תקשורת ומדיה

ה-TGI של עמוס שוקן: עיתוני הארץ-TheMarker התחזקו

סטטוס-קוו בצמרת בין ישראל היום לידיעות אחרונות במהלך השבוע ובסופ"ש. מעריב וגלובס מתאוששים מהקריסה, כלכליסט מתחזק
אלכסנדר כץ |  4
סקר TGI לעיתונות (צילום פנימי)
את סקר TGI הנוכחי אפשר למתג בסימן הארץ: קבוצת העיתונים של הקבוצה רשמה התחזקות משמעותית בחשיפה, דווקא על רקע הסטטוס-קוו וההיחלשות הקלה של 2 העיתונים הגדולים ישראל היום וידיעות אחרונות. ועדיין יש לציין כי בסך הכל חלה ירידה בקריאת עיתונים – גם היומיים וגם בסוף השבוע.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.3 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-40 מאז השקתו.
עיתון הארץ היומי זינק בחשיפה מ-3.9% בחצי הראשון של 2017 ל-4.9% ב-6 החודשים האחרונים של השנה. גם בסוף השבוע זינק העיתון – מ-5% ל-5.9%. גם TheMarker זינק – מ-4.7% ל-6.4% - עלייה של 36%.
2 הצ'ילבות הגדולות של התקשורת הישראלית – ישראל היום וידיעות אחרונות, ממשיכות לאבד קוראים - על פי TGI. ישראל היום רשם חשיפה של 34.4% בחודשים יולי-דצמבר מול 36.7% לפני חצי שנה, 38.6% לפני שנה ו-39.7% לפני שנה וחצי. בגזרת סוף השבוע ירד עיתון 34.6% ל-32.6%, ואיבד את הבכורה לידיעות אחרונות, לאחר שבחצי הראשון של 2017 כבש לראשונה את גזרת סוף השבוע. ועדיין יש לזכור שמדובר בטווח הסטייה הסטטיסטיקה.  


עיתון סוף השבוע של ידיעות אחרונות ירד מ-34.1% ל-33.4%, אבל עקף את ישראל היום. בגזרה היומית ירידות ירד מ-32.5% בחצי הראשון של 2017 ל-30.6% ב-5 החודשים האחרונים.
אחרי הקריסה לפני חצי שנה של מעריב, חלה הפעם התאוששות - ברקע ההתחדשות ובניית השדרה המסחרית והניהולית החדשה של העיתון. מעריב השבוע בתשלום, שלפני שנה החשיפה אליו עמדה על 4.7% וירדה ל-2.9% לפני חצי שנה, התחזק ל-3.8% בסקר הנוכחי. החינמון שנחלש מ-6% לפני שנה ל-5.3% בסקר שבדק את התקופה שבין ינואר ליוני 2017, התחזק הפעם קלות ל-5.6%. בסוף השבוע החשיפה לעיתון עומדת על 5.7% מול 5.4% לפני חצי שנה.
לצד ההתחזקות המשמעותית של TheMarker, גם אצל 2 המתחרים נרשמה עלייה: העיתון היומי של גלובס התחזק מ-4.3% ל-4.85 - בעידן הבעלים החדשים, ובסוף השבוע עלייה מ-2.9% ל-3.1%. כלכליסט זינק מ-10.2% ל-11.3%.
ועוד בעיתוני סוף השבוע: מקור ראשון שמר על ה-3.8% שהיו לו לפני חצי שנה, ואילו בשבע עם 6.2% נאים, ירידה קלה של עשירית האחוז ביחס לסקר לפני חצי שנה. 
יו"ר עיתון בשבע, דודו סעדה, מסר: "היום כבר ברור לנו כי בשבע הוא הוא הבית של הציבור הדתי לאומי. זה ניכר גם מחוץ לדפי העיתון: בכנס ירושלים ובכנסים מקצועיים נוספים, באירועי תרבות יהודית, במופעי זמר שאנו מקיימים וגם בהכתבת שיח ציבורי", אומר יו"ר העיתון דודו סעדה. "ההצלחה הגדולה שלנו, ברוך השם, נובעת גם מהקשר האישי מול קוראי העיתון וגם כעיתון חינמי מול המפרסמים. הם מצידם מחזירים לנו בקשר אישי חם ואוהב ועל כך תודה והערכה להם. אנו חיים את הציבור הדתי לאומי לגווניו ולתתי גווניו, ופוגשים אותו באירועי הקיץ, בכנסים למנהלי הציונות הדתית, בכנס ירושלים החמישה עשר שיתקיים בחודש הבא, וגם בפעילויות חסד ופעילויות חברתיות ותרבותיות. אנחנו חיים את הציבור הדתי לאומי והוא חי אותנו". 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    האם נתוני העיתונים מתייחסים גם למהדורה הדיגיטלית או למודפסת בלבד? (ל"ת)
    שאלה 02/2018/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מעריב
    ינון 02/2018/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "מעריב השבוע" - למנהלים של העיתון יוצא בכלל לקרוא את העיתון הזה? עיתון דק, ללא ידיעות מעניינות וללא תוכן. "מעריב הבוקר" בדיחה עצובה, עדיף שלא תוציאו את עיתון הזה בכלל מאשר תדחפו אותו לידיים של האנשים. יש אותו בשפע בבתי קפה, ואף אחד לא נוגע בעיתון הזה. עצה שלי למנהלי העיתון, תמכרו את "מעריב השבוע"- בתשלום סמלי בתחנות דלק, בחנויות ורק ככה אחוז החשיפה שלכם יעלה (כמו שידיעות עושים). מעריב "הבוקר"- בטלו אותו כליל זה עובד לכם טוב עם "מעריב סופשבוע" אין סיבה שזה לא יעבוד לכם טוב גם במשך השבוע. זה עובד לכם טוב
    סגור
  • 2.
    ללא "דה מרקר" הארץ לא היה לו קיום כלכלי (ל"ת)
    ישראל היום 01/2018/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    הממוצע השנתי של מעריב 3.3 אחוזים
    ארץ נפלאה 01/2018/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקוראים לא מתלהבים מבן כספית. לתשומת לב המנהלים החדשים
    סגור