תקשורת ומדיה

גיוס יוקרתי נוסף: אמיר אורן עוזב את 'הארץ' - לטובת וואלה

אחרי 22 שנה ב'הארץ' כפרשן לענייני ממשל, אכיפת החוק וביטחון, מצטרף אורן לוואלה כפרשן בכיר, יכתוב טורי פרשנות ויופיע במהדורה היומית עם יעקב אילון
אלכסנדר כץ |  7
בית וואלה (צילום אלכסנדר כץ)
עוד גיוס של עיתונאי בכיר אחרי יעקב אילון ואורן נהרי. העיתונאי אמיר אורן מצטרף לאתר וואלה כפרשן בכיר. אורן יכתוב טורי פרשנות ויופיע במהדורה היומית עם יעקב אילון. ב-22 השנים האחרונות היה אורן חבר הנהלת מערכת הארץ ופרשנו לנושאי ממשל, מערכת אכיפת החוק וביטחון.
אורן, שקיבל ב-2012 את פרס שלום רוזנפלד למצוינות בעיתונות, כתב גם בדבר - בין השאר כשליחו בוושינגטון - ובכתבי-העת במחנה, מוניטין, כותרת ראשית, ניו ריפבליק ואקונומיסט. אורן גם שידר פרשנויות בכל ערוצי הטלוויזיה והרדיו העיקריים בישראל וברבים מהערוצים הזרים. מאז מלחמת ההתשה ב-1969 הוא מסקר את צה"ל, קהילת המודיעין, יחסי החוץ, הזירה האמריקאית, אכיפת החוק והמערכת הפוליטית.
בנוסף לעיתונות הכתובה והמשודרת עוסק אורן בתיעוד טלוויזיוני. היה שותף ליצירת הסרטים והסדרות תיק שמחוני על יחסי הרמטכ"ל משה דיין ואלוף פיקוד הדרום אסף שמחוני במבצע קדש, לא תשקוט הארץ על מלחמת יום הכיפורים, הרמטכ״לים, לבטים של קברניטים על מבצע אנטבה. ערך והגיש עם אמנון אברמוביץ בערוץ 8 סדרת משדרים על המוסד, פשע מאורגן, מלחמת עיראק 1991 ועוד.
אורן כתב מחקרים בנושאי שיתוף-הפעולה האסטרטגי הישראלי-אמריקאי והפעלת חיל-האוויר במלחמת ששת הימים, תירגם ספרי היסטוריה צבאית ואמריקאית והיה שותף לתרגום 'מילכוד 22'. יליד תל-אביב, גדל בה ובאילת, שירת בצה״ל ככתב צבאי ובעת לימודיו בארה״ב באמצע שנות ה-70, עבד במשלחת משרד הביטחון בניו יורק ובמשרד הקישור לקונגרס בשגרירות ישראל בוושינגטון.
הגעתו של אורן מגיעה בתקופה מעניינת בוואלה, לאחר עזיבות רבות של חברי מערכת וגרפיקאים. בוואלה כבר הצהירו כי מדובר בתחלופה טבעית ויהיו גיוסים נוספים. 
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אמיר אורן
    משה 01/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתפלא על התגובות השליליות. הוא חסר לי מאוד ב"הארץ", ואני רודף אחריו ב"וואלה" וטרם הצטערתי על כך. אמשיך לעשות כך. נכון, לעתים מופיעות שורות, שנכתבות רק ליודעי דבר, שאני רואה בכך מגרעת וחוסר הגינות כלפי שאר הקוראים (שייתן לפחות רמז לקוראים נאיביים כמוני... אבל NO BODY IS PERFECT
    סגור
  • 6.
    ויצמן בת ים
    ג.ד. 10/2018/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אומנם הוא עזב את עיתון הארץ אבל את דיעותיו השמאליות הוא לא עזב מה הם המקורות שלו. חוץ ממה שיש לו בתוך הקופסה ואיתם הוא משחק. ככל שמציגים מצב רע יותר הם מרגישים טוב יותר.
    סגור
  • 5.
    בואו לתאגיד!!!! (ל"ת)
    יש מקום לכולם 12/2017/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    יעקב אילון .אורן נהרי אנשים ראויים אמיר אורן?
    לאומן 10/2017/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    על איזה תקן מביאים אותו הרי ר הבלים כתב בהארץ .משעמם טיכו
    סגור
  • 3.
    ברוך שפטרנו מהטרחן אורן ה"מצטיין" בכתיבה טרחנית ומסורבלת שמובנת רק לעצמו, וגם זה לא בטוח.
    יאיר בן בנימין 10/2017/29
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בקיצור, שךום ולא להתראות.
    סגור
  • 2.
    בדיחה עצובה
    יוקרתי פחחחח 10/2017/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה לא לצרף את חיים יבין
    סגור
  • 1.
    היסטוריה מפקפקת ומשופעת בפרוטקציה. במשלחת הביטחונית זה רק פרוטקציונרים ואוכלי חינם (ל"ת)
    עלוב 10/2017/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור