תקשורת ומדיה

המורה ריקלין: ערוץ 20 משיק קורס להכשרת כתבים

הקורס צפוי להיפתח בעוד כחודש וינוהל ע"י בועז גולן, יורם כהן נתנאל בן שושן. המגישים ועיתונאי הערוץ יהיו המרצים. יתכן שחלק מהמסיימים ישולבו במערכת שצפויה לגדול
אלכסנדר כץ |  6
חדשות ערוץ 20 (צילום יח"צ)
כחודש לאחר השקת מהדורת החדשות, בערוץ 20 מגבירים את הקצב ועומדים להשיק קורס כתבים - כך נודע לאייס. הקורס צפוי להתחיל בחודש הבא ויכלול 12 מפגשים בהם ייקחו חלק עיתונאים, מגישים ובעלי תפקידים ניהוליים בערוץ שיעבירו הרצאות אורח במגוון נושאים. לצד תכנית הלימודים, יזכו התלמידים להתנסות בפועל בעבודה בדסק החדשות של ערוץ 20.
את הקורס יובילו עורך החדשות הראשי של ערוץ 20 בועז גולן, העורך יורם כהן - לשעבר מנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1, ומנהל התכניות של ערוץ 20 נתנאל בן שושן. את התכנים יעבירו בין היתר דנה סומברג, אמיר איבגי, אראל סג"ל, שמעון ריקלין, אלירן טל, נועם אמיר, לירן לוי, המפיק הראשי של הערוץ איתי שניר, סמנכ"ל המסחר והדיגיטל יוני שגיא ועוד.
הקורס יעניק כאמור כלים תיאורטיים ומעשיים לכתב המתחיל במערכת חדשות. הלימודים יתמקדו תחילה במהות העבודה העיתונאית תוך הכרת הרקע, מושגי היסוד, שוק התקשורת הישראלי ועוד.  המשך תכנית הלימודים תכלול שיעורים בנושא עריכת כתבות, אתיקה, הגשה מול מצלמה, לשון עברית, צילום כתבות, הפקת טלוויזיה, תחקיר עיתונאי וטלוויזיוני ועוד. במהלך הלימודים ייצאו התלמידים לימי השתלמות בשטח לצד כתבי הערוץ וכן באולפן ערוץ 20. בסוף הקורס יצטרך כל תלמיד להגיש עבודת גמר. 
לא מן הנמנע שחלק מהמשתתפים בקורס ישתלבו בסופו של דבר בערוץ 20, שהכריז לאחרונה כי יעבה את דסק החדשות הדליל יחסית, שכולל מספר כתבים ופרשנים קטן, כפי שכבר פורסם באייס, עם תקציב קטן משמעותית ביחס לחברות החדשות המתחרות של חדשות 2 וחדשות עשר. ערוץ 20 מפעיל מהדורת חדשות יומית בת 75 דקות, 5 ימים בשבוע בהובלתה של סומברג, ועוד מהדורה לילית בהובלתו של איבגי. בשבוע הראשון להשקה היא זינבה במהדורת כאן 11, אולם מאז נרשמו פערים לטובתה של כאן 11.  
בועז גולן, עורך החדשות הראשי של ערוץ 20 אישר את הפרטים לאייס. "צעירים רבים חולמים היום להשתלב בשוק התקשורת ולהשפיע על השיח, אני בטוח שרבים מהם בעלי כישרון רב", מסר. "אישית, אשמח לזהות במהלך הקורס צעירים מוכשרים ואף אולי לשלב חלק מהם בהמשך במערך החדשות הצומח של חדשות 20".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    האם ראיון עם אשת ראש ממשלה צריך להיות נשכני או מיחצן
    הצעה תכנית בקורס . 04/2018/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצפה ומקווה שבמסגרת הקורס פרחי העיתונאים ילמדו את הסוגייה "האם ראיון עם אשת ראש ממשלה צריך להיות מלטף מיחצן או גם מרתק ,מחדש ,ומכיל שאלות קשות .ניחוש פרוע מי ילמד את זה ?
    סגור
  • 4.
    20 זה ההכי גבוה שיש לנו להציע
    אלי 04/2018/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתחתיו 11,12,13,14 מעליו רק החינוכית שככל הנראה תיעלם בקרוב (כדי שלא תהיה מעליו. וכי רגב היא רק 'תרבות' ולא חינוך)
    סגור
  • 3.
    מסתבר שנפלה טעות וברשימה שצוינה אין עיתונאים --->
    דבר העורך 04/2018/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הערוץ של BB
    סגור
  • 2.
    ערוץ 20
    דויד.ע 04/2018/15
    הגב לתגובה זו
    16 0
    ערוץ 20 הוא פארודיה על העיתונות.
    סגור
  • אתם כרנאה ממפלגת הפרסום...לא העיתונות
    אלי 04/2018/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו לא רודיה. זה חלום בלהות
    סגור
  • 1.
    סומברג תותחית
    מעריץ 04/2018/15
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מעדיף בגדול רק לבהות בה
    סגור