תקשורת ומדיה

שיחת האוף רקורד של אדלשטיין עם עיתונאים - הודלפה ופורסמה

הביקורת של יו"ר הכנסת על רה"מ ועל הליכוד, נאמרה בשיחה עם עיתונאים דתיים במפגש שנערך לפני שבועיים בראשל"צ. עכשיו כל הצדדים זועמים על ההדלפה
אלכסנדר כץ |  6
יולי אדלשטיין (צילום ארז חרודי – עושים צילום)
שיחה "אוף רקורד" של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עם עיתונאים, הודלפה החוצה וקטעים ממנה הושמעו היום (יום א') בכאן רשת ב'. הדבר מעורר מאז הבוקר זעם רב בקרב קבוצת העיתונאים וגם בלשכת יו"ר הכנסת.
לפני שבועיים זימן אדלשטיין קבוצה גדולה של עיתונאים – עורכים וכתבים מהמגזר הדתי-לאומי, לשיחת רקע אוף רקורד במסעדת פינת השלושה ראשון לציון. בשיחה לקחו חלק עיתונאים חובשי כיפות מכלי תקשורת מרכזיים, כמו גם מגופי מגזריים ובעלוני בתי כנסת מובילים.
בהזמנה בוואטסאפ לאנשי התקשורת, ציין יועץ התקשורת של אדלשטיין, לירון יחזקאל כי "המפגש הינו אוף רקורד ומה שיאמר לא לציטוט". כשהתחיל המפגש הבהיר יחזקאל שוב כי המפגש הוא לא לייחוס ולא לציטוט.
במהלך המפגש השמיע אדלשטיין ביקורת יוצאת דופן על ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגם על חברי סיעת הליכוד, שעשויה להגיע לאופוזיציה אם לא תשנה התנהלותה. הבוקר פרסם מיכאל שמש בכאן רשת ב' הקלטות מאותה שיחה. "במקום לקום כמו שהיה לפני שבועיים בהרמת הכוסית ולדבר כמו ראש ממשלה, הוא החליט לדבר על המשטרה ועל משה נוסבאום. זה חבל", האשים יו"ר הכנסת. "זו התנהלות שאני מודה שהיא קצת בעייתית... כשנתניהו מדבר כראש ממשלה אף אחד לא מפריע לו, יש כבוד. ברגע שזה הופך ל'אתם חמוצים' – אז מתחיל כל הבלגאן. חבל שזה ככה".
אדלשטיין הוסיף עוד כי "היה שמח לראות חצי מחברי הסיעה בבית", ואמר: "אני חושב שהליכוד בבעיה חמורה. יש סיעה שאני מאוד הייתי שמח שמחציתה תלך לבית, ויש מועמדים חדשים שלא היית שמח לראות בכנסת. אם נמשיך בדרך הזו נהיה באופוזיציה, אם לא יבחרו רשימה אחרת נהיה באופוזיציה".
אדלשטיין גם הודה באותה מפגש עם עיתונאים כי "לא הרים כוסית" ביום שבו נבחר טראמפ לנשיאות: "הסיבה היא שעכשיו באמת הכל תלוי בנו. אסור לראות בהצהרה שלו על ירושלים שאנחנו יכולים להשתולל עכשיו ולעשות מה שבא לנו".
מאז הבוקר זועמים אנשי התקשורת שלקחו חלק במפגש, ועמדו בהסכם לא להוציא את הדברים החוצה. לאייס אמר אחד העיתונאים: "זו בושה לא לעמוד בהסכם כזה. אנחנו מנסים להבין מי מסביב לשולחן באותה מסעדה הוציא את הדברים החוצה". חושף ההקלטה, מיכאל שמש, לא לקחת חלק באותה ארוחה ומפגש.
בטוויטר הרוחות סוערות. אריאל כהנא, הכתב המדיני של מקור ראשון, צייץ: "אני אומר לחבריי העיתונאים הדתיים ובכלל. מי שמוציא לתקשורת הקלטות משיחות סגורות כורת את הענף שעליו יושב השיח החופשי בישראל. מי שהקליט והדליף את דבריו של יולי אדלשטיין בגד גם בו וגם בחבריו לשולחן". עורך ערוץ 7 עוזי ברוך כתב: "'הוֹלֵךְ רָכִיל - מְגַלֶּה סּוֹד'. שואלים אותי תמיד למה אני לא מגיע למפגשים בין בכירים לעיתונאים.  זו אחת הסיבות. אני מוצא את עצמי מתבייש לגלות שיחד איתי מסביב לשולחן ישב מישהו מספיק אידיוט ורשע בשביל לפרסם דברים שנאמרו לו בשיחה סגורה. זה לא עיתונאי, לא מוסרי ובעיקר לא יהודי".
בהודעה שפרסמה לשכתו של יו"ר הכנסת אדלשטיין נכתב כי "מבלי להתייחס לבישול האייטם ולפרשנויות שחלקן מטעות, נחצה כאן קו אדום שלצערנו ייפגע בעיקר בעיתונאים ובעיתונות". את תגובתו של יועצו של אדלשטיין לא ניתן היה להשיג. 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    יוליוס מניפולנט קטן שגמר את הסוס (ל"ת)
    אדם פדר 04/2018/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    שאלה לאדלשטיין וליועצו
    תם 01/2018/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה המטרה בפגישה עם אנשי תקשורת כשמורים להם "המפגש הינו אוף רקורד ומה שיאמר לא לציטוט"?
    סגור
  • 3.
    מתי ילמדו הטיפשים
    חנהלה משמלת השבת 01/2018/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חכ״ים ושרים שאין כזה דבר אוף רקורד?
    סגור
  • 2.
    מפגש לחובי כיפות?
    גיא 01/2018/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק אותי מענין להבין מה זה המפגש הזה "לחובשי כיפות"? אולי נקיים מפגשים לעיתונאים קירחים, או לעיתונאיות צבועות שיער, ואולי יהיה מפגש לעיתונאים אוהדי מכבי תל אביב בלבד? אייס - נשמח להבהרה
    סגור
  • למפגש הוזמנו עיתונאים מהמגזר הדתי
    מערכת אייס 01/2018/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בעיתונאים מכלי תקשורת כלליים ובעיתונאים מכלי תקשורת מגזריים
    סגור
  • 1.
    עיתונאים קטנים, מתי תלמדו
    חיימון 01/2018/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כזה אוף רקורד. הכל לציטוט ולייחוס. אחרת אתם סתם יח"צנים
    סגור