תקשורת ומדיה

שינוי בשיטת מדידת הרייטינג: תכלול גם צפייה באינטרנט

לאחר שפאנל הנבדקים עלה ל-700 ונערך פיילוט למדידת צפייה בטכנולוגיות חדשות, תצא הוועדה למדרוג במכרז לבחירת חברה שתמדוד צפייה גם בטלוויזיה וגם באינטרנט
אלכסנדר כץ |  1
חברי הוועדה למדרוג החליטו הבוקר (יום ד') לצאת למכרז חדש לבחירת חברה שמבצעת מדידת צפייה. מאז החלה הוועדה לפעול בשנת 1998 מבצעת עבורה את המדידה חברה קנטאר מדיה, והנתונים מפורסמים מאז 1999.
המכרז החדש ידרוש מהחברות המציעות מדידה כוללת של צפייה במסכים נוספים, כלומר צפייה באינטרנט באמצעות סמארטופונים, טאבלטים ומחשבים באמצעות אפליקציות חדשות.
ההליך שייצא לדרך בעוד כחודשיים, צפוי לקחת כשנתיים עד לתחילת פעילותה של החברה המודדת החדשה.
בשנתיים האחרונות המדידה כוללת 700 בתי אב, לאחר שבמשך שנים היא כללה 580 בתי אב בלבד. היא גם ביצעה ניסוי בשנה האחרונה של מדידה בטכנולוגיות חדשות, עם השינויים בהרגלי הצפייה בישראל ובעולם, ונדידת הצופים לצפייה במסכים חדשים - כגון סמארטפונים, טאבלטים ועוד. 
הוועדה למדרוג כוללת את ערוצי הטלוויזיה הארציים - קשת 12, רשת 13, ערוץ עשר, כאן 11, ערוץ 20, ערוץ 9, חינוכית 23 והלא TV. הוועדה מודדת רייטינג גם של ערוצים נוספים שאינם חברים בה, אבל לא מפרסמת את נתוני הצפייה שלה. 
יו"ר ועדת המדרוג וסמנכ"ל השיווק בקשת צביקה ליבליך, מסר: "מדובר במהלך אסטרטגי חשוב ומבורך שנועד להרחיב את המדידה לפלטפורמות נוספות. מטרת המהלך לשקף את עוצמת התכנים בכל המסכים, בהתאם לעידן הנוכחי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ספרו לו על גוגל אנליטיקס (ל"ת)
    רון 11/2017/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור