תקשורת ומדיה

עורך וואלה לשעבר ינון מגל: היה לחץ לסיקור אוהד לנתניהו

מי ששימש כעורך וואלה במשך כשנתיים, תיאר בגל"צ את הלחצים הפוליטיים שמופעלים על מו"לים, והצהיר כי יגיע לתת עדות במשטרה, אם יוזמן לכך
אלכסנדר כץ | 
ינון מגל (צילום דרור עינב)
ינון מגל הודה הבוקר (יום ה') בתכנית של ירון דקל ועמית סגל בגל"צ, כי במשך עבודתו כעורך וואלה, הוא היה נתון ללחצים מצד לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכי התבקש לסקר באופן אוהד את נתניהו ואת רעייתו שרה. "הופעלו עליי לחצים כבדים מלמעלה לסיקור בעד נתניהו", ענה לשאלה האם "השראתו של אלוביץ' הייתה נוכחת בחדרי המערכת".
 
מגל, שערך את וואלה במשך כמעט שנתיים עד הפנה לחיים הפוליטיים, התבקש להבהיר את דבריו לגבי הלחצים לטובת נתניהו. על כך ענה כי "היו תקופות אחרות שהיו גם לחצים". וואלה נמצא במוקד תיק 4000 במסגרתו בודקים האם בעלי בזק שאול אלוביץ', המחזיקה בוואלה, סיקור אוהד לנתניהו חברו, בתמורה להקלות כאלה ואחרות.
בנוסף אמר מגל כי לא זומן למתן עדות במשטרה, אבל יעשה זאת אם ייקרא לכך. תשובה זאת מגיעה לאחר שיו"ר הקואליציה דודי אמסלם הטיח ביו"ר יש עתיד יאיר לפיד את המילים "מלשן" ו"שטינקר", לאחר שהתברר השבוע כי לפיד נתן עדות במשטרה בתיק 1000 – בה מעורבים נתניהו ואיש העסקים ארנון מילצ'ן.
לדברי מגל, "תמיד היו לי הרבה ביקורות על מוציאים לאור כשעבדתי בהרבה מערכות תקשורת. ולפעמים עושים דברים. היו אנשים בידיעות שהרגישו כאילו אונסים אותם. אם יזמנו אותי למשטרה אני בהחלט אגיד מה היה שם". הוא גם הוסיף כי "היו תקופות אחרות, שהיו גם לחצים, אני חייב להגיד לך שאם אצטרך לתת דיו וחשבון מול האנשים מתחתיי על לחצים פוליטיים אני חושב שאני אצא זכאי ואצא הרבה יותר טוב מעמיתים שלי שבדרך כלל יש להם נוהג לחנך אותי על איך עובדת תקשורת".
מגל, שכיהן בכנסת הנוכחית במשך פחות משנה, עד שהתפטר בגלל טענות להתנהלות אישית בעייתית, ביקש להרגיע את הרוחות במחנה הפוליטי שלו, בעקבות הראיון לגל"צ, וצייץ: "למען הסדר הטוב, לחצים היו לא רק ביחס לנתניהו אלא ביחס לגורמים פוליטיים רבים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה