תקשורת ומדיה

הליך בירור נגד ערוץ 20 בגלל הראיון עם רה"מ נתניהו

הערוץ נמצא בהליכי הקמה של חברת חדשות, אבל עדיין לא זכה לאישור לשדר חדשות באופן רשמי. הראיון עם נתניהו הוגדר כחדשות - ולכן נפתח עוד הליך הפרה נגד ערוץ 20
אלכסנדר כץ |  6
ראש הממשלה נתניהו בראיון לערוץ 20 (צילום מסך ערוץ 20)
מועצת הכבלים והלווין פתחה בהליך בירור נגד ערוץ 20 בשל חשש לשידור משדר חדשות בניגוד להוראות רישיונו, עם שידור הראיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההחלטה התקבלה למרות שלא התקבלו תלונות במועצה מהציבור. 
בחמישי בלילה, בתכניתו של אמיר איבגי 'היום שהיה', שידר הערוץ ראיון בן 20 דקות שערכו אלירן טל ושמעון ריקלין עם נתניהו. הראיון עצמו זכה לרייטינג נמוך של 0.4%, ואולם זכה לפולואפים בכלי תקשורת אחרים, ולהתייחסות רבה ברשתות החברתיות.
רשיון הערוץ אוסר עליו בשלב זה לשדר חדשות, אלא רק משדרי אקטואליה. בערוץ מקימים בימים אלו חברת חדשות לאחר שקיבלו אישור לעלות עם מהדורת חדשות יומית ומספר מבזקים מדי כמה שעות, אבל רק לאחר קבלת אישור המועצה מראש ובכתב. הערוץ הגיש למועצה בקשה להפיק חדשות ולשידור מהדורות ומבזקי חדשות, שאושרה בכפוף למספר השלמות ומינויים שעל הערוץ לבצע. מאחר וההליך טרם הסתיים – הוראות הרישיון הקיימות בעינן עומדות.
בעקבות השידור, הורתה יו"ר מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב לאגף הפיקוח והבקרה במועצה לפתוח בהליך בעקבות שידור הראיון בחמישי בלילה. הראיון שעסק כולו בנושאים חדשותיים וייצר חדשות בעניינים שונים שעומדים על סדר היום החדשותי. שידור הריאיון האמור מצטרף להפרות אחרות לכאורה שנוגעות לשידורי חדשות בחודשים האחרונים. 
מאז הקמתו בקיץ 2014, נקנס הערוץ נקנס במאות אלפי שקלים בשל אי עמידה בתנאי הרישיון שלו, בין היתר בגין שידורי חדשות בניגוד להוראות הרישיון. 
מערוץ 20 נמסר: "נגיב למועצה בצינורות המקובלים ולא דרך התקשורת".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חכו מה יהיה כשהם יקבלו את ערוץ הכנסת. פראוודה מסמיק לעומתם. (ל"ת)
    אריק 07/2017/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    יו"ר המועצה מנסה להרחיק עצמה מפרשת בזק-יס
    לחקור את המועצה 07/2017/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כידוע, לא ניתן היה למכור את יס לבזק ללא אישור המועצה לשידורי כבלי ולוויין. אישור שהמועצה נתנה וזה נושא שיצטרך להיחקר.
    סגור
  • 3.
    כל מה שקשור לימין ילך לבגץ לשמאל ילך בקלות (ל"ת)
    מיקי 07/2017/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מה חדשות בזה? זה ראיון
    אביחי 07/2017/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש הבדל עצום בין חדשות לראיון אתם התבלבלתם רבותיי וזה זה נקרא פייק ניוז. ונמאס לי כבר מהמושג הזה אבל זה מה שאתם עושים ממציאים סיפור והופכים אותו לחדשות
    סגור
  • מה ראיון בזה? זה מונולוג! (ל"ת)
    ביבי 07/2017/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    צריך לפרק את המועצה הבולשביקית
    באגיו 07/2017/16
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אולי מספיק כבר עם כל הרגולציה הזאת ? אסור לערוץ 20 לראיין את ראש הממשלה ? מועצת הלווים והכבלים זאת מועצה בולשביקית סותמת פיות , שמנסה לפגוע בערוץ 20 מלהפוך לערוץ מסחרי לכל דבר . לפני חצי שנה בערך ניתן אישור לערוץ לשדר חדשות , אז מה הם רוצים עכשיו ? הבולשביקים השמאלנים סותמי הפיות הם הסכנה הגדולה ביותר לדמוקרטיה !"
    סגור