תקשורת ומדיה

כמה תובנות על המחקר שבדק הרגלי האזנה לרדיו לפי דרישה

והפעם במדורו באייס, מציג דרור גנות מחקר שנערך בארה"ב הרגלי ההאזנה, ומגלה שאפילו נשים מאזינות לתכני ספורט לפי דרישה, ומה רמת המעורבות של המאזינים
דרור גנות |  1
תחנות הרדיו מאפשרות להאזין לתכניות מוקלטות ותכני אונדימנד באתרים, באפליקציות ובכל המכשירים הדיגיטליים. גם בישראל רוב תחנות הרדיו מעלות תכנים בדיגיטל. הבולטות שבהן מאופיינות בעיקר בתכני "חדשות ודיבורים", בהן גל"צ, כאן ב', רדיו תל אביב 102FM, 103FM ותחנות רדיו FM ואינטרנט נוספות.
מחקר חדש על הרגלי ההאזנה אונדימנד מציג מאזינים פעילים וקשובים - קהל אידיאלי להשפעה שיווקית. מחקר זה שנעשה לראשונה מעולם, כלל 2 קבוצות רדיו ענקיות בארה"ב: Cumulus ו-Westwood One שחברו לבית המחקר של נילסן במטרה למדוד ולנתח את הרגלי ההאזנה לפי דרישהבנכסים הדיגיטליים שלהן לרבות דמוגרפיה ובדיקת צביון המאזינים ובשימוש טכנולוגיות SDK והתממשקות לנתוני קהלים של נילסן.
התוצאות מראות כי האזנה אונדימנד מייצגת דור חדש של מאזינים לעומת המאזינים לשידור החי ברדיו FM/AM. עבור תחנות הרדיו, הדמוגרפיה של הקהל אונדימנד פותחת הזדמנויות חדשות להתחבר עם המאזינים וכן אפשרויות מסחור חדשות.
להאזנה אונדימנד יש גם השפעה עצומה על היכולת של תחנות הרדיו להטמיע מערכות פרסום המזריקות פרסומות אודיו בתחילת האזנה (פרירול), במהלך האזנה (מידרול) ובסיום האזנה, ובכך להגדיל דרמתית את ההכנסות מהציר הדיגיטלי. מחקר זה קובע כי פלטפורמות לפני דרישהמספקות מאזינים פעילים וקשובים - קהל אידיאלי להשפעה שיווקית. אז הנה כמה תובנות מהמחקר.
1. המאזינים אונדימנד צעירים יותר מהמאזינים לשידור החי - על פי המחקר, 49% מהמאזינים לתכני חדשות ותכניות דיבורים אונדימנד, הם מדור המילניום ודור ה-X בגילאי 18-54. לעומתם דור הבומרז (גילאי 55 ומעלה) מאזינים יותר לשידור החי. 


מקור: מדר נילסן
2. פרופיל המאזינים לתכני ספורט צעיר יותר מאשר לשידור החי - גם בתכני הספורט הדמוגרפיה שונה. המחקר מצא כי הגיל החציוני להאזנה לתכני ספורט אונדימנד הוא 44 ולמעשה צעירים ב-7 שנים לעומת המאזינים לתכני ספורט בשידור חי ברדיו FM


מקור: מדד נילסן
3. דמוגרפיה זהה בתכני בידור ושיחות עם מאזינים - בתכני בידור, שיחות עם מאזינים וענייני היום, אפיון המאזינים אונדימנד זהה לאפיון המאזינים לשידורים החיים. המחקר מסיק כי המאזינים לתכנים הנ"ל עוקבים אחר התכנים והשדרנים עצמם והפלטפורמה הדיגיטלית אונדימנד מספקת מענה טבעי למי שלא הספיק לשמוע את השידור החי ברדיו. 
4. יותר מאזינות אונדימנד - על פי המחקר, נשים נוטות להאזין יותר לתכנים לפי דרישה מאשר לשידור חי בכל הז'אנרים. רוב הנשים מאזינות אונדימנד בעיקר לתכני מידע ובידור. בתכני חדשות ותכניות דיבורים בקרב גילאי 25-54 נמצא כי 40% מאזינות אונדימנד לעומת 30% מאזינות לתכנים אלו בשידור חי. אפילו בעולם הגברי של תכני הספורט נמצא כי למעלה מרבע מהמאזינים אונדימנד הן למעשה נשים. 


מקור: מדד נילסן
5. רמת המעורבות של המאזינים אונדימנד כפולה לעומת השידור חי - האזנה אונדימנד מספקת מאזינים מחוברים ובעלי רמת מעורבות גבוהה וכפולה לעומת המאזינים לשידורי החי. בהאזנה במחשב ובמובייל, המאזינים מחפשים את התכנים שהם מעוניינים לשמוע ולכן רמת המעורבות גבוהה במיוחד. האזנה לתכני אונדימנד במחשב כמעט כפולה מאשר בשידור חי, והאזנה במובייל ארוכה ב-50% לעומת האזנה בשידור חי. 
לסיכום, מעורבות שיווקית בתכני אונדימנד מייצרת 3 דברים. הראשון, הזדמנות שיווקית להגיע לקהל נשי יותר מאשר לקהל בשידור החי. השני, דור חדש של מאזינים לתכני אונדימנד המאזין למגוון תכני חדשות, ספורט ובידור. והשלישי, משך האזנה ארוך - מאזינים קשובים בעלי רמת מעורבות גבוהה.
דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO רשת הפרסום האודיו דיגיטלית
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תוכן שיווקי - עתיד ענף הפרסום בישראל
    הצעה למפרסמים 09/2017/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התוכן השיווקי נולד והתפתח כבר בשנות ה-50 בארצות הברית. תוכן שיווקי הינו פרסום יעיל מאוד, אשר מביא בדרך כלל לתוצאה פרודוקטיבית. שם המשחק הוא, לדעת כיצד לכתוב את התוכן השיווקי ולהגישו בצורה חכמה, יעילה ומרתקת. חברות לייצור סבונים ודטרגנטים באמריקה, מצאו דרכים להעביר את המסרים השיווקיים שלהם בצורה ייחודית, תוך שילוב מוצריהם בתכניות לכל המשפחה, ולכן הסדרות העממיות הללו נקראו - אופרות סבון. לימים התוכן השיווקי התפתח בארה"ב גם בסרטים, בתכניות אקטואליה ובסדרות טלוויזיה נוספות, וכיום הוא נמצא במדינות רבות בעולם. תוכן שיווקי המשולב בחדשות, באמצעות ראיונות, או בתכניות הבידור השונות, הוא אפקטיבי מאוד ומסייע להגדלת המכירות וההכנסות. המאזינים והצופים, אוהבים ליהנות מבידור וחדשות מרתקות ומעניינות ורבים לוקחים חלק בראיונות, בשילוב שאלות ותשובות עם מומחים בנושאים שונים. ידוע וברור, שמה שמעניין באמת את המאזינים לרדיו והצופים בטלוויזיה, זה תכניות בידור, חדשות עם תכנים מעניינים וטריים. מנכ"לים ובעלי עסקים קטנים, בינוניים כגדולים, הפנימו מזמן את הרעיון מאחורי הראיון של תוכן שיווקי איכותי, אשר מקשר בין החברה המפרסמת א
    סגור