תקשורת ומדיה

לידיעת קרא ורגב: כאן ישדר סרט ביקורתי של שלומי אלדר

לא בטוח שהפוליטיקאים יאהבו את הסרט 'ארץ זרה' שישודר בכאן 11 ועוסק בתהליך ההקצנה שעוברת החברה הישראלית. אלדר לאייס: "זוהי קינת אוהב על מולדתו"
אלכסנדר כץ |  8
שלומי אלדר (צילום יוסי צבקר)
תאגיד השידור הציבורי כאן ישדר את הסרט הדוקומנטרי 'ארץ זרה' של שלומי אלדר - כך נודע לאייס. גורמים מעריכים כי הסרט צפוי להשתבץ לשידור בערוץ כאן 11 בחודש מאי הקרוב.
'ארץ זרה' עוקב אחר תהליך ההקצנה שעוברת החברה הישראלית בשנים האחרונות. הוא מסופר מנקודת מבטם של שחקן התיאטרון רסאן עבאס, שהיה בעבר כוכב סדרת הטלוויזיה המיתולוגית 'המסעדה הגדולה', ושל ואלדר עצמו, בעבר עיתונאי ערוץ 10 שסיקר במשך יותר מ-2 עשורים את הנעשה ברצועת עזה. שניהם, עבאס ואלדר, מחפשים דרך, מקום ותחושת שייכות במציאות שהטון והשיח בה מוכתבים על ידי קיצוניים, כך על פי הסרט.
בסרט משולבים קטעים מנאומים של פוליטיקאים בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התרבות מירי רגב ושר החינוך נפתלי בנט, שייתכן שמאד לא יאהבו את הסרט הביקורתי הזה, יחד עם הקולגה שר התקשורת איוב קרא. רגב, שהתבטאה לא אחת נגד מימון סרטים שיוצאים לדבריה נגד המדינה, לא תשמח גם לדעת ש'ארץ זרה' נתמך כספית על ידי קרן רבינוביץ', קרן שמשרד התרבות הוא אחד ממממניה, לצד עיריית תל אביב ומפעל הפיס.
הסרט זכה בפסטיבל חיפה, והבכורה העולמית שלו תתקיים בחודש מארס השנה בפסטיבל הסרטים הבינ"ל במיאמי. את הסרט הפיקו אהוד בלייברג ויואב זאבי, וערך חליל אפרת. בלייברג וזאבי גם הפיקו את סרטו הקודם של אלדר 'חיים יקרים', שנרכש לשידור על די רשת HBO האמריקאית וגם על ידי גופי שידור נוספים ברחבי העולם.
אלדר החל את הקריירה שלו בקול ישראל, ובמשך כ-20 שנה משמש סיקר את רצועת עזה, בתחילה בערוץ 1 ובהמשך בחדשות 10. לפני כ-5 שנים עזב את חברת החדשות לטובת מלגת מחקר ממכון 'ווילסון' בוושינגטון, כשבמקביל הוא גם משמש פרשן אתר אל מוניטור לענייני פלסטינים.
מתאגיד השידור נמסר: "זו הפקה שכאן תמך בה ודבר התמיכה כבר פורסם כשהוא הוקרן בפסטיבל חיפה. הוא אכן ישודר בכאן 11 אבל תאריך השיבוץ עוד אינו ידוע".
שלומי אלדר אישר את הפרטים לאייס: "אני שמח וגאה שהסרט יוקרן בתאגיד השידור הציבורי. הסרט נעשה בדם לבי, זוהי קינת אוהב על מולדתו".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הסרט ארץ זרה
    רחלי זיגלר 03/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מקום לביקורת ולאי סתימת פיות
    סגור
  • 4.
    אלדר חי באמריקה כמה שנים ומדבר על ארץ זרה
    מתאים לו לגור בעזה 02/2018/04
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הקנאה שלו ביחזקאלי .... חחחח.....ארץ זרה...
    סגור
  • 3.
    מתכחשים למציאות
    אהרון 01/2018/31
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שנים של ירידה מהארץ של הציבור האשכנזי השמאלני ומאידך ריבוי ילודה בציבור המזרחי מסורתי,דתי.קיבלנו מדינה אחרת ,תפסיקו לילל כי זה לא יעזור
    סגור
  • גזען שכמוך לך תגור ליד אלדר באמריקה
    גזען שכמוך 02/2018/04
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מי אמר שיש ירידה...היורדים חוזרים על ארבע. כן היינו שמחים ששמאלנים גזענים ומריחים רע כמוך למשל שייהגרו לאמריקה ולא יחזרו למדינה .
    סגור
  • חזק ו נ כ ו ן (ל"ת)
    חזק ו נ כ ו ן 02/2018/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ג ד ו ל....
    גזען שכמוך 02/2018/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ג ד ו ל.....
    סגור
  • 2.
    ארץ זרה
    איציק א. 01/2018/30
    הגב לתגובה זו
    4 3
    ראיתי את ההקרנה שהייתה בפסטיבל החיפאי לסרטים. מחיאות הכפים בסיום הסרט הו עדות להזדהות הצופים לתוכנו הקורע לב של צופה מאוכזב משלטון מדרדר ומפצל חברה . סרט ראוי לכל הערכה , ומומלץ לכל אזרח שעיניו עדין בראשו , ומחשבתו עדין לא נשטפה . אל תפספסו סרט זה לכשיוקרן.
    סגור
  • 1.
    למה לחכות עד מאי? (ל"ת)
    א' 01/2018/30
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור