תקשורת ומדיה

נוסטלגיה וחסד נעורים: התעשיינים בעד החינוכית

שרגא ברוש פנה לשר האוצר בבקשה לבטל את סגירת החינוכית, שאמורה להיסגר בקיץ, לטובת ערוץ ילדים בכאן, ומזכיר את הסדרה על התעשייה הישראלית ששודרה בחינוכית
אלכסנדר כץ | 
קישקשתא בחינוכית (צילום באדיבות חינוכית 23)
נשיא התאחדות התעשיינים בישראל, שרגא ברוש, מתנגד לסגירת הטלוויזיה החינוכית, מהלך שמתוכנן לקיץ הקרוב, כחלק ממתווה תאגיד השידור הציבורי, במסגרתו החינוכית תהפוך לערוץ ילדים בתאגיד כאן. במכתב שהפנה לשר האוצר משה כחלון והגיע לידי אייס, כתב ברוש: "אנו סבורים כי תהיה זו טעות לסיים את שידורי מוסד ותיק זה שכן מדובר בגוף תקשורת ציבורי יעיל וחסכוני. הטלוויזיה החינוכית זכתה בשנים האחרונות בשלל פרסי אקדמיה וכן זכתה גם בפרסי התייעלות של נציבות שירות המדינה על הצמצום בכוח האדם ועל התפוקה העשירה ביחס לכמות העובדים".
ומה הקשר להתאחדות התעשיינים? "כך לדוגמא הייתה הטלוויזיה החינוכית בית לסדרה 'סיפורה של התעשייה הישראלי' אשר סקרה באופן מקיף את תולדות התעשייה הישראלית, כאשר כל פרק מתמקד בענף תעשייה ישראלי מצליח אחר ומספר את סיפורו מראשיתו ועד ימינו", כתב ברוש.
בשבועיים האחרונים מתנהל קמפיין למניעת סגירת הטלוויזיה החינוכית, לצד הצעת החוק של ח"כ אורן חזן נגד הסגירה המתוכננת באוגוסט הקרוב. בין היתר התגייס ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שכתב בפייסבוק: "אני מקווה שבסופו של דבר יחליטו השרים, נפתלי בנט ומשה כחלון לתת לחינוכית עוד הרבה שנות שידור איכותי".
יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, פנה לאחרונה לשר כחלון וכתב לו: "לטלוויזיה החינוכית, שהינה חלק בלתי נפרד ממערכת החינוך, תפקיד משמעותי בעיצוב זהותם של ילדי ישראל לדורותיהם, ומשכך בעיצוב פניה של החברה הישראלית. בעידן של ריבוי ערוצים מסחריים, תפקידה החינוכי של הטלוויזיה החינוכית מקבל משנה חשיבות. שידורי החינוכית מביאים למסך ייצוג של כל האזרחים וכל המגזרים בישראל, כולל דגש על אוכלוסיות אשר אינן זוכות לייצוג ראוי ומספק בשידור המסחרי". מחר במהלך הכנס הארצי של השלטון המקומי, תתקיים הפגנת מחאה נגד הסגירה - בהשתתפות בובות פרפר נחמד.
עוד ברשימת המוחים: ראש עיריית דימונה בני ביטון, השחקן מוני מושונוב, יו"ר איגוד מנהלי מחלקות חינוך אבי קמינסקי ואחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה