תקשורת ומדיה

לא רק רדיו: על התכנית של אסי ורותם ברדיו ת"א

עם רצועה שמתחרה בדידי הררי, אסי עזר ורותם סלע חזרו לתכנית קיץ קצרה שמתבססת על הכוח הדיגיטלי של עזר בסושייאל. עזר ואודליה ספרן בשיחה עם אייס על הרדיו החדש
אלכסנדר כץ |  10
רותם סלע ואסי עזר ברדיו תל אביב (צילום טל שחר)
הקופסה הזאת שילדים מדמיינים שיש בתוכה אנשים קטנים שמדברים, כבר מזמן פרצה את גבולותיה האודיופונים ובעידן של רשתות חברתיות והתקדמות טכנולוגית, יותר ויותר תכנים מוגשים לנו עם רבדים נוספים, כמו ויזואליה, שיתוף גולשים ועוד.
"אני לא רואה אופציה אחרת שבה רוב תכניות הרדיו שלא משודרות בפריים טיים הרדיופוני, יזכו לחשיפה אם הן לא יחפשו לצאת מגבולות הרדיו", אומר לאייס אסי עזר, שמגיש זו שניה שנייה ברציפות יחד החברה הטובה שלו רותם סלע תכנית קיץ היומית ברדיו תל אביב בין 14:00 ל-16:00. "יש פלטפורמות כמו דיגיטל ושידורים חיים - וצריך לדעת איך לעבוד עם זה ולא להתנגד להתפתחות הזאת".
אפשר להתרשם מכך שיותר ויותר תכניות מבססות את קולב האזנה שלהן על הכוח של המגישים שלהן בסושייאל. ביום רביעי לפני כמעט שבועיים, 65 אלף איש צפו בשידור ה-LIVE של עזר וסלע ברדיו תל אביב, שנהנתה מ-Reach של 762 אלף משתמשים שונים. מדובר על נתונים יוצאים מן הכלל לתכנית צהריים ברדיו אזורי, אבל שנשענת על צמד טאלנטים, אחד מהם (עזר) הוא אחד מכוכבי הרשת המובילים בישראל, שעושה שימוש בנכסים הדיגיטליים שלו כדי לקדם את התכנים המקצועיים שלו.
לעזר, שעונה שנייה ומוצלחת של הסדרה אותה יצר 'להיות איתה' (בכיכובה של סלע, א"כ) בקשת הסתיימה בשלישי שעבר, ובמקביל מנחה עם סלע באותה זכיינית את 'רק רוצים לרקוד', נוכחות משמעותית בסושייאל: 432 אלף עוקבים באינסטגרם, 165 אלף בפייסבוק ו-180 אלף עוקבים בטוויטר. גם סלע היא ביג-שוט רציני, כיאה לשחקנית ודוגמנית פופולרית מאד - עם 470 אלף עוקבים באינסטגרם.
"זה מטורף שיש לך כל כך הרבה עוקבים באינסטגרם והרדיו לא משתתף בזה", ממשיך עזר. "אז כשפייסבוק התחיל עם שירות הלייב, באתי בקיץ שעבר לאבי משולם (מנכ"ל רדיו תל אביב, א"כ) בהצעה לשידור חי, והשנה אנחנו כבר משדרים עם מערכת לייב באיכותHD  כולל כתוביות וכל מיני פיצ'רים". השידור עצמו מצולם במספר מצלמות, התווספו לו אימוג'ים וסקרים, ועוד.
 פוסט של אסי עזר לקידום התכנית
בשל יומן עמוס וצפוף של עזר וסלע, תכנית הקיץ שלהם שחזרה לעונה נוספת, תשודר חודש אחד בלבד ולמעשה השבוע תסתיים, חודש לאחר שעלתה לאוויר. באופן כללי לרצועת השידור של רדיו תל אביב שבין 14:00 ל-16:00 יש כמה אלפי מאזינים בלבד על פי נתוני TGI, ובפועל יהיה מאד קשה לפלח את הנתון האמיתי של תכנית המשודרת חודש אחד בלבד מתוך 6 חודשי החציון השני של 2017, אבל נתוני הדיגיטל עושים את העבודה בכל רגע נתון. "אני לא צריכה לחכות לסקר שמתפרסם פעם בחצי שנה כדי לראות כמה רצועה עשתה, כשאני רואה אותם באותו רגע", אומרת לאייס סמנכ"לית השיווק של רדיו תל אביב, אודליה ספרן, "זה מאפשר לנו לראות את האפקטיביות והאהדה לפעילויות שאנחנו עושים בתכנית, ולשנות בזמן אמת אם הפעילות לא מתרוממת מספיק".
"אסי הרים אותה ואנחנו זרמו איתו", אומרת ספרן. "המאזינים אוהבים לראות אותם. הרי לא כל שדרן רדיו יכול לעשות את זה. רק ב-3 השבועות האחרונים, מ-2 ביולי, אנחנו עומדים בדף של אסי על 700 אלף צופים, זה אומר שיש מעורבות גולשים גבוהה מאד, עשרות אלפי לייקים, תגובות ושיתופים. מספר הדקות הנצפות חשוף רק לאסי בדף שלו, אבל אנחנו מעריכים שמדובר בעשרות מיליונים".
במקביל לנכסים הדיגיטליים של עזר, גם לרדיו תל אביב פעילות דיגיטלית ענפה, ולדברי ספרן, "בעמוד שלנו יש 300 אלף צפיות כאשר אנחנו מעלים תכני וידאו גזורים של תכנית הקיץ – למשל קטעים של אמנים שמופיעים בתכנית, כמו אגם בוחבוט, משה פרץ, הראל סקעת, וסטטיק ובן אל".
ספרן גם מסבירה מדוע שידור הלייב הוא אפקטיבי במיוחד עבור מפרסמים: "זה לא שהטלוויזיה דולקת בסלון ואתה נמצא במטבח, גם לא עוברים ערוץ כאשר יש השידור עובר לפרסומות. פה אתה רואה את השידור כולל את זמן הפרסומות ומאחורי הקלעים, את האינטראקציה ביניהם. אסי ורותם עונים למאזינים שמגיבים להם".
אבל לא כל מגיש רדיו מתאים לשידור לייב בפייסבוק ולצאת בפועל מהקופסה הקטנה והאינטימית. "אני מניחה שיותר ויותר תחנות יבחנו את האפשרות לשלב מגישים לשידורי לייב 'טלוויזיוניים', אבל לא כל מגיש ולא כל רצועת רדיו יכול להחיל את השילוב הזה של שידור רדיו ולמעשה שידור וידאו. אסי ורותם הם כוכבים שרואים אותם בפריים טיים, ותכנית הקיץ מדגישה את היכולות שלהם".
עזר מצהיר כי אינו מעורב בצד המסחרי של התכנית, אבל עצם נוכחותם של 2 טאלנטים שמככבים ביום-יום בפריים-טיים של ערוץ 2, עוזרת להביא מפרסמים ונותני חסויות לתכנית, שכאמור מושכת מספר נמוך של מאזינים ב-FM, אבל מפגינה שרירים בדיגיטל עם מאסת מאזינים בזרוע זאת. "אני נפגש לפגישות קריאייטיב, אבל אני משתדל שהעבודה שלי תהיה בתוכן ולא מתערב בעבודה של המחלקה המסחרית בתחום המסחרי", הוא אומר.
ובעידן הנוכחי, סוכני המכירות כבר לא מוכרים פרסומות רדיו של 10 שניות, אלא פעילות מסחרית-ויזואלית על המסך. דוגמא? קבלו: "אנחנו מתמודדים למשל מול דידי הררי בתחנה מתחרה (רדיו 103, א"כ) ששולט כבר 20 שנה במשבצת הזאת, ואנחנו צריכים להביא משהו אחר, לומר שאנחנו לא יכולים להתחרות איתך ברדיו כפי שכולנו מכירים, אז בו נפרוץ את גבולות הרדיו", מסביר עזר. "עכשיו היה לנו למשל שת"פ עם אופטיקנה, אז החברה שמה על הקיר של האולפן מלא משקפיים שהיו ברקע השידור, ואני ורותם שמנו כל פעם משקפיים אחרים. ברדיו לא רואים את זה, אבל בשידור וידאו לייב בהחלט כן".
-ומה יהיה בשנה הבאה? לאיפה עוד אפשר לקחת תכנית רדיו מצולמת?
"אני מת להגיד לך מה יהיה עוד שנה, אבל הטכנולוגיה רצה הרבה יותר מהר מאיתנו. מה שאני אגיד לך עכשיו, אשמע מגושם ומיושן בעוד שנה". 
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    את מי זה מעניין לעזאזל?? הוי מר משולם, החרבת את הרדיו!
    זיוית 07/2017/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אסי עזר היא פשוט טרחנית מגזע נדיר
    סגור
  • 8.
    אסי ע_ר - כי מזמן נשבר הזין ממנו!
    מיזוגן 07/2017/23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא מבין למה הפייגלע המעיק הזה לא יוצא לנו כבר מהפריים?! הוא הרי מעולם לא הביא שום ערך מוסף למסך, וכבר מזמן נס ליחם של השטיקים המתחנגלים שלו והבדיחות הפרטיות הפתטיות עם רותם סלע. לא יכול לראות את הפרצוף שלו כבר, אפילו לא ליד הפרצוף והגוף השווה שלה. ראבאק... שיעיפו אותו לאיזה חור-תחת מזדמן, וכפיצוי - שיתנו לרותם איזו תכנית פריים טיים בעירום מלא. מה, לא מגיע גם לסטרייטים ליהנות קצת מערוץ 2??
    סגור
  • ווואו, כמה שאתה דוחה! (ל"ת)
    שרון 07/2017/24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 7.
    ינרנר'
    מיכל ינאי 07/2017/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאיאטמאטמא
    סגור
  • 6.
    פח של שידורים
    המאהבת של הבוס... 07/2017/23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    איפה הימים ששדר היה שדר ולא סלב מצועצע. מנכל רדיו ת"א בתגובה: "כדי לשדר אצלנו צריכים להיות פליטי ריאליטי מוכרים..."....פחחח
    סגור
  • 5.
    תוכנית אליפות!
    בועז 07/2017/23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כיף להעביר שעתיים בעבודה בפייסבוק אחרי ארוחת צהרים :-)
    סגור
  • 4.
    ה אודליה הזו עילוי
    מעריץ 07/2017/23
    הגב לתגובה זו
    4 1
    איזו בחורה יפה ומוכשרת
    סגור
  • 3.
    תוכנית מעולה (ל"ת)
    דותן עמית 07/2017/23
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 2.
    התוכנית שלהם היא קידום לרק לרקוד ולהיות איתה
    ניר 07/2017/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חוץ מזה אין שם כמעט תוכן, מה גם שרותם ואסי שכחו את המשפט הראשון שלומדים בכל קורס רדיו: שמח באולפן - עצוב בבית. הם מרוכזים בעצמם בצורה בלתי נסבלת וזה לא עובר טוב רדיופונית
    סגור
  • 1.
    אסיר עזר הוא כמו פסיפלורה, אבוקדו ובטטה
    אכלן 07/2017/23
    הגב לתגובה זו
    4 2
    טרנדים שאפשר היה לראות בכל מקום עד שלכולם נמאס.
    סגור