תקשורת ומדיה

בצל האיום בהחזרת הרישיון: ערוץ 20 פורש מוועדת המדרוג

יממה לאחר הפצצה שהטיל מנכ"ל הערוץ כשאיים להחזיר את רישיון ההפעלה, טוענים כעת בערוץ כי מדידת הרייטינג אינה מהמנה. מנכ"ל הוועדה למדרוג שולל את הטענות
אלכסנדר כץ |  1
ראש הממשלה נתניהו בראיון לערוץ 20 (צילום מסך ערוץ 20)
ערוץ 20 הודיע לוועדת המדרוג על החלטתו לפרוש ממנה. במכתב שהעביר לוועדה למדרוג, הודיע מנכ"ל הערוץ שכי פרנץ על סיום ההתקשרות עם הוועדה. במכתבו הסביר כי מאחורי ההחלטה עומדות טענות חוזרות של הערוץ על עיוותים במדידת הרייטינג ותת ייצוג חמור של מיעוטים, לרבות דתיים.
במכתב שהעביר היום (יום ד') למנכ"ל הוועדה למדרוג שמואל שם טוב, כתב פרנץ: "ערוץ 20 הלין לא אחת בפניך ובפני גורמים רלוונטיים נוספים, על כי הוועדה הישראלית למדרוג בראשותך, אינה עומדת בדרישת הממונה על ההגבלים העסקיים, וחוטאת למטרתה, לקיים מדידה של צריכת אמצעי התקשורת בישראל, באופן יעיל, מדויק, אמין ואובייקטיבי".
במכתב פורטו רצף של טענות שכבר הועלו ב-3 השנים האחרונות בפני הוועדה, כגון העובדה שמדגם הפאנל מתאפיין בתת-ייצוג של מיעוטים, לרבות דתיים, "באופן הפוגע במדידת שיעורי הצפייה של הערוץ ובכך פוגע פגיעה בלתי מידתית בהיתכנותו הכלכלית. מציאות מתמשכת זו, שבה שיעורי הצפייה המתפרסמים - על פיהם נמכרים זמני הפרסום - אינם משקפים את המצב בפועל, פגעה בהפעלתו של הערוץ".
עוד צוין במכתב: "כערוץ ייעודי, ערוץ 20 סובל מהיותו מיעוט בוועדה, הנשלטת על ידי גופי השידור הגדולים, ואין באפשרותו להעלות כל הצעה, שכן היא מיד נפסלת על-ידי הרוב החזק. כראיה לכך, ניסיונותיו של הערוץ לשנות ולהשפיע על המכרז למפעיל החדש של הפאנל, ובעיקר לעניין שינוי שיטת הטכנולוגיה באמצעות המפעיל במכרז החדש, עלו בתוהו".
לסיכום נכתב: "קיים חוסר אמינות של הנתונים, חוסר שוויון בין משתתפי הוועדה וחוסר רצון או יכולת של מנהליה להביא לשינוי אמיתי ולהפעיל את הוועדה על-פי ייעודה. התנהלות זו פוגעת בהמשך קיומו של הערוץ, ומהווה חלק משמעותי בהחלטה על סגירתו. לפיכך אנו מפסיקים את חברותנו בוועדה".
הוועדה למדרוג כוללת את ערוצי הטלוויזיה הארציים והייעודיים - קשת 12, רשת 13, ערוץ עשר, כאן 11, ערוץ 20, ערוץ 9, חינוכית 23, ערוץ 24, והלא TV. הוועדה מודדת רייטינג גם של ערוצים נוספים שאינם חברים בה, אבל לא מפרסמת את נתוני הצפייה שלה. היום פורסם בגלובס כי גם כאן 11 וחינוכית 23 שוקלים לפרוש מהוועדה בשל ביקורת מצדם לגבי המכרז שנוגעות למכרז החדש.
אתמול הודיע ערוץ 20 על כוונתו להחזיר את רישיון ההפעלה שלו למועצת הכבלים והלוויין, ולהתחיל להתכונן לסגירה, וזאת לטענת אנשיו, התנכלות הרגולציה נגדו. בהמשך כינס המנכ"ל פרנץ את עובדיו והבטיח להם כי זכויותיהם לא ייפגעו. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתי זה קורה?
    עדי 12/2017/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאללה הביתה....
    סגור