תקשורת ומדיה

101 אלף ש' קנס לערוץ 20 – בגלל הדרת זרמים שונים ביהדות

אפס ייצוג לזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים בחודשיים האחרונים, הוביל להחלטה של מועצת הכבלים והלוויין לקנוס את הערוץ, למרות שהתחייב לשנות את התנהלותו
אלכסנדר כץ |  3
צוות הפטריוטים בערוץ 20: ארי שמאי, ליאת רון, אראל סג"ל, אירית לינור ועו"ד יורם שפטל (צילום נדב כהן יונתן)
ערוץ 20 נקנס ב-101 אלף שקלים בגלל היעדר ייצוג לזרמי היהדות השונים בשידוריו, כשהכוונה היא כמובן להדרת הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים. כך החליטה מועצת הכבלים והלוויין בעקבות אי כיבוד רישיון הערוץ קובע כי עליו לתת ביטוי למגוון דעות, גישות, השקפות עולם וזרמים בציבור.
לפני כשנה וחצי תקף ערוץ 20 קשות את מנכ"ל התנועה הרפורמית גלעד קריב, התנועה שהתנגדה לשינוי רישיון הערוץ ממורשת לחדשות, וזאת משום שהיא לא זוכה לבמה בשידורי הערוץ המורשת אחד מזרמי היהדות. בפוסט בפייסבוק בחר הערוץ להתעלם מתוארו של קריב כ"רב", ופרסם כי "אתם אולי זרם, אבל אתם לא באמת זרם ביהדות. לבנות לעצמכם מתחם נפרד בכותל - זו לא יהדות. לפעול להטמעת מנהגי נוצרים בבתי הכנסת - זו לא יהדות. ואתם גם לא מורשת".
המועצה על הוראות הרישיון הקובעות כי על הערוץ לעמוד על מתן ביטוי למגוון דעות, גישות וזרמים שונים בציבור, למגוון השקפות בחברה ולבעלי תפיסות מנוגדות. הדבר עוגן בהחלטתה מפברואר 2016, בה קבעה המועצה כי תקפיד על מתן ביטוי למגוון דעות, גישות וזרמים בציבור ולמגוון השקפות בחברה.
בחודש מארס השנה, בהמשך לפגישה שהתקיימה בין נציגי המועצה, הערוץ וראשי התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות בישראל, הוחלט לקיים תקופת בדיקה בה נבחנה הייצוגיות של קבוצות אלו על המרקע. מהבדיקה שערך אגף הפיקוח במועצה עולה כי בשידורי המורשת של הערוץ נפקדים הזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים מהשידורים.
בעקבות תלונות רבות, יזמה יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ד"ר יפעת בן חי שגב בדיקה מדוקדקת של סוגיית הייצוג וההצגה בערוץ שנבחנה במהלך חודשיים. הבדיקה העלתה כי היה אפס ייצוג לזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים. הליך הבדיקה הנוכחי הסתיים ב-15 במאי השנה, בעקבות הממצאים שנאספו בחודשים מארס ואפריל. בהמשך עתרה התנועה הרפורמית לבג"צ בדיוק בנושא זה.
עוד נקבע כי הערוץ יחויב לדווח למועצה על הייצוג וההצגה של זרמים שאינם אורתודוקסיים בערוץ, לרבות הזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים, מדי חודש.
אין זו הפעם הראשונה שהערוץ נקנס בסכומים גדולים, ובסך הכל שילם למועצת הכבלים מאות אלפי שקלים ב-3 השנים לפעילותו. 3 פעמים נקנס על שידור חדשות, האחרונה שבהם לפני כשנה.
ד"ר בן חי שגב מסרה כי "בהחלטות המועצה נקבע במפורש כי המועצה תקפיד הקפדה יתרה על עמידת הערוץ בהוראות הקיימות ובכלל זה מתן ביטוי למגוון דעות וזרמים שונים בציבור. לפיכך, מידור או הדרה של קבוצות שונות משידורי הערוץ היא הפרה של הוראות הרישיון. ההוראה המחייבת את הערוץ לתת ביטוי לזרמים שונים בציבור היא חלק אינטגרלי מהוראות הרישיון. ערוץ 20, כערוץ המורשת הישראלי, ראוי שיביא לידי ביטוי את כלל הקולות והגוונים בחברה הישראלית".
מערוץ 20 טרם התקבלה תגובה.
 
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בפעם הבאה קנס של 200,000 ש"ח
    אליהו הנביא 08/2017/09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בפעם השלישית 400,000 ש"ח ואז לסגור לחודש..
    סגור
  • 2.
    איזה הפתעה
    נועם 08/2017/08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הערוץ הכי יהודי על המסך לא משדר לקהילה היהודית הגדולה בעולם
    סגור
  • 1.
    איך לעזאזל עוד לא שללו להם את הרישיון?? אה.. נזכרתי. (ל"ת)
    התומך בקיסרים... 08/2017/08
    הגב לתגובה זו
    9 5
    סגור