תקשורת ומדיה

עכשיו גם אתם תוכלו להפיק לעצמכם פרסומות רדיו

הפעם במדורו באייס, מציג דרור גנות את המהלך של Spotify - שהוא הדבר הגדול הבא בפרסום ברדיו לעסקים פרטיים, וגם המלחמה של TuneIn על עולם הפודקאסטים
דרור גנות | 
Spotify משיקה סטודיו אונליין להפקת תשדיר רדיו וקמפיין אודיו דיגיטלי לעסקים קטנים ובינוניים. Spotify היא שירות המוזיקה בסטרימינג הגדול בעולם, שמופץ ב-61 מדינות ליותר מ-140 מיליון משתמשים בחודש. 50 מיליון מהם מנויים משלמים - ונתוני האזנה מדהימים לכל סוגי ספריות המוזיקה בעולם.
לפני מספר ימים הודיע השירות על השקת שירותי סטודיו מקוונים להפקה עצמית של פרסומות אודיו עבור עסקים קטנים ובינוניים המעוניינים להפיק לעצמם תשדיר פרסומת ומסע קמפיין בתהליך של מספר דקות (ובקיצור, כמו WIX רק בפרסום אודיו דיגיטלי ב-Spotify). 
שירותי הסטודיו המקוונים נמצאים כרגע ב-BETA בשוק האמריקאי ומטרתם לספק לבתי העסק פתרון מהיר להגעה ישירה לקהלי המטרה שלהם על ידי הפקת תשדיר פרסום ומתן כלים לניהול קמפיינים בתקציבים גמישים לעסקים קטנים ובינוניים כולל אפשרויות לטירגוט. מדובר בממשק אינטואיטיבי בתהליך פשוט המלווה את המשווקים צעד אחרי צעד.


ב-Spotify ארה"ב מזמינים את כל בתי העסק להיכנס לפלטפורמה, להקליט לעצמם תשדיר תוך דקות (או להעלות את התשדיר הקיים), לשתף את טקסט לתשדיר, להתאים מעטפת מוזיקת רקע מתוך תבניות קיימות, לטרגט את קהלי המטרה: לפי אזור, לפי מגדר, גיל, סוגי מכשירים שבהם ישודר הקמפיין ולהעלות בקמפיין אודיו דיגיטלי בלחיצה אחת - ללא ספק מהפכה!  
שירותי הסטודיו המקוונים של Spotify יכולים להיות הדבר הגדול הבא בפרסום ברדיו, שכן יאפשרו לכל בית עסק, גם הקטן ביותר לפרסם בשירות המוזיקה הגדול בעולם, ללא רף כניסה תקציבי, ללא תלות באולפנים חיצוניים ובממשק מקוון ופשוט לתפעול.
 
Spotify נגד יוטיוב
 
ידוע כי בריטניה היא מעצמת רדיו אנלוגי הזוכה לשיעורי האזנה גבוהים במיוחד. מחקר חדש מבית AudienceNet מראה את השינויים העמוקים בהרגלי ההאזנה. בעוד המבוגרים שומרים על כוחו של הרדיו המסורתי, הצעירים פחות נאמנים לפורמט ונוטשים לדיגיטל. על פי המחקר, רק 10% מהצעירים מאזינים לרדיו המסורתי לעומת 43% בממוצע ההאזנה הכללי. 62% מהצעירים מאזינים לשירותי מוזיקה בסטרימינג לעומת 24% בממוצע כללי.
המחקר מציג גם את השפעת רשימות ההשמעה (פלייליסט) בקרב הצעירים במונחים של צריכת מוזיקה: בקרב גילאי 16-24 מאזינים הרבה יותר לפלייליסטים מאשר לאלבומים מלאים. בגילאי 16-19 האזנה לרשימות השמעה מהווה 35% לעומת 20% לאלבומים מלאים ו-45% עבור שירים בודדים. ככל הגיל עולה כך עלו הרגלי ההאזנה לאלבומים כאשר 41% מבני 65 ומעלה מאזינים לאלבומים. 
למרות החדירה הגבוהה של יוטיוב בהשוואה ל-Spotify, המחקר מראה כי 51% מהצעירים מעדיפים את Spotify לעומת 33% המעדיפים להאזין ביוטיוב ובכלל, 30% מכלל ההאזנה למוזיקה בבריטניה בקרב הצעירים מתקיימת ב-Spotify.
על פי המדגם, ליוטיוב יש כיסוי שבועי גבוה יותר מאשר Spotify (31% מול 16%), אבל חלקם של 2 ענקיות הדיגיטל בהאזנה הכללית היה דומה - מה שמעיד שהמשתמשים ב-Spotify מקדישים זמן רב יותר להאזנה מאשר המשתמשים ביוטיוב.
ראוי לציין כי במחקר אחר שנעשה לאחרונה בבריטניה נמצאו נתונים מדאיגים במיוחד לתחנת הרדיו הפופולארית Radio1  של ה-BBC, שאיבדה את הבכורה ל-Spotify.
 
