תקשורת ומדיה

העובדים שובתים בעיתון החרדי יום ליום; המו"לית סוגרת מודעות

עובדי מנהלה, בהם סוכני פרסום, טוענים לפגיעה בזכויותיהם ולחובות מצד הבעלים של העיתון שהיה מזוהה בעבר עם ש"ס. המו"לית נעמה עידן טוענת למאבקים פוליטיים נגדה - ואיומים על משרדי פרסום
אלכסנדר כץ |  7
יום ליום (צילום מסך)
זה היום השלישי שעובדים בשבועון החרדי יום ליום שובתים, אולם העיתון יופץ מחר (יום ה') כרגיל. עובדי העיתון השובתים - אנשי מנהלה אבל לא עיתונאים - קיימו כבר ביום שני השבתת מחאה על רקע הפגיעה לכאורה בזכויותיהם. העובדים קיוו כי השביתה תפעיל לחץ על בעלי העיתון נעמה עידן, שתחשוש כי הדבר יוביל למניעת הפצת השבועון, אולם כאמור הדבר לא קורה, וגם עידן עצמה עוסקת ביומיים האחרונים בעבודה על העיתון - עריכה והגהה של מודעות - כדי שירד לדפוס בזמן, ויופץ לקראת סוף השבוע.
עובדי המטה והמנהלה המאוגדים בהסתדרות (9 במספר – כולל ההנהלה עצמה כגון סמנכ"ל משאבי אנוש וכספים) טוענים כי לא שולמו להם תשלום פנסיה כחוק, הם סובלים מהתנכלות ופיטורים של חברי ועד, אי מתן טופס 161 כמתחייב בדין, הגברת עומסי העבודה ללא תגמול נוסף, ועוד.
עיתון יום ליום הוקם בשנת 1993 על ידי מנהגיה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף המנוח. המטרה הייתה ברורה: לשקף את עמדה של ש"ס ולשמש כשופרה של התנועה. לפני כשנה רכשה אשת הפרסום והשיווק החרדית נעמה עידן את העיתון, ולאט לאט הותר הקשר הסימביוטי בין הצדדים, כאשר יו"ר ש"ס אריה דרעי זכה לעיתים לאזכורים לא מחמיאים מעל דפי השבועון. במקביל ש"ס הקימה עיתון משלה - הדרך.
המשבר פרץ לאחר החלפת ההנהלה בעיתון לפני מספר חודשים, שהיסטורית נשלט על ידי תנועת ש"ס. מספר עובדים פוטרו, בהם העורך יצחק קקון שהגיש תביעה נגד עידן. תביעה נוספת הוגשה על ידי 2 עיתונאים, שלום פרוינד וסמדר בן טוב, ששימשו חברי ועד בעיתון ופוטרו, כחלק מהתאגדות הוועד בחודשים האחרונים. בחודש וחצי האחרונים החלו שוב מהלכים בתוך העיתון מצד ועד העובדים שמגובה על ידי ההסתדרות. גורמים טוענים כי עידן התחייבה להעביר את הכספים אותם היא חייבת כבר לפני כחודש וחצי, אולם ביקשה לפרוס אותם. בסביבתה של עידן אומרים כי היא פנתה להסתדרות כבר לפני כחצי שנה בבקשה שיקדמו הסכם.
בהסתדרות מבהירים כי הם "דורשים שזכויות העובדים ישולמו להם במלואם וההנהלה תחדל מידית מהפגיעה הקשה בתנאי העסקתם. לא נהסס להחריף את הצעדים הארגוניים על מנת להבטיח את זכויות העובדים". ואולם השביתה הנוכחית כוללת רק את עובדי המטה והמנהלה – בין היתר סוכני מכירות ופרסום אבל לא את העיתונאים – כתבים, עורכים וגרפיקאים. לפני מספר שבועות הוכרז סכסוך עבודה בעיתון, מה שמאפשר כעת לעובדים לשבש את העבודה ואף לשבות.
למרות שביתת העובדים, כאמור אנשי פרסום, רק משרד פרסום אחד נמנע מלהעביר מודעות לגיליון הנוכחי, והשבוע העיתון יכלול 128 עמודים: 32 עמודי חדשות (גידול מ-16 בשבוע שעבר), 32 עמודים במגזין הרגיל, 32 עמודים למגזין הנשים החדש 'מרגלית' שהושק בשבוע שעבר, ו-32 עמודים למגזין התורני 'עונג שבת'.
עידן אמרה לאייס כי "אם יבדקו את מערכת הקשרים של הפוליטיקה בתוך העיתונות החרדית, כביכול יש סיכוי שיגיעו לתיק 40,000".
-כלומר?
"המלחמה שמנהלים גורמים פוליטיים בוודאות מאד מלוכלכת. זה מתבטא באיומים על עובדים, איומים על גורמים שעבדו אתנו כמו צלמים, איומים על מותגים שלא יפרסמו, ואני חוששת שיש איומים גם על משרדים פרסום".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    יום ליום מושחתים
    דניאך 02/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מזמן כבר לא עיתון דתי אלא עיתון שמלבה סכסוכים ומריבות . טוב עשה אריה דרעי שהקים עיתון ראוי הגון וברמה גבוהה
    סגור
  • 4.
    יום ליום מושחתים
    דניאך 02/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מזמן כבר לא עיתון דתי אלא עיתון שמלבה סכסוכים ומריבות . טוב עשה אריה דרעי שהקים עיתון ראוי הגון וברמה גבוהה
    סגור
  • 3.
    השחיתות של שס
    יוסי 02/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגעיל כבר לראות את האובססיה של ביבי ודרעי לתקשורת תושיבו אותם בכלא לתמיד
    סגור
  • קשקשן
    אורי 02/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור ששונא חרדים כמוך יפזר רפש לכל כיוון
    סגור
  • קשקשן
    אורי 02/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור ששונא חרדים כמוך יפזר רפש לכל כיוון
    סגור
  • 2.
    העיתון יום ליום
    מירב גוטמן 02/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני רוצה להביע תמיכה מלאה בגב' נעמה עידן. מסתבר שיש כוחות אפלים מצד הפורשים מן העיתון שהקימו תחרות זולה ואשר פועלים נגד הבעלות החדשה האמיתית הישרה האמיצה והנשית. אסור לתת לקומבינות ושחיתות לחסל עיתון אמת איכותי.
    סגור
  • 1.
    את מי זה מעניין
    יעל 02/2018/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיסגרו
    סגור