תקשורת ומדיה

דן חסכן, גרסת וואלה: פיטר גרפיקאים וחוסך בפרילנסרים

לצד השקעות באולפנים ובמיזם Buzzit!, וואלה הרבה יותר חסכן בדברים הקטנים יותר. עורכים יגזרו תמונות במערכת טכנולוגית חדשה, וגורם טוען כי פחות עבודות יוזמנו מבחוץ
אלכסנדר כץ |  3
בית וואלה (צילום יח"צ)
האם אתר וואלה נמצא בעיצומו של מהלך התייעלות שקט, או שבכלל מדובר במהלך דינמי של עזיבת עובדים לצד גיוס אחרים? לאייס נודע כי לפני כ-3 שבועות הסתיימה העסקתם של רוב עובדי המחלקה הגרפית, כ-5 במספר, שהיו פרילנסרים של האתר.
משימה פשוטרה של עריכת תמונות הוטלה על עורכים בדסק החדשות ובערוצים השונים עם הכנסתה של מערכת עריכה אוטומטית. מאידך, הושארו כ-2 מעצבים גרפיים בכירים שאמורים לעסוק במשימות גרפיות מורכבות יותר אולם אי אפשר "להפיל" על אנשים שעריכה גרפית אינה תחום עיסוקם.
עוד לפני כן, בחודש אפריל האחרון, האתר פיטר כ-3-5 עובדים שאינם עיתונאים, ולדברי גורמים הדבר נבע מרצון "לחסוך בעלויות".
גורם באתר אמר לאייס כי לאחרונה התקבלה הוראה להפחית בהזמנת עבודות מעובדים פרילנסרים כגון צלמים וכתבים. במצב הזה מנסים במערכת וואלה לחסוך בעלויות ולנצל טוב יותר את כוח האדם השכיר של האתר.
במקביל נודע כי וואלה דווקא מתכוון לגייס מספר עובדים לדסק החדשות, למשל לתפקידי עריכה. כמו כן, לצד מהלכי הצמצום עליו כתבנו, בוואלה השקיעו בשנתיים האחרונות ממון רב באולפנים ובחודש מארס האחרון עלו עם מהדורת חדשות יומית בת 30 דקות בהגשתו של יעקב אילון, שגויס לוואלה יחד עם אורן נהרי. המהדורה מאפשר ליצור קטעי וידאו רבים שנחתכים ממנה, מה שמגדיל את היצע הווידאו ואת ההכנסות מפרי-רולים, בהתאם לעסקה עם ארטימדיה. כמו כן פורסם כי וואלה משכיר את האולפן שלו להפקות פרטיות כאפיק הכנסה נוסף. כמו כן השקיע וואלה רבות במהלך שאמור להגדיל את הנוכחות שלו ברשתות החברתיות, כשהשיק את ערוץ Buzzit! המרכז בתוכו כוכבי רשת בולטים. 
מוואלה לא התקבלה תגובה.
תגיות וואלה
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נועה פרייס לא תכתוב על זה (ל"ת)
    וואלה בושה 07/2017/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 1.
    קיצוצים
    ערן מאור 07/2017/26
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הקיצוצים בוואלה רחבים יותר ונוגעים בכל המחלקות, אילן ישועה הרס כל דבר טוב שהיה בחברה, בזיון שהוא עוד שם.
    סגור
  • תגובה של מרמור
    ארז 07/2017/26
    הגב לתגובה זו
    3 5
    לא אתפלא אם אתה אחד מהבטלנים שפוטרו כי פשוט ישבו כל היום על הגג. אילן ישועה גאון והרים גוף תקשורת מוביל ואיתן. הלוואי והמדינה היתה מנוהלת על ידי יד הברזל של אילן... אולי היינו יכולים לקנות היום דירות גם בלי למשכן כליה
    סגור