ב-TuneIn מהמרים על האזנות לפודקאסטים

בעוד רוב שחקני האודיו במרוץ חימוש על תכני מוזיקה, ב-TuneIn מהמרים על ביקושים להאזנות לפודקאסטים ומשיקים יכולת האזנה מוקדמת למעריצים. אבל מתחיל רגע מההתחלה: אין כמעט מי שלא מכיר את TuneIn, ממשק שידורי הרדיו המוביל בעולם וגם בישראל, הכולל למעלה מ-100 אלף תחנות רדיו, ערוצי מוזיקה ופודקאסטים. בכל יום מיליוני אנשים בכל העולם נכנסים ל-TuneIn באפליקציה, בדסקטופ, בכלי הרכב המחוברים, בטלוויזיות החכמות, ברמקולים האינטראקטיביים, בחדרי הכושר ובכל מכשיר דיגיטלי שקיים ומאזינים דרכו למגוון עצום של תכני אודיו על פי העדפותיהם.
באמצעות TuneIn ניתן להאזין לכל סוגי התחנות בעולם, חינם וללא תשלום. הממשק מזהה את אזור ה-IP של המאזין ומספק עבורו אינדקס עצום של תחנות לוקאליות, תחנות לפי סוגי מוזיקה, שידורים חיים לצד פודקאסטים מובילים ועוד. המודל הכלכלי של TuneIn מבוסס ברובו על פרסום בדיספלי ותשדירי אודיו המוגשים לפני הכניסה לתחנה המועדפת.
בניגוד לצריכת וידאו אונליין הנעשית ברובה ישירות דרך האתרים והרשתות החברתיות, התנהגות צריכת הרדיו בדיגיטל מבוססת ממשקי שידור (פעם ממשקים אלו היו סרגלי הרדיו שהתקנו על הדסקטופ), שכן מאפשרים למשתמשים לעבור מתחנה לתחנה ולאתר מגוון של תכנים בפלטפורמה אחת.
בעוד ענקיות דיגיטל כגון אמזון, Spotify ואחרות משקיעות בתכני מוזיקה בלעדיים, ב-TuneIn החליטו לאחרונה להמר דווקא על מעריצי הפודקאסטים וסגרו הסכמים לקידום עם מגוון פודקאסטים המובילים בעולם והשיקו שירות להאזנה מוקדמת במסגרתו מעריצי הפודקאסט יוכלו להאזין ראשונים לפרקים חדשים שיעלו קודם כל בשירות TuneIn ולאחריו בסביבות אודיו אחרות.
על פי מחקרי Edison, ההאזנה לפודקאסטים בזינוק של כ-21% בארה"ב בשנה שעברה (קפיצה מ-57 מיליון האזנות בחודש ל-67 מיליון בחודש) והאזנות לפודקאסטים בפריחה - מדובר בקהילות מאזינים עצומות ונאמנות וברור שהשירות החדש של TuneIn ידחוף את קהילות המעריצים להגדיל את השימושים (Usage) בפלטפורמה.
בשנה האחרונה, ממשק TuneIn השקיע משאבים עצומים בפודקאסטים, ולפי הנתונים עד כה, ב-2017 היו 27 מיליון שעות האזנה לפודקאסטים דרך TuneIn, קפיצה של 27% בהשוואה לשנה שעברה.
מבין הפודקאסטים שיכנסו לשירות החדש של ,TuneIn ניתן למצוא את הסדרה החדשה Spooked המובילה בארה"ב, סדרה חדשה של Uncivil מבית Gimlet, סדרה חדשה של HowStuffWorks (היסטוריה מגוחכת), פרקים חדשים של Wondery (פשעים אמיתיים, הוליווד, פרופילים של פושעים), StarTalk ועוד ועוד פודקאסטים מובילים ומבוקשים.
דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO רשת הפרסום האודיו דיגיטלית   
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה