תקשורת ומדיה

רשת מתכננת: האח הגדול באונליין - עם 15 פרסומות כל שעה

ארטימדיה תגיש את פרסומות מטורגטות לפי הקהלים; השידור באונליין יפוקח ע"י עורך שיחליט על היציאה לפרסום כמו בשידור TV. הצפי להכנסות עומד על כ-5 מיליון ש'
משה בנימין |  8
האח הגדול (צילום צילום מסך)
שבוע וחצי לפני חזרת תכנית הריאליטי האח הגדול לעונה חדשה, לראשונה ברשת 13, הגיע לידי אייס מסמך שמרמז על כוונותיה המסחריות של רשת סביב מה שהיה בעשור האחרון מכונת רייטינג משומנת תחת המתחרה קשת.
מהמסמך, שהוא למעשה הצעה מסחרית של חברת ארטימדיה למפרסמים, ניתן ללמוד מספר דברים מעניינים ובראשם שהתכנית תשודר בשידור חי רציף לאורך כל היום, ובחינם באתר רשת (בשונה מהתשלום החודשי עבור צפייה בערוץ הייעודי בטלוויזיה - ערוץ 26). הפרט המעניין הוא שהתכנית תלווה בעורך אחראי בזמן אמת שיהיה אחראי גם על היציאה לפרסומת במהלך השידור, רק בשידור בדיגיטל. 



השידור שיועבר בלייב ברשת יכלול 5-6 ברייקים של פרסומות כאשר בכל מקבץ ישודרו 2-3 פרסומות. אך גולת הכותרת היא העובדה שהפרסומות שיוגשו באופן פרוגרמטי על ידי ארטימדיה יהוו מבחן מעניין של פרסום מבוסס IP, מה שמוגדר כבר היום כעתידה של הטלוויזיה. הצופים יוכלו לצפות בפרסומות שמטורגטות עבורם בפילוח שמבוסס על ידי המפרסם. לא מדובר בפריצת דרך שכן כל הפרסום באינטרנט מבוסס על זיהוי של המשתמש והצגת פרסון מתואם לקהל, אך זו תהיה הפעם הראשונה ששידור טלוויזיה ישוכפל כפי שהוא, יועבר לדיגיטל וישודר לצופים עם יציאה ערוכה לפרסומות.
בחישוב פשוט, המשדר צפוי לכלול בין 10 ל-15 פרסומות וידאו בשעה נתונה. גם אם נצא מנקודת הנחה שבשעות הלילה ובשעות הפריפריאליות של השידור לא ישודרו פרסומות, או ישודרו פחות, עדיין מדובר בעשרות דקות של פרסומות לאורך היממה - פרסום שאינו מפוקח על ידי רגולטור כפי שנעשה בטלוויזיה ומאפשר לרשת 13 זירה בעלת מרחב פעולה עם דרגת חופש גבוהה מאוד.
בארטימידיה מבהירים עוד כי מפרסמים שירכשו מדיה בתכנית יופיעו רק בה ולא ישולבו במערכת הגשת הפרסומות של ארטימדיה בתכני וידאו אחרים ברשת. על פי גורמים בענף, ההערכה היא שלשידור היומי יחשפו מאות אלפי גולשים שונים שיניבו למהלך כולו הכנסה שתעמוד על כ-4-5 מיליון שקלים, שיחולקו בין רשת לבין ארטימדיה.
מבחינת רשת, מדובר על אפיק הכנסה חדש, בנוסף לערוץ האח הגדול באפיק 26, שייפתח במוצ"ש הבא מיד לאחר השקת העונה, וצפוי להכניס כמדי עונה כמה מיליוני שקלים - בחלוקה בין רשת, הפלטפורמה המשדרת ובעלת הפורמט אנדמול שיין, המחזיקה באחוזים מרשת. השנה הרייטינג בערוץ הליניארי יהיה נמוך משמעותית מעונות קודמות בשל פיצול ערוץ 2 (שהניב בזמנו 35-40% רייטינג לתכנית בקשת), מה שיקטין עוד את ההכנסות התכנית מפרסומות.  
מרשת 13 לא נמסרה תגובה לידיעה. מארטימדיה נמסר בתגובה: "השנה לראשונה יוגשו פרסומות המשווקות באמצעות ערוץ רשת וחברת ארטימדיה במהלך שידור ערוץ הלייב של האח הגדול, וזאת באמצעות הפלטפורמה הפרוגרמטית של החברה".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    בלוף
    אין כלום 05/2018/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי לא היה כלום. גם לא יהיה. IP אינו דבר חדש, אינו פריצת דרך, לבטח ללא כל פרסונליזציה. סהכ נתפחו עוד ״זמני פרסום״ עם פרמיה יקרה יותר במסווה של גזר גמדי.
    סגור
  • 7.
    מחאה
    מחאה 04/2018/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם נשלם עלהערוץ וגם נקבל פרסומות - 12פרסומות בשעה- קצת מוגזם!!! בעצם אנחנו נממן את הפרסומת... במילים אחרות נשלם כדי לצפות בפרסומות! התחלה רעה רשת. רעה מאוד !!!!
    סגור
  • 6.
    עשו פרומו מושקע
    רן 04/2018/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתוכנית פח
    סגור
  • 5.
    זה היה ברור שרשת תהרוס את כל ההנאה של הצופים (ל"ת)
    חבל שלא נשאר הקשת 04/2018/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    האח הגדול
    איילה 04/2018/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תוכנית פח זבל!! הגיע הזמן שתביאו תוכניות עם תכנים מאתגרים ומעניינים במיוחד שידוע שבני הנוער צופים בשעה הזאת..לתשומת ליבכם קשת ורשת
    סגור
  • 3.
    עומס הפרסומות של ארטימדיה
    טקסס 04/2018/25
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הופך כל צפייה לסיוט מחודש. אני לא מדבר איך הפקות סבירות נראות דרך הקשקוש הזה כמו על עצם העובדה שכל 10 דקות תוקפת אותך פרסומת, אותה פרסומת שראית קודם. האדבלוק מעולם לא היה מוצדק יותר. פראייר מי ששם את הכסף על הזוועה הזו וזה שהסיפור הזה יתפוצץ להם בפנים זו הבטחה.
    סגור
  • 2.
    גל התותח! (ל"ת)
    הג’ינג’י 04/2018/25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    מעניין (ל"ת)
    שלומי 04/2018/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור