תקשורת ומדיה

מכרז משחקי המונדיאל: גם ערוצים בתשלום יוכלו להתמודד

בתום המכרז הקודם רכשה קשת 2 משחקים מתוך 17. כעת תאגיד כאן הפחית את ההיצע ל-9 משחקים ומאפשר התמודדות גם לגופי שידור בתשלום - שמאד מתעניינים במוצר
אלכסנדר כץ | 
הולנד ניצחה את מקסיקו, אמש (צילום מסך: באדיבות ערוץ 1) (צילום צילום מסך: באדיבות ערוץ 1)
אחרי שרק 2 משחקים נרכשו על ידי קשת 12, ואילו רשת 13 וערוץ עשר לא הגישו הצעות, בתאגיד השידור הציבורי כאן החליטו לצאת במכרז נוסף למכירת זכויות לשידור משחקים מהמונדיאל שיתקיים ברוסיה בקיץ הקרוב.
לאייס נודע כי מספר המשחקים שיוצעו למכירה יקטן מ-17 ל-9 (לאחר מכירת 2 המשחקים) כאשר במכרז החדש יהיה שינוי משמעותי: גם ערוצים בתשלום יוכלו להתמודד על המשחקים ולקבל בבלעדיות גם את התקצירים שלהם, מה שפותח את הדלת בפני צ'רלטון, ערוץ הספורט, ONE, וגם הפלטפורמות החדשות סלקום TV ופרנטר TV. לאייס נודע כי כבר ישנה התעניינות בקרב חלק מאותם גופים, באותם משחקים - ש-8 מהם משחקים שמשודרים במקביל למשחקים אחרים, ולכן עצם ההחלטה בתאגיד למכור אותם "קלה יותר לעיכול". בכל מקרה, כל 64 משחקי המונדיאל ישודרו בדיגיטל של כאן.
התאגיד פרסם לפני מספר שבועות מכרז למכירת כרבע מהמשחקים במונדיאל. בכאן הציעו 10 משחקים משלב הבתים, 4 משחקים משמינית הגמר, 2 משחקים מרבע גמר ומשחק אחד על המקום השלישי. התאגיד היה מעוניין לשמור לעצמו 47 משחקים מבין 64 שישוחקו בטורניר - כולל 2 משחקי חצי הגמר ומשחק הגמר - שלבים שאמורים להניב נתוני צפייה גבוהים מאד. אתמול פורסם באייס כי רק קשת התמודדה במכרז, ורכשה 2 משחקים – אחד בשלב הבתים והשני בשלב שמינית הגמר.
המטרה הייתה ליצור הכנסה של מינימום 8.5 מיליון שקלים ממכירת 17 המשחקים – כאשר הרף התחתון עמד על מינימום 450 אלף שקלים למשחק בשלב הבתים, ועד 650 אלף למשחק ברבע גמר. עלות זכויות השידור של הטורניר עצמו עמדה על 6.3 מיליון יורו – מתוכם רשות השידור שילמה בתקופתו 2.6 מיליון, ואילו התאגיד השלים את השאר – 3.7 מיליון אירו (כ-15 מיליון שקלים).
מועצת התאגיד החליטה במקור להגביל את המכירה רק לערוצים פתוחים, כדי להנגיש אותם לכלל הציבור. החלטה כזו גם עשויה להקטין את ההכנסות האופציונליות של התאגיד בכך שמראש נפסלו מספר גופים חזקים בתחום שידורי הספורט. כעת החליטה הנהלת התאגיד להקטין את היצע המשחקים שיוצעו במכרז, אבל לאפשר גם לגופי השידור המחזיקים או יכולים להפעיל ערוצים סגורים – לקחת חלק במכרז זה. המכרז מאפשר לרכוש את כלל 9 המשחקים במינימום של 3.2 מיליון שקלים. ניתן גם להציע הצעות למשחקים בודדים. 
מצד אחד ההכנסות ממכירת המשחקים תקטן מהצפוי והמקווה. מצד שני, בתאגיד ישדרו 55 משחקים במקום 47 – כך שיוכלו למכור יותר חסויות ותשדירי חסות, ולממן חלק מהפער הזה שנוצר ביחס להכנסות שבתאגיד קיוו בתחילה לקבל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה