תקשורת ומדיה

הימים של שילוט החוצות: רשת וקשת שפכו כ-5.5 מיליון ש'

המלחמה בין קשת ורשת על הפיצול הזרימה מיליוני ש' לשוק שלטי החוצות - בפרק זמן קצר. ברשת שריינו לוקיישנים כבר לפני שנה, בקשת שמו מיליונים על משדר סוף ערוץ 2
אלכסנדר כץ |  3
שלט חוצות של קשת (צילום באדיבות דיל טוב)
לפחות תחום אחד מרוויח באופן מידי מהפיצול בערוץ 2 והוא שילוט החוצות. אין קיר בנתיבי אילון, תחנת אוטובוס, מכוון שילוט או בילבורד ללא בר רפאלי ב-'X פקטור', יונית לוי ודני קושמרו או כוכבי 'מאסטר שף', עם קידום לתכנית ולערוצים החדשים - קשת 12 ורשת 13
במשחק הנוכחי משתתפות רשת וקשת, בלי ערוץ עשר שעושה פעילות קידומית רק על גבי המסך שלו. בשיחות לא לייחוס, טוענים בכירים בענף הפרסום כי רשת וקשת השקיעו יותר מ-5 מיליון שקלים כדי למשוך את הצופים אליהם לערוצים החדשים. מדובר במחיר ריאלי, שחלקו הוא בעסקאות בארטרים בין גופי השידור לחברות המדיה.
רשת השקיעה על פי הערכות כ-3 מיליון שקלים בפרסום חוצות בקמפיין שעלה ב-22 באוקטובר, 8 ימים לפני הפיצול. סכום זה לא כולל קמפיין לעליית תכניות חדשות בשבועות שלפני הפיצול, שמירב העניין בו התמקד בתכנית החדשה ולא בערוץ החדש. קמפיינים אלה מוערכים בכמה מיליוני שקלים בודדים נוספים.
בקשת השקיעו סכום נמוך במקצת מהתחרה רשת - כ-2.5 מיליון, ובפרק זמן ארוך קצת יותר, בכמה ימים.
את מירב המאמצים עשו השתיים בימים לפני הפיצול, כחלק מהאסטרטגיה שיווקית ופרסומית של 2 החברות, וכצעד משלים לקידום המסיבי שעשו על גבי המסך ובדיגיטל. ברשת שמו למטרה להגיע לשלטי חוצות אטרקטיביים - כשהבינו שם שהימים האחרונים של ערוץ 2 יהיו בידיעה של קשת, ולכן צריך אפיק נרחב להגיע לציבור עם המותגים של הזכיינית. גורמים בשוק הפרסומים אומרים שרשת שריינה את שלטי החוצות כבר לפני כ-10 חודשים. 
לצד שילוט החוצות, הערוצים פרסמו בצורה מאסיבית גם בפרינט, אבל שם אפשר להעריך שרוב רובן של העסקאות היו בבארטרים – כלומר פרסום בעיתון תמורת פרסום על המסך הקטן או עסקה אחרת, שכוללת תשלום מע"מ עבור שווי הפרסום המוערך.


שילוט של רשת (צילום: באדיבות חוצות זהב -  מרקעים)
בנוסף לכך, בשוק התקשורת מעריכים כי קשת השקיעה ב"משדר הפרידה מערוץ 2" כ-3 מיליון שקלים. במשדר ביום האחרון של ערוץ 2 ועם הפיצול לאפיקים החדשים, קיבלו הזמרים המופיעים כ-100 אלף שקלים כל אחד, עבור ביצוע של שיר או שירים בודדים - כך לדברי מקורות.
גם יפעת בקרת פרסום בדקה את הנושא, והמספרים הריאליים אליהם הגיעה דומים יחסית לאלו שמפורסמים כאן. נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, אף מעריך שבכל "בסל הכל עם הפרסום הצפוי להימשך גם בחצי הראשון של נובמבר, תעמוד ההשקעה של 2 הזכייניות על כ-19 מיליון שקלים".
יעקובי מסר עוד כי "סך הפרסום של הזכייניות בדיגיטל לקראת הפיצול עמד על כ-2 מיליון שקלים, כאשר קשת עלתה עם קמפיין באנרים גדול תחת הסלוגן 'ב-1.11 פותחים את הערוץ בערב שידורים חגיגי, ואילו רשת עלתה בגרסאות קרייאטיב".
מקשת ומרשת לא התקבלו תגובות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מור שלטים חבל שהם לא פנו גם לשילוט חוץ גם בחברות אחרות
    איציק 11/2017/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שהם לא פנו גם לחברות שילוט אחרות המחזיקות שלטי פרסום יכלו לחסוך כסף רב morsigns.co.il
    סגור
  • 2.
    המותגים של רשת יותר טובים
    נוסעת על אילון 11/2017/07
    הגב לתגובה זו
    0 2
    השילוט של קשת יפה אבל עם קריאטיב גרוע
    סגור
  • 1.
    שילוט קשת
    אני 11/2017/06
    הגב לתגובה זו
    5 1
    השילוט של קשת נראה הרבה הרבה יותר מושקע משל רשת!!!
    סגור