תקשורת ומדיה

על רקע הפיצול: 6 עובדים באתר רשת עברו שימוע לפני פיטורים

הזכיינית משנה אסטרטגיה לאחר שנתיים של הרחבת האתר בתכני לייף-סטייל, וכעת האתר שלה יעסוק רק בתכנים טלוויזיוניים. גורמים מעריכים כי זהו לא סוף פסוק וצפויים עוד עובדים לעזוב
אלכסנדר כץ |  2
בניין רשת (צילום אלכסנדר כץ)
6 עובדים באתר רשת עברו בימים האחרונים הליך שימוע לפני פיטורים - כך נודע לאייס. גורמים באתר מעריכים כי המספר עשוי לגדול בעוד מספר עובדים שיסיימו את עבודתם באתר של הזכיינית, בתקופה בה היא עוברת לשדר בערוץ נפרד - אפיק 13.  
ההחלטה נובעת משינוי אסטרטגיה של הזכיינית שהחליטה כי בפורמט החדש של האתר, הוא יתמוך רק בתכנים המשודרים על המסך, ולא יפיק תוכן עצמאי, כפי שניסו לעשות בשנתיים האחרונות, מה שהוביל בזמנו לגיוס עובדים נרחב לתפקידי כתיבה, עריכה, הפקה, גרפיקה ועוד.
בשנתיים האחרונות ניסתה רשת להיאבק בזירה הדיגיטלית בין היתר ב-mako של קשת, והתוצאות היו שנויות במחלוקת. רשת שם דגש בתקופה זו - מאז הגיע דובב גולדשטיין לזכיינית - על לייף סטייל ובידור, עשה שימוש בכתבים ועורכים, כאשר התכנים התבססו עדיין על התכנים הטלוויזיוניים שלה. 
עם הפיצול, במחלקת הדיגיטל שלה תחת ניהולה של מיכל לוצקי שהגיעה לפני מספר חודשים, יעסקו בתכנים הרבים שיופקו ב-7 ימי שידור, בהם מותגי ריאליטי חזקים כמו האח הגדול, המרוץ למיליון והישרדות, כמו גם תכני האקטואליה, שיזכו לטיפול בדיגיטל.
עוד נודע כי המיני-סייט של רשת בנושאי טיולים MOOD, נסגר שנה וחצי לאחר הקמתו, ויעל גולן, שערכה אותו, תעבור לתפקיד בכיר במחלקת הדיגיטל. 
מלבד הפיטורים, בחודשים האחרונים חלה תחלופה גדולה באתר ובין היתר עזבו אותו העורכת הראשית נועה תמיר וסגנה רון גורדון. לפני כ-5 חודשים מונתה לוצקי לסמנכ"ל הדיגיטל של רשת, במקומו של גולדשטיין. בשבועות האחרונים דנו בזכיינית גם בזהותו של העורך העתידי, ושמו של שי גולדן עלה כמועמד. כעת, השינוי הנוכחי יוביל בנוסף לפיטורי עובדים, גם לשינוי בעיצוב הגרפי של האתר, זמן לא רב לאחר שכבר עבר שינוי ויזואלי נרחב.
בתוך רשת נשמעים קולות מרמור בשל הקיצוצים באתר, וזאת על רקע החיזוק באתר MAKO של המתחרה קשת. "הזכיינית עוברת ל-7 ימים, אבל מקצצת עובדים באתר האינטרנט שלה", אמר גורם.
מרשת נמסר בתגובה: "עם המעבר של 'רשת 13' לשבוע שידורים מלא החל מ-1 בנובמבר בערוץ 13 ועם הרחבת התכנים הטלוויזיוניים של 'רשת 13', החליטה הנהלת החברה להתמקד בגישה המשלבת VOD, רשתות חברתיות ומיקוד בתכנים ובמותגים הטלוויזיוניים המצוינים שבבעלותה, זאת בדומה לפעילות הדיגיטל של רשתות הטלוויזיה הגדולות והמובילות בעולם".
עוד נמסר כי "מהלך זה יכלול בין השאר גם שינויים פרסונליים ואיתור וגיוס אנשי תוכן שחוזקותיהם בייצור תוכן משלים ובתכנים המיועדים לרשתות החברתיות. בימים אלה מגייסת מחלקת הדיגיטל את אנשי התוכן לפיתוח התכנים ובפלטפורמות החדשניות סביב חודשים רבים של שידור 'האח הגדול', 24/7 - שהוא למעשה מנוע הצמיחה המסיבי ביותר של הדיגיטל ב2018".
תגיות פיצול | רשת
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אחד המקומות ההזויים עלי אדמות (ל"ת)
    רונן 11/2017/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הכתובת הייתה על הקיר
    אחד שיודע הכל 10/2017/26
    הגב לתגובה זו
    8 0
    עולם הדיגיטל של רשת לא יודע מה יד שמאל עושה ומה יד ימין רוצה. ההבנה בדיגיטל בבניין הזה היא בדיחה גרועה. אין אסטרטגיה או תכנון לזמן הארוך אז מה הפלא שכל מתחם מעלים שם רקוב מהיסוד. העיקר הביאו מנכלים סמנכלים שיגזרו קופונים על חשבון העובדים הקטנים! רשת עשתה את הפניית פרסה הכי מפגרת בשוק הדיגיטל ובעולמות התוכן
    סגור