תקשורת ומדיה

בלי מנכ"לית בחדשות - ועם פחד להתבטא בנושאים "גבריים"

למרות ניסיונות לשלב יותר נשים בתכניות, הייצוג הנשי בתקשורת עדיין נמוך והממצאים שהוצגו היום בכנס בקריה האקדמית אונו רק מחזקים זאת. אבל האם יש סיבה לאופטימיות?
אלכסנדר כץ | 
מימין: נורית דאבוש , ד"ר מיכל שפירא, דנה וייס, מרב בטיטו ואוה מדז'יבוז' (צילום הקריה האקדמית אונו)
כנס "האם הגענו לנקודת השוויון"? שהתקיים היום (יום ד') בקריה האקדמית אונו, ריכז כמה מהנשים המשפיעות ביותר בתקשורת הישראלית. הכנס עסק בסוגיות מרכזיות בתחומי ייצוג נשים בתקשורת, כשהשורה התחתונה ברורה – הייצוג נמוך מדי. את הכנס יזמה ראש החוג לפרסום ותקשורת שיווקית באונו ד"ר מיכל שפירא, והנחתה נורית דאבוש, מרצה במכללה ומי שהייתה בעבר יו"ר מועצת הרשות השנייה.
דנה ויס מחדשות 2 אמרה כי "אנחנו נמצאים במאבק מאוד גדול ואחת הטעויות היא לחשוב שהחוויה האישית שכל אחת מאתנו מייצגת את שאר הנשים בחברה הישראלית. אני אמנם לא פגשתי את תקרת הזכוכית, אבל אני חושבת על המאבק הגדול יותר שמתחולל בחברה הישראלית של נשים אחרות שלא נותנים להם להתקדם ולהביע את עצמן. יש לגלות רגישות לכלל הנשים".
יוכי פלר, יו"ר ועדת טלוויזיה ויו"ר ועדת ייצוג נשים בטלוויזיה במועצת הרשות השנייה, הציגה את המחקר של הרשות בנוגע לייצוג נשים על מסך הטלוויזיה. המחקר בחן בין השנים 2014-2016 כ- 1,500 אייטמים  ומצא שב-2016 עדיין רוב המופיעים באייטמים החדשותיים הם גברים, ורק בתפקידי מנחים יש רוב נשי.
יו"ר דירקטוריון חברת חדשות 2 עו"ד תמי רווה אמרה: "עשינו כברת דרך מאד גדולה, בחיים בכלל ובטלוויזיה בפרט. כשאווה ויוכי הציגו את המחקר, לקחנו אותו מאד ברצינות. קיימנו ישיבת דירקטוריון והחלטנו שהמנכ"ל (אבי וייס, א"כ) יפנה לעורכים בבקשה לשלב כמה שיותר נשים כמרואיינות. אבל עם זאת, הבנו גם כי נשים רבות מהססות מראש להיכנס לטלוויזיה אם הן לא בדיוק מדברות על תחום המומחיות שלהן, הן מפחדות להיראות לא מקצועיות לעומת גברים".
ד"ר אורנה לביא שטיינר, סגנית נשיא המרכז ללימודים אקדמיים ודירקטורית בחדשות עשר: "עצם העובדה שמדברים על נראות נשים, זה מראה שמשהו לא תקין. תמיד יש מקום לשיפור. למשל, אם בעבר היה נהוג שנשים עוסקות בנושאי צרכנות בלבד היום הן מנהלות את העולם הפיננסי ואף מתראיינות בנושא לא מעט".
העיתונאית מרב בטיטו מידיעות אחרונות הוסיפה: "המהפכה בתקשורת התחילה אבל היא מאד רחוקה להגיע לשיא. הבעיה היא שנשים לא ממהרות להתבטא בנושאים שנחשבים לגבריים, כמו בנושאי צבא, כי הן מפחדות לחטוף ריקושטים, אפילו בידיעות אחרונות לקח לי שנתיים עד שנתנו לי לכתוב על נושאים צבאיים ולא רק על ייצור מנשא צבאי חדש".
ויס סיפרה שכשהתחילה את תפקידה כפרשנית מדינית, אפילו העירה בנושא לראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הנסיעה לנאומו באו"ם ולפגישתו עם נשיא ארה"ב, שאין בצוות העוזרים שלו ייצוג נשי הולם וזאת כשהיא התייחסה לתמונה שצויצה על ידו מהנסיעה.
אוה מדז'יבוז', ראש הרשות למעמד האישה ועד לאחרונה יו"ר הרשות השנייה, אמרה: "אסור לשכוח שמעולם לא הייתה מנכ"לית של חברת חדשות, מנכ"לית של זכיינית או עורכת ראשית במהדורות הראשיות או בעיתונות עד לאחרונה עם החילופים בגלובס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה