תקשורת ומדיה

בדרך ללפמ: בועז סטמבלר נבחר למנכ"ל - ויובא לאישור הממשלה

סטמבלר, מי שסומן מההתחלה כבעל הסיכויים הגדולים לזכות בתפקיד, נבחר ע"י ועדת האיתור ואושר ע"י שרת התרבות רגב שתחתיה פועלת לשכת הפרסום הממשלתית
משה בנימין | 
מירי רגב (צילום יח"צ)
האיש של נתניהו הופך לפרסומאי של הממשלה. בועז סטמבלר נבחר למנכ"ל לפמ, והמלצת ועדת האיתור אושרה על ידי שרת התרבות והספורט מירי רגב, תחתיה פועלת לשכת הפרסום הממשלתית. כעת יובא המינוי לאישור הממשלה. 
סטמבלר שרבים צפו והעריכו מראש כי הוא המועמד המוביל שיזכה לבסוף נבחר לתפקיד על ידי ועדת האיתור. לפני כשבועיים נערך סבב השיחות האישיות האחרון עם 4 המועמדים שהגיעו לשלב הגמר בהתמודדות על התפקיד, מתוך יותר מ-11 שהגישו עצמם. ה-4 הסופיים היו סטמבלר, מישל קרמרמן, גיא קלנר ואודי ירושלמי
סטמבלר מתייצב למועמדות כשבעברו תפקיד עורך בחדשות 2,  דובר משרד האוצר ודוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. קרמרמן היא חברת מועצת תאגיד כאן ובעבר שימשה כמנכ"לית eco99fm‬ וסמנכ"לית בערוצי הטלוויזיה המסחריים. קלנר משמש כיום כמנהל הפיתוח העסקי של קבוצת פובליסיס ישראל. בעבר היה מנכ"ל משרד הפרסום ענבר מרחב וכן שימש כמנכ"ל משרד הפרסום ליאו ברנט. ירושלמי הוא ראש מטה גל"צ ודובר התחנה, לפני כן היה יועץ ליו"ר רשות השידור אמיר גילת ובעבר היה מנהל השיווק של קבוצת אריסון.
לצד, ואולי למרות שהיא נשענת על תקציב ממשלתי, הלשכה חתומה על מהלכי פרסום קריאייטבייים שאינם נופלים מהנעשה בשוק הפרטי. הסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה שהיא אינה מעסיקה אנשי קריאייטיב במשרה קבועה אלא נעזרת באנשי פרילאנס המשתנים ממשימה למשימה וכך נהנית מהיכולת לבחור עם מי לעבוד בשוק שרבים מהעצמאיים שפועלים בו הם בוגרי התעשייה בעלי ניסיון רב.
מנגד, לפמ ומשרדי הממשלה נתונים לביקורת מוצדקת על הדרך שבה הם משתמשים בתקציבי הפרסום מהם הם חורגים מדי שנה. על רקע זה בחודשים האחרונים ניסו רגב ושר האוצר כחלון לקדם חקיקה בהליך מהיר שתאפשר להם לבטל את תקרת ההוצאה לפרסום של משרדים ממשלתיים. על פי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, למרות ההחלטה על הגבלת תקציבי הפרסום של המשרדים הממשלתיים, תקציב הפרסום (מדיה) של לשכת הפרסום הממשלתית עמד בשנת 2013 על 175.5 מיליון שקלים, ב-2014 על 159 מיליון שקלים וב-2015 על 170 מיליון שקלים, דהיינו שמר על סדר גודל כמעט דומה ובאופן עקבי. 
כמו כן, השרים נדרשו להבהרה על ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בעניין הפרסומות של המשרד שבראשו הם עומדים לאחר שלאחרונה רבים מהם הופיעו וקריינו בעצמם את התשדירים. המשנה, דנה זילבר הבהירה ליועצים המשפטיים במשרדי הממשלה כי "העקרונות המנחים החלים על כל סוג של פרסום ממשלתי הם שניים: ראשית, המשאבים הציבוריים המוקצים לעבודת משרדי הממשלה צריכים להיות מנוצלים לקידום מטרות המשרד ולא לקידום מטרות אישיות או פוליטיות של נבחרי ועובדי הציבור המופקדים עליו; שנית, על הפרסום לבטא אך ורק את עמדת המשרד ועליו להיות קשור בקשר הדוק וברור לתחום פעילותו של המשרד, ומכאן - שהוא אינו יכול לכלול מסרים או היבטים פוליטיים". 
ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה: "בקרוב תצא הודעה רשמית בנושא", ובהמשך נמסר: "שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב קיבלה את המלצת ועדת האיתור לבחירת בועז סטמבלר למנהל לשכת הפרסום הממשלתית. השרה רגב תביא את ההצעה לאישור סופי של הממשלה ביום ראשון הקרוב".
בועז סטמבלר מסר לאייס בתגובה: "אינני מגיב על הנושא. מי שעמד בראש התהליך או דוברות השרה או משרד התרבות צריכים לענות על כך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה