המקורי כראש מערכת החדשות, ולמעשה הוא מודח מתפקידו. ואת הסמכויות יקבל רכז המערכת אנדרה טבקוף. "הצענו לציפורי להמשיך ולכתוב בגלובס כפרשן בכיר ובעל טור קבוע ואנחנו מקווים שהוא ימשיך להשמיע את קולו המשמעותי והייחודי, שהוא חלק בלתי נפקד מהזהות של גלובס ושל העיתונות הכלכלית בישראל בכלל", מסרו בר און וסיגלר. "כמו כן להשתלב בהובלת מספר פרויקטים חדשים ומקוריים, שיסייעו לגלובס לבסס יתרונות תחרותיים במרחב בו אנחנו פועלים".
ציפורי נחשב לאחד הכוחות החזקים בגלובס, ובעל כתיבה מושחזת שמקוממת עליו רבים. בחודשים האחרונים שם על המוקד בטורו הקבוע את קבוצת הארץ והמו"ל שלה עמוס שוקן, כמו גם את רביב דרוקר וערוץ 10, שגם הגיש נגדו תביעה בסך 200 אלף שקלים.
בתוך משרדי גלובס הוא מסוכסך עם לא מעט כתבים ועורכים, והיחסים במערכת מוגדרים על ידי גורמים כעכורים. המהלך הנוכחי עשוי להראות לציפורי את הדלת החוצה – לאחר כ-25 שנה בעיתון.
ההחלטה על איתור עורך ראשי מחוץ לגלובס, היא עוד צעד בכניסה של בר און וסיגלר לגלובס, וההחלטה להחזיר את משרדי המערכת לתל אביב, כפי שנחשף אתמול באייס. אנשי גלובס מנהלים מגעים לגבי כמה לוקשיינים בתוך תל אביב, אולם בית הדפוס של העיתון יישאר בראשון לציון.  
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ברוך שפטרנו
    רוני 07/2017/05
    הגב לתגובה זו
    4 3
    איש רע שעשה רע לעובדים וגם פגע בדבורו המגעיל באנשים שעבדו איתו ברוך שפטרנו מעונשו של זה נקווה באלו שתמכו בו אומני מעט ושולי בעיקר מעט מהפרסום שיתחפפו
    סגור
  • 3.
    ברוך שפטרנו
    רוני 07/2017/05
    הגב לתגובה זו
    3 3
    איש רע סכסכן כלומניק
    סגור
  • 2.
    ציפורי תותח על
    יוסי 07/2017/05
    הגב לתגובה זו
    4 2
    טעות גדולה, ציפורי הוביל קו מצוין והטורים שלו הם הסיבה לצמיחת המנויים של העיתון.
    סגור
  • חחחה צמיחת המנויים בגלובס... (ל"ת)
    ציפורי תתבייש 07/2017/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    ציפורי הטוב ביותר בעיתון
    מיכל 07/2017/05
    הגב לתגובה זו
    2 6
    אם יעזוב הרבה מנויים יעזבו.
    סגור
  • אכן כך כל 4 המנויים יעזבו (ל"ת)
    יחצן מטעם 07/2017/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור