תקשורת ומדיה

פיצ'רים ושידור בפייס: נחשפים נתוני האירוויזיון של כאן בדיגיטל

לצד נתוני הרייטינג המטורפים, האירוויזיון הראשון של כאן זכה לחיים משלו גם בדיגיטל, עם פעילות מוגברת ומשלימה. אייס עם הנתונים חטיבת הדיגיטל
אלכסנדר כץ | 
נטע ברזילי באירוויזיון בליסבון (צילום Andres Putting, אתר האירוויזיון)
איפה ראיתם את נטע ברזילי זוכה באירוויזיון? על פי הנתונים שהגיעו לידי אייס, עולה כי ישנה סבירות גדולה שראיתם את אחד מ-3 משדרי האירוויזיון באמצעות הפייסבוק, האתר או האפליקציה של תאגיד השידור כאן, ששידר את התחרות.
אירוויזיון 2018 בליסבון הוא אירוע המדיה הגדול ביותר שסיקר תאגיד השידור מאז הקמתו לפני שנה בדיוק. לצד נתוני הרייטינג המרשימים שלו בכאן 11 – עם 35% בגמר ו-40.8% בזמן ביצוע השיר TOY, מציינים בתאגיד הצלחה גדולה גם בפלטפורמות הדיגיטליות.
גמר האירוויזיון בפייסבוק זכה למעל חצי מיליון צפיות, כאשר הביצוע של ברזילי בגמר, ההכרזה על הזכייה והנאום הקצר שלה בסיום הערב זכו במשותף ליותר מ-2 מיליון צפיות. אחוז הצופים ממדינות אחרות באירופה ומארה"ב היה גבוה, וקשור לאיכות השידור הגבוהה שהייתה בדיגיטל.
לדברי אלעד טנא, סמנכ"ל הדיגיטל בכאן, ''לצד הנתונים המדהימים של כאן 11, הענקנו לגולשים שלנו טעימה מהדרך שבה נטפל בהמשך באירועי מדיה גדולים בארץ ובעולם. זו רק ההתחלה, כבר במונדיאל רוסיה 2018 שיחל בחודש הבא נציג חידושים דיגיטליים רבים ומפתיעים שלא נראו כמותם. זה יהיה המונדיאל הכי דיגיטלי שהיה אי פעם בישראל".
 
בכאן הפכו השנה את הפייסבוק לזרוע שידור ויזמו בו שידור של משדרי חצאי הגמר והגמר ללא פרשנות, לאור בקשות שעלו מהקהל, תחת הכותרת ''בפייסבוק הפרשנים הם אתם''. כזכור, הפרשנויות בשידור בכאן 11 זכו לביקורות קשות, למרות שבסופו של דבר הרייטינג היה גבוה.
השידור בפייסבוק הניב יותר מ-103 אלף תגובות ושיתופים, בכל השפות, ומגולשים בכל העולם. במקביל, בטוויטר של כאן תיפעלו Live Tweeting לאורך משדרי חצאי הגמר, כאשר הפרשנים במשדר בכאן 11, גם מצייצים במקביל. לצד פעילות הסושיאל, הציגו באתר כאן ובאפליקציה אזור אירוויזיון מיוחד לתחרות בו פורסמו כתבות וסיקורים מרגע היוודע השיר שייצג את ישראל לאירוויזיון ועד לזכייה, יותר מרבע מיליון גולשים התעדכנו דרך האתר בו פורסם גם הריאיון הראשון עם נטע ברזילי. לקראת התחרות והגמר הוצב קאונטר בדף הבית של כאן ובו נספרו הימים, השעות והדקות עד האירוע, כולל הודעה תמיכת בנטע. לאחר זכייתה – הוסב הקאונטר לברכה.

ברכה לנטע בעמוד הבית של כאן
כאן העביר את כל הסרטונים שלו באיכות צפייה K4, הטובה פי 4 מ-HD. גם השיר TOY נחשף בכל הפלטפורמות של בפורמט זה, ומאז צבר יותר מ-35 מיליון צפיות בפלטפורמות הדיגיטליות של כאן, כאשר ביוטיוב של כאן 11 בלבד הוא עומד על כ-22 מיליון צפיות בתוך חודשיים בלבד.
עוד קודם לשידור חצאי הגמר והגמר הוצעה לעוקבים של כאן מעטפת דיגיטלית שלמה. מלך זילברשלג ונדב אמבון, מנהל קריאייטיב ומגיש בחטיבת הדיגיטל, צורפו למשלחת והביאו רגעים ותמונות דרך האינסטגרם, שלוו בפרשנות של דניאל דונקלמן, מומחה אירוויזיון שליווה את ''השידור'' באינסטגרם. לחשבון האינסטגרם של כאן הצטרפו אלפי עוקבים בימי האירוויזיון, לצד תנועה רבה של גולשים לתכני אירוויזיון בחשבון, רבים מהם  (357 אלף עוקבים) הגיעו דרך פיצ'ר הדיסקברי (מומלצים) אליו הגיע החשבון של כאן בעקבות העניין הרב שאינסטגרם זיהתה. 


זילברשלג ותנועת ''התרנגול''. ליווי אישי ובלתי מתווך של נטע והמשלחת הישראלית
בנוסף, במסגרת הפעילות הדיגיטלית בפלטפורמות השונות הוצע לגולשים ''להפוך'' לנטע ברזילי על ידי שימוש באפקט AR המבוסס על דמותה של הנציגה הישראלית כשברקע מתנגן השיר TOY. לאפקט שותפה חברת רבי אינטראקטיב.
מלבד הגולשים, השתמשו באפקט גם נטע עצמה, וכן אישי ציבור כגון רון חולדאי וח"כ אורן חזן.  קידום ייחודי נוסף שיזמו בחטיבת הדיגיטל של כאן לקראת האירוויזיון הוא יצירת קליפ לימוד לצעדי הריקוד של TOY בהשתתפות ברזילי עצמה ורקדניות הליווי שלה. הקליפ, שמבוסס על המשחק הפופולרי של נינטדו – JUST DANCE זכה ל-400 אלף צפיות ואלפי חיקויים שהועלו על ידי גולשים מהארץ ומהעולם, ובסופו הוענקו כרטיסים לאירוויזיון למבצעי החיקויים הטובים ביותר. 
 
"האירוויזיון הראשון של כאן היה עבורנו גם הזדמנות למפגן כוח של כל הפלטפורמות הדיגיטליות החזקות שבנינו השנה, מתוך שאיפה להפוך אותו לאירוויזיון הדיגיטלי ביותר שהיה כאן", אומרת מיה זיו, מנהלת קריאייטיב בכאן דיגיטל'. "המספרים, ויותר מכך - התגובות של הגולשים, מראים שהצלחנו''.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה