תקשורת ומדיה

לקראת ראש השנה: סכסוך עבודה בגלובס ובקבוצת הארץ

השינויים בהארץ עשויים להוביל לפיטורי עשרות עובדים. גם בגלובס ישנם שינויים - שכוללים תכנית התייעלות ומעבר לת"א. ארגון העיתונאים הכריז היום על סכסוך עבודה
אלכסנדר כץ | 
הפגנת עובדי גלובס מול ביתו של אליעזר פישמן (צילום אלכסנדר כץ)
ארגון העיתונאים הכריז על סכסוכי עבודה בגלובס ובקבוצת הארץ. המשמעות היא כי בתום שבועיים, יוכלו העובדים לנקוט צעדים ארגוניים כגון שיבושים ואף שביתה במקום העבודה.
סכסוך העבודה בהארץ הוכרז על רקע כוונת הנהלת העיתון לבצע שינויים ארגוניים באופן חד-צדדי שיובילו לפיטורים של עשרות עובדים, כפי שנחשף באייס לפני חודשים אחדים. מהלך זה יוביל על פי ארגון העיתונאים לפגיעה בתנאי ההעסקה של העובדים, בזכויותיהם ובמעמדם.
ועד העיתונאים בהארץ TheMarker דורש כי ההנהלה תחשוף את תכניותיה ותקיים משא ומתן והידברות עם הוועד. היום ב-15:00 יקיים הוועד ישיבת עדכון לעובדי הקבוצה.
סכסוך העבודה בגלובס הוכרז על רקע "התנהלות כוחנית ומאיימת של הנהלת העיתון", כך על פי ארגון העיתונאים, וכן על רקע כוונת ההנהלה לבצע שינויים ארגוניים, ובין היתר העברת מערכת העיתון מראשון לציון לתל אביב, שפי שנחשף לראשונה באייס. כמו כן מתוכננים בעיתון להיערף שינויים מרחיקי לכת במחלקות שונות בעיתון ועוד, ובימים האחרונים הסתיימה גם תכנית פרישה מרצון אליה נרשמו כ-70 עובדים. בארגון העיתונאים אומרים כי לשינויים אלה השלכות משמעותיות על זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי של העובדים.
בוועד העיתונאים בגלובס דורש כי לא ייעשו שינויים באופן חד צדדי ויתנהל משא ומתן, בניגוד למה שקרה עד כה, ולמגעים הבעייתיים עם המו"ל החדש יובל סיגלר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